Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aaaaarrrggghh!, Svärmödrar, könsroller m.m
          Magdis
          Inlägg 16-06-2007, 12:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Svärmor o svärfar kommer hit på måndag för att svärfar ska hjälpa oss måla huset. Jag hoppades ju även på lite barnpassningshjälp av svärmor så att jag också skulle kunna måla lite.

Svärmor ringer idag o säger att "ja på måndag får ni besök då. Men jag tycker synd om dig!" Jaha, tyckte jag, varför är det synd om mig då?
          "Ja.....få besök hela veckan som ska servas. Jag brukar känna som så att om mina vuxna barn kommer hem på besök så ka de kunna koppla av. Jag ska försöka koppla av...o så hoppas jag kunna gå på lite affärer."

Jaaaaahapp! unsure.gif Jag antar att det inte blir nåt måla av för min del då. Och varför i friden är det just jag som ska passa upp på folk o fä....vi är två vuxna i det här hushållet! Och det där med att barnen ska kunna koppla av när de kommer hem, visst stämmer det men det gäller inte oss respektive. Jag o svägerskan blir tillfrågade att hjälpa till med disk o annat, men inte sönerna. De ligger på varsin soffa o kollar på sport. ranting.gif

Jag tyckte inte det skulle bli särskilt jobbigt eller synd om mig innan hon ringde o sa det här men nu tycker jag det!

Citera
          Pirum
          Inlägg 16-06-2007, 13:02
          Länk hit: #2

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Hm, krångligt sånt här. Men sätt maken på att 'serva' medan du målar huset tillsammans med svärfar. Då kommer svärmor snart att bli så stressad att hon själv knuffar din make åt målarpenseln till... wink.gif Så då blir ni tre målande medan svärmor bakar rabarberpaj i köket.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-06-2007, 13:18
          Länk hit: #3

Medlem

Ja jag kan minsann också måla!! Vrrrråååål, jag blir så irriterad på såna där små kommentarer! Jag undrar inte på att hennes söner blivit som de blivit. Jag håller nu på att försöka uppfostra en 40-årig man medan hans bror antagligen är bortom räddningen redan eftersom han varit gift i 15 år och hans fru inte började uppfostra honom meddetsamma. Hon var nämligen uppvuxen med "duktig-flicka-syndromet" så nu klarar hennes make inte av nånting utan uppför sig som ett av de tre barnen. ranting.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 16-06-2007, 13:19
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Kan inte för mitt liv förstå mig på sånt där Magdis! Så jag förstår din frustration. Själv är jag så lyckligt lottad att ingen i släkten beter sig så. Fast jag skulle antagligen inte tillåta det heller flirting.gif

Pirums lösning låter ju riktigt vettig tycker jag giggle.gif . Försök får du se om det inte hjälper tummenupp.gif
          Lycka till! tummenupp.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Leia
          Inlägg 16-06-2007, 13:22
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

trostar.gif Jag började skriva ett långt inlägg om svärmödrar, men insåg att jag nog inte är rätt person att uttala mig eftersom min sambo inte har någon mamma. Har dock förstått av vänner att det ofta är problem i relationen med svärmor.
          Nöjer mig med att ge dig en tröstekram trostar.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-06-2007, 13:28
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Leia @ 16-06-2007, 14:22) *
          trostar.gif Jag började skriva ett långt inlägg om svärmödrar, men insåg att jag nog inte är rätt person att uttala mig eftersom min sambo inte har någon mamma. Har dock förstått av vänner att det ofta är problem i relationen med svärmor.
          Nöjer mig med att ge dig en tröstekram trostar.gif

Tack! smiley_small_hug.gif Det brukar inte vara några problem annars men det är just det här. Jag har förut sagt att jag hoppas jag får en son så ska jag visa att man kan uppfostra honom till att klara av lika mycket som tjejer. Stackars Lilleman! giggle.gif
          Svärmors attityd att killar ska skonas från så mycket jobbigt som möjligt retar mig till max. Hon tycker dessutom innerst inne att "kvinnan ska tiga i församlingen" eftersom det står så i Bibeln. ranting.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 16-06-2007, 13:31
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Magdis @ 16-06-2007, 14:28) *
          Hon tycker dessutom innerst inne att "kvinnan ska tiga i församlingen" eftersom det står så i Bibeln. ranting.gif

Vilket trams! ranting.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-06-2007, 13:34
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Leia @ 16-06-2007, 14:31) *
          Vilket trams! ranting.gif

Ja, eller hur! angry.gif Inte för att det är nåt hon följer själv iofs, tiga är väl det sista hon gör. giggle.gif

Citera
          Ciczi
          Inlägg 16-06-2007, 13:44
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Ja släkten (läs svärmödrar) kan driva en till vansinne. ranting.gif

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 16-06-2007, 13:49
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Förstår din frustation, kan få hjärnsläpp för mindre duh.gif Vad säger din man om att byta penseln mot stekspaden confused.gif Ståpådejkram från mej ...

Citera
          Leia
          Inlägg 16-06-2007, 14:27
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Magdis @ 16-06-2007, 14:34) *
          Ja, eller hur! angry.gif Inte för att det är nåt hon följer själv iofs, tiga är väl det sista hon gör. giggle.gif

laugh.gif Nej, det brukar väll vara så, det är lätt att tycka hur andra ska göra....

Citera
          Tobb
          Inlägg 16-06-2007, 15:19
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Kan du inte fråga lite snällt om de inte kan passa barnen då de har väntat så på att få träffa dem? whist.gif shy.gif

Det är konstigt att svärmödrar är så besvärliga?

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 16-06-2007, 16:54
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Ja du, jag förstår verkligen hur du känner det! Både släkt och svärmödrar kan stampa en på nerverna (upplevde det senast i tisdags mad.gif ). Kanske borde vi bilda en egen tråd för allmäna familjeproblem? Den skulle nog bli flitigt använd...
          Skulle vara spännande att se vad som händer om du följer Pirums råd. Kan nästan se det för mej giggle.gif . Och lycka till med uppfostringen, det är inget omöjligt företag tummenupp.gif . Allt gott!

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          arno
          Inlägg 16-06-2007, 18:19
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 207
          Medlem nr: 7 143

Pirums lösning låter ju riktigt vettig tycker jag giggle.gif . Försök får du se om det inte hjälper tummenupp.gif
          Lycka till! tummenupp.gif
          [/quote]

Håller med! Kan du och och din man styra in det på Pirums förslag så får ni absolut mer gjort och förmodligen en trevligare vecka tillsammans. Lycka till!

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-06-2007, 18:30
          Länk hit: #15

Medlem

Ja jag föreslog ombytta roller till maken och han sa "ja om du vill det så!" Jag kanske ska sätta förklädet på maken innan de kommer också, i demonstrativt syfte. giggle.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 16-06-2007, 18:32
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Känner igen detta! När svärmor va frisk; så skulle Christer vila sej--medan min svägerska o jag skulle göra det mesta.........

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-06-2007, 18:35
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (zaaritha @ 16-06-2007, 19:32) *
          Känner igen detta! När svärmor va frisk; så skulle Christer vila sej--medan min svägerska o jag skulle göra det mesta.........

Arrrggghh! angry.gif Åh nu kom jag på gamla minnen att uppröras över också. När svärfars var här när lillemannen var nyfödd tyckte de såååå synd om min man eftersom Elias var vaken hela nätterna. Det spelade ingen roll att det var jag som var uppe med honom hela tiden medan maken sov hela natten....de daltade ändå o uppmuntrade honom att sova på soffan mitt på dan eftersom "det behövde han nog". ranting.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 16-06-2007, 18:42
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Ja så´nt här gäller inte bara svärföräldrar!
          Christer har alltid vart viktigare för sina föräldrar, än min svägerska!
          De daltade mycket mer m honom--vilket resulterade i
          att Christina blev självständig-- Christer beter sej som ett barn--
          ibland--fortfarande!

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-06-2007, 18:47
          Länk hit: #19

Medlem

Mina svärisar har ingen dotter, bara två söner. Hade de haft en dotter hade hon garanterat varit uppfostrad på ett annat sätt.

Citera
          AnnammA
          Inlägg 16-06-2007, 19:29
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

Tyvärr har jag inte heller så god erfarenhet varken av svärmor eller svärfar, och mina föräldrar börjar bli gamla och har många barnbarn, och har också en del "underligheter" för sig...
          Men jag brukar tänka som så att som man sår får man skörda, och har man inte skaffat sig en god relation med barnbarnen som små är det svårt att få det när de blir större eller vuxna...
          Samtidigt är det synd, när man ser att ens barn missar relationen med den äldre generationen...
          Jag arbetar själv inom äldreomsorgen och hör ofta en del av mina kollegor förundra sig över varför barnen till de äldre inte ställer upp mer för sina gamla föräldrar, och då brukar jag försvara dessa barn med att vi vet ju inte hur förhållandet är och har varit... Det är inte alla mina kollegor, som förstår mig, men de har väl inte samma facit i fickan, eller???

Hälsn

AnnA

--------------------

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-02-2026, 11:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon