Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> kattpassning, katten uppför sig inte normalt
          Carex
          Inlägg 30-07-2007, 21:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

Hej.
          Just nu passar min pojkvän och jag en katthane (förmodligen kastrerad) åt en kompis som bara bor en trappa upp, dvs. väldigt nära grannar. Vi bor i lägenheten för tillfället och är borta lite under dagarna, ibland länge och sammanhängande, ibland kort och ofta, ja, helt enkelt så som man gör när man är ledig. Vi sköter allt som har med mat och vatten och kattlåda som ägarna gör, kammar katten ofta eftersom de sagt att den tycker om det och ger den färskt gräs, också enligt ägarnas önskningar.
          Problemet är att katten ständigt jamar så hjärtslitande uppgivet och står vid dörren länge och ofta och jamar och stirrar på dörren. Särskilt vid den tiden som en av ägarna brukar komma hem från jobbet. Katten verkar uttråkad och kissar i kattlådan vilket den normalt inte gör (toalettränad, sätter sig på ringen och hoppar sedan ner när den gjort sitt och sedan får man spola så fort man får tillfälle) Tyvärr är den inomhuskatt eftersom vår förening inte vill ha katter gående i området, men det är den van vid även om den var utekatt på ägarnas förra ställe. Eftersom vi passar den under en lång period har de valt att inte vänja den vid att gå ut under sommaren (de går ut med den ibland och ser till att den inte springer utom synhåll) men balkongen är helt okej, men den verkar inte vara intreserad av att vara där. Vi släpper ut den i trappuppgången ibland eftersom ägarna också brukar göra det. Idag råkade den komma ner i den andra lägenheten vilket den verkade tycka var spännande.
          Vi vet inte riktigt vad vi ska göra, det är uppenbart att den saknar ägarna och har tråkigt, vad kan vi göra? Just det att den kissar i kattlådan vilket den aldrig annars gör är orande tycker jag.
          Tacksam för alla tips.

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon