Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> uppätna dahlior
          inglan
          Inlägg 06-07-2007, 21:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 292
          Medlem nr: 5 092

Hej!
          Jag förgrodde de flesta av mina dahlior som väl är, för mördarsniglarna kalasar på dem som jag inte hunnit förodla, ja de äter på de andra med, men de klarar det. Men vad ska jag göra med dem som de äter upp, de äter av alla nya små skott som kommer så de hinner inte växa upp alls.
          Tror ni att själva knölarna kommer att dö om de inte får växa till sig i år, eller klarar de det?
          Ska jag hellre gräva upp och plantera i krukor på altan, där jag har mer koll på sniglarna, där har de än inte ätit något. Men jag vet inte om jag har stora krukor kvar, har ju så mycket annat i dem...
          Jag går och plockar sniglar dagligen, men vädret hjälper ju inte till heller precis!
          Jag vill ju gärna ha kvar alla mina dahlieknölar till nästa år, och helst se dem i blom även i år... g.gif

hälsningar Inglan smile.gif

--------------------

odlar i zon 3

Citera

Inlägg i den här tråden
          inglan   uppätna dahlior   06-07-2007, 21:35

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 15:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon