Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vill gnälla lite...(och det blev lite långt), På svärföräldrarna som ska skaffa hund IGEN...
          Bettson
          Inlägg 12-07-2007, 22:36
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (anneli85 @ 05-07-2007, 21:06) *
          Gooooooo Virriz.......för det första så har väl Virriz aldrig förbjudit sina svärföräldrar att skaffa en hund........hon hade sina åsikter, vilka jag överensstämmer helt med. Precis samma situation har jag hos mina föräldrar som har en Jack Russel terrier enda skillnaden är att jag inte är allergisk, men när hundf*n kommer hem till oss och skiter i våran säng och pissar i våran nya tygfåtölj p.g.a. att katten brukar sova där då är det nått allvarligt fel. Hunden äter från matbordet i princip från egen stol eller i knä, biter barn o vuxna. För övrigt så skulle vi vara hundvakt en gång och det enda den där hunden var fokuserad på det var att bita barnen som låg och sov i sina spjälsängar, jag var tvungen att köra iväg hunden till sambons föräldrar för annars hade min sambo haft ihjäl hundkräket. Och detta har naturligtvis att göra med mina föräldrars uppfostran, men att välja en sån ras när man inte klarar av det, det rekommenderar jag INTE. Ursäkta mitt ordspråk men jag blir väldigt irriterad på att många här hackar på Virriz när det enda hon ville göra var att lätta på trycket.

Fast beror det inte lite på vad man accepterar. Jag menar folk få ha sina hundar att uppföra sig hur som helst, hemma hos sig.
          Passar det inte mig så går jag inte dit.

Men kommer folk med hundar till mig så är det mina regler som gäller. Vår hund får inte gå på parkettgolvet. Alltså får ingen annan hund det heller. Jag säger till, att det gäller vår egen så väl som andras och lyfter ut hunden och gör klart för den att den tröskeln passerar du inte. Det kan tänkas att en del mattar och hussar tycker en del, men de säger inget och de kommer tillbaka. En del är tom impade över att man lyckats hålla deras hund i hallen.

En hund på stol vid matbordet skulle jag aldrig acceptera hemma hos mig. Passar det inte så får väl folk komma utan hund eller inte alls.

Jag tycker desstuom inte att det är självklart att man tar med hunden hem till andra. Man kan gott fråga om den är välkommen.

Lite vanligt hundhyfs borde varje jycke vara uppväxt med så att de klarar ett socialt liv. Jag tränar vår hund för att den ska kunna uppföra sig i alla situationer. Men jag vet att det inte alltid fungerar så för alla hussar och mattar. Men då gör man hunden en otjänst tycker jag.

En ohyfsad hund får ett begränsat liv nämligen, fast många tror att det är tvärtom.

Citera
          Virriz
          Inlägg 19-07-2007, 20:48
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 9 143

uppdatering:
          Detta märkliga hände: Efter två veckor märkte svärmor att HON var allergisk mot hunden!!! Den är nu återlämnad och jag hoppas den får ett bra hem!! Slutet gott, men fy faaaan för allergier! Det är tydligen aldrig för sent...

--------------------
          Trädgård, sommar & Katter

http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/

Citera
          Betty
          Inlägg 19-07-2007, 21:08
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Tja, vad ska man säga - "Inget ont som inte har något gott med sig" kanske... g.gif

Och vad det gäller allergier, visst är det så att man kan drabbas helt plötsligt fast man inte har varit allergisk för nåt alls ö.h.t. tidigare.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          AnitaO
          Inlägg 20-07-2007, 07:35
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Virriz @ 19-07-2007, 21:48) *
          uppdatering:
          Detta märkliga hände: Efter två veckor märkte svärmor att HON var allergisk mot hunden!!! Den är nu återlämnad och jag hoppas den får ett bra hem!! Slutet gott, men fy faaaan för allergier! Det är tydligen aldrig för sent...

Lustig "final" biggrin.gif
          Allergier är luriga, men jag kan berätta en historia där det blev tvärtom.
          Min man var allergisk mot hundar. När hans föräldrar hälsade på (dom bor långt bort och måste ha med sig hunden) så var det alltid storstädning när dom hade åkt. Sen lovade vi i ett svagt ögonblick att vara hundvakt i 2 veckor till en golden. Denna hund var det inga problem med för min man, och när vi skulle köpa vår första hund så blev det en golden. Vi hade förbehållet allergi i kontraktet om det inte skulle fungera.
          Allt gick jättebra, och sen vi själva köpte hund så tål min man ALLA hundar och har inga problem alls med allergi.
          Det inkluderade hans föräldrars hund som alltid orsakat problem för honom tidigare.

Så det går att bli "frisk" även från allergier om man har tur yes.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          anneli85
          Inlägg 29-07-2007, 19:48
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 8 462

[quote name='Bettson' date='12-07-2007, 23:36' post='633693']
          Fast beror det inte lite på vad man accepterar. Jag menar folk få ha sina hundar att uppföra sig hur som helst, hemma hos sig.

Men kommer folk med hundar till mig så är det mina regler som gäller.

Jag lovar jag har försökt, men mina föräldrar och deras hund är hopplöst fall....

--------------------
          /Anneli, glad amatör i Sörmland

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 29-07-2007, 19:59
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

CITAT (anneli85 @ 29-07-2007, 20:48) *
          CITAT (Bettson @ 12-07-2007, 23:36) *

Jag lovar jag har försökt, men mina föräldrar och deras hund är hopplöst fall....

Då finns det bara en lösning: släpp inte in dem flirting.gif

Redigerat av Sailor Pluto: 29-07-2007, 20:00

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          Bettson
          Inlägg 30-07-2007, 07:44
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (anneli85 @ 29-07-2007, 20:48) *
          CITAT (Bettson @ 12-07-2007, 23:36) *

Förstår problemet, MIna svärföräldrar talade inte ens en gång om att de skaffat hund. De visste att vi hade både hund och katt på den tiden. De kommer oanmälda och hälsar på Kliver in innan vi hinner ner till undervåningen och öppnar dörren. Kopplar loss deras två år gamla riesenschanuzer de nytt övertagit.

Nämda hund jagar den inte ont anande katten runt hela huset. Trettio krukväxter gick i golvet. Katten rymde nämligen upp i fönstren och gömde sig bakom blomkrukorna och när det inte lyckades försvann han till nästa fönster. Ett antal prydnadssaker som vi fått i bröllopspresent strök också med.

Kommentaren var, du får väl slänga ut katten när vi kommer! devil.gif Kan bli förbannad än i dag när jag tänker på det. På den tiden försökte jag alltid komma överenns med min mans släkt oavsett vad, vilket jag ångrar idag. Då hade inte en massa år förstörts i onödan. Idag umgås vi inte med svärföräldrarna för det kom en massa annat ovanpå också och då var det min man som sa upp bekanskapen.

Idag skulle jag aldrig acceptera något utav den här kalibern. Man klarar sig faktiskt väldigt bra ensam, i alla fall bättre än att umgås med folk som inte respekterar dig och ditt hem.

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 20:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon