Jag vet inte om jag har missat några knappar eller så, men jag finner än så länge de nya albumen rätt bökiga. Om jag ex lägger upp flera bilder åt gången, så kan jag inte skriva någon bildtext till, utan jag måste då gå in i efterhand och ta det bild för bild. Går det inte att ordna så jag får lägga in bildtext direkt i samband med uppladdningen?
Finns det något sätt att göra så inte bildens filnamn syns? Skulle egentligen också önska att det gick att välja vilken ordning albumet lade upp bilder i, så de tidigaste bilderna är de som syns först i albumet och inte som nu, hamnar längst ner. Jag lägger ibland upp bildsekvenser och då blir det galet att börja med den sista bilden först. I nuläget måste jag, om jag förstått saken rätt, flytta upp bild efter bild för att få dem i vad jag ser som rätt ordning.
Tillägg: är medveten om att det går att fixa så filnamnet inte syns om jag går in i efterhand bild för bild, men jag önskar som sagt var att det går att döpa bilden redan från början fastän man laddar upp flera bilder på en gång.
Redigerat av Nutten: 02-07-2007, 08:19
--------------------
Hortikulturella hälsningar, Elisabeth
|