Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > När missundsamheten bedrar visheten.....
          Ophelia
          Inlägg 30-06-2007, 07:35
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Missunnar ingen att få hjälp av samhället av de som behöver. Är själv knappast någon höginkomtstagare och har ingen chans i helvetet att få ett enda bidrag. Har dock fått bidrag tidigare i form av studiebidrag (när jag bestämde mig att ta mitt eget ansvar och skaffa en schysst utbildning för att kunna få ett bra jobb). Betalar min skatt och allt vad det krävs av mig. Jag betalar även till facket och a-kassa då jag anser det obota korkat att hoppa av a-kassa i dessa förändringens tidevarv. Vill klara mig själv och inte ligga samhället till last och då får jag betala och dra in på annat. Lever inte i sus och dus, lägger budget och inser att har man 10 kr, kan man inte handla för 12 kr. Är väl medveten att sådana som jag aldrig kommer att kunna få ett endaste bidrag till vare sig boende eller annat. Jag har fått mitt i form av studiebidrag och nu är det slut. Förmodligen skulle jag tjäna en hel del på om skatten sänktes och jag fick själv betala in försäkringar för att täcka upp mitt leverne.

Jag tror att jag har haft tur, tur att ta tag i mitt liv och skaffa mig en bra utbildning och därefter arbete för att därefter leva i en någorlunda tryggad värld.

Citera
          Pirum
          Inlägg 30-06-2007, 08:35
          Länk hit: #42

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Mmm, fast studiebidraget är ju ganska lågt, det mesta man 'får' är ju lån - som nu har allt värre återbetalningsstrategier. Som jag varit inne på tidigare, den enskilda grupp i samhället som fått störst försämringar (relativt andra rimliga grupper) de senaste 15 åren är studenter. Speciellt då unga ensamstående studenter med barn. (Dit jag själv inte hör, men känner folk med barn som ändå fått kämpa för att få socialbidrag någon månad på sommaren - är man student är man nämligen inte arbetslös - man förväntas leva på studiebidraget även på sommaren - även om man är arbetslös och letar jobb alltså)

--------------------
          zon2.5

Citera
          Ophelia
          Inlägg 30-06-2007, 08:49
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Pirum @ 30-06-2007, 09:35) *
          Mmm, fast studiebidraget är ju ganska lågt, det mesta man 'får' är ju lån - som nu har allt värre återbetalningsstrategier. Som jag varit inne på tidigare, den enskilda grupp i samhället som fått störst försämringar (relativt andra rimliga grupper) de senaste 15 åren är studenter. Speciellt då unga ensamstående studenter med barn. (Dit jag själv inte hör, men känner folk med barn som ändå fått kämpa för att få socialbidrag någon månad på sommaren - är man student är man nämligen inte arbetslös - man förväntas leva på studiebidraget även på sommaren - även om man är arbetslös och letar jobb alltså)

Ja inte är studiebidraget högt.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 06:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon