Köpte en appliance förra året. Den skulle räcka till 60 kvm.
Men jag fick den inte installerad. Herrn i huset tyckte inte det var en bra ide för den drog ström ansåg han. Och jag hade dumt nog(tror jag) köpt varianten som det skall vara hål i väggen för.
Det räckte inte med att leda ut slangen genom ett fönster, värmen kom tillbaka in och det blev ännu varmare när jag hade maskinen på.
Så förra helgen så hade jag 37 grader på kontoret, mitt i arbetstoppen. Jag mår dessutom väldigt dåligt själv av värmen och kan inte jobba så fort, får kompensera med mera tid. Datorn mår inte bra heller. Det är ungefär lika snabb som en snigel i sirap och värre blir det för varje grad som stiger. Och mina händer svullnar så känslan av att skriva på tangentbordet är som att sitta med diskhandskar fyllda med vatten.
Så jag gav maken ultimatum. Antingen installerar du denna eller så ringer jag efter en snickare. Och si, det tog tre timmar så var det klart. Visserligen vojar han sig mycket för att det var så jobbigt att klättra på väggen när det var så varmt. Fast jag som sitter inne och håller på att koka bort hjärnan då.
Men jag undrar trots att jag ställer in gradtal och ställer maskinen på atuo..... så kyler den inte ner mera än till 26 grader. Hade gärna suttit i 22. Fast jag ska väl inte klaga det var MYCKET väre med 37 grader. Desutpm så slutar den inte att brumma, den är ganska högljud. Det är ungeför som att sitta och jobba med dammsugaren på.
Fast datorn gillar klimatet i alla fall. Men tror ni jag gör något fel i inställningarna. Maken som läst instruktionsboken och kastat den, säger att maskinerna inte är bättre än så här.
Vad tror ni, skulle vara bra att höra era erfarenheter.