Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allt riskerar frysa. :(
          flaxss
          Inlägg 15-06-2007, 00:37
          Länk hit: #41

Gäster

och jag kan inte sova och ute är det +4c crying.gif
          blir en utmaning för växterna som inte tål detta som jag inte skyddade tur att jag skyddade nån .

hur har du det ? Netha ? säkert varmare än mig hoppas det vänder snart

nee nu ska jag försöka sova ska ändra termometern till fahrenheit (jippi mycket bättre) och sen ta ett rosapiller för magen,huvudvärkstablett och ett sömnpiller sov gott alla

Redigerat av flaxss: 15-06-2007, 00:46

Citera
          Alba
          Inlägg 15-06-2007, 08:15
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Grymma öde Netha. Vid den här tiden tror man ju att faran är över.

Jag hoppas växterna klarade sig.

I går när jag hörde på radion att Funäsdalen fått 10 cm snö tror man ju att man hör fel.

Citera
          Leia
          Inlägg 15-06-2007, 09:04
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Netha @ 14-06-2007, 21:59) *
          Har Leia flyttat? Trodde hon bor i Uppsalatrakten.

Hihi, nej jag har inte flyttat. Jag såg bara bilden i aftonbladet och blev tvungen att visa den. Jag är fortfarande Upplänning! smile.gif

Citera
          Netha
          Inlägg 15-06-2007, 22:07
          Länk hit: #44

Gäster

Nattens lägsta var + 2° och alla plantor överlevde:)
          Idag har vi haft mestadels soligt men ack så kall blåst... satt iaf ute ett tag... riktigt skönt var det i lä.
          Just nu + 4.4°

Citera
          Netha
          Inlägg 15-06-2007, 22:44
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Tosan @ 14-06-2007, 21:53) *
          Ja ni ser iaf riktig midnattssol biggrin.gif Men då har ni å andra sidan väldigt dåligt med dagsljus vintertid. Vi har iofs inte så många timma heller, men det blir iaf ljust.

Lite info... Kiruna är Lapplands största stad. Skulle man sprida ut invånarna skulle var och en få en hel kvadratkilometer! Hela jordens befolkning skulle få plats i Kiruna kommun och då hade dessutom varje person fått både liggplats och en sitthörna. Kommunen är lika stor som landskapen Skåne, Blekinge och Halland tillsammans eller häften av Schweiz yta. Kiruna är också Norrbottens största turistort och svarar för nästan hälften av alla turistövernattningar i länet.

Här finns det högsta fjället i Sverige – Kebnekaise – varifrån man kan se 1/11 av Sverige
          558 meter över havet ligger Sveriges högst belägna lägenhet med adressen Gruvvägen 28, Kiruna. Kuttainen heter landets nordligaste jordbruksbygd. Från början kallades platsen Tuulinkisuanto.

Kiruna är kontrasternas plats, där solen inte går ned en enda gång under 50 sommardygn i sträck. På samma sätt sänker polarnatten sitt blåa täcke över över bygden under 20 dygn om året. Kiruna har mer dagsljus än Stockholm under sju av årets tolv månader. Från och med den 8 mars till och med den 7 oktober är dagarna längre än i Stockholm

Här kan du läsa mer om Kiruna

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-06-2007, 23:15
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Netha @ 15-06-2007, 23:44) *
          Lite info... Kiruna är Lapplands största stad. Skulle man sprida ut invånarna skulle var och en få en hel kvadratkilometer! Hela jordens befolkning skulle få plats i Kiruna kommun och då hade dessutom varje person fått både liggplats och en sitthörna. Kommunen är lika stor som landskapen Skåne, Blekinge och Halland tillsammans eller häften av Schweiz yta. Kiruna är också Norrbottens största turistort och svarar för nästan hälften av alla turistövernattningar i länet.

Här finns det högsta fjället i Sverige – Kebnekaise – varifrån man kan se 1/11 av Sverige
          558 meter över havet ligger Sveriges högst belägna lägenhet med adressen Gruvvägen 28, Kiruna. Kuttainen heter landets nordligaste jordbruksbygd. Från början kallades platsen Tuulinkisuanto.

Kiruna är kontrasternas plats, där solen inte går ned en enda gång under 50 sommardygn i sträck. På samma sätt sänker polarnatten sitt blåa täcke över över bygden under 20 dygn om året. Kiruna har mer dagsljus än Stockholm under sju av årets tolv månader. Från och med den 8 mars till och med den 7 oktober är dagarna längre än i Stockholm

Tack för den lektionen Netha! Här på Odla blir vi minsann allmänbildade! tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Gillan
          Inlägg 16-06-2007, 07:18
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Netha @ 15-06-2007, 23:44) *

Riktigt intressant läsning Netha yes.gif tummenupp.gif . Det är sånt där som man "vet" någonstans i bakhuvudet, men aldrig tänker på smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 10:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon