|
|
  |
Hur tänker tingsrätten, om de tänker |
|
|
|
08-08-2007, 19:35
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
CITAT (KURT @ 08-08-2007, 07:05)  Var du på tingsrättens förhandling? Fler borde gå på rättegångar, då får man en mycket bättre bild av rättegången än den bild som man får via slasktidningar. säkert har du rätt... MEN vad menar du att tidningen skriver fel om?? Skulle inte det kunna kallas förtal eller något?? b
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
Netha
|
08-08-2007, 19:52
|
Gäster

|
Jag har läst en hel del om fallet och utan att ha vare sig bevistat rättegången, beställt eller läst tingsrättens dom så vågar jag säga att i detta fall är det solklart att det var grov våldtäkt. Det finns också en hel del bloggar som tagit upp fallet och där kunde man läsa hur äcklens försvarare hade tagit upp vilka kvinnan tidigare haft sex med. Det är ju inte ens tillåtet att fråga om eller ta upp sådant! Detta visar hur det går till i gubbarnas värld... vi har ju sett att det finns höga höns inom rättsväsendet som begått grova sexbrott men ändå får sitta kvar på sina poster. Inte frågade de hur många kvinnor killarna hade haft sex med..... men det är ju annat så klart... de är ju riktiga He-man som får en stjärna för varje nerlagt fruntimmer. Fyyy fasen säger då jag. Att sedan någon/några kommer med kommentarer som "slasktidningar" och att de skulle sälja fler ex på att inte säga hela sanningen... det gör mig både arg och ledsen.  Det är inte bara de sk slasktidningarna som haft uppe ang fallet och hur kan någon öht försvara våldtäktsmän? Säger en kvinna NEJ! då betyder det NEJ! och inte... som en del tycks tro... att hon bara vill hetsa upp mannen. Enl min åsikt så är det bgara sjuka hjärnor som tänker så... Punkt och slut!
|
|
|
|
|
08-08-2007, 19:54
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (Netha @ 08-08-2007, 20:52)  Jag har läst en hel del om fallet och utan att ha vare sig bevistat rättegången, beställt eller läst tingsrättens dom så vågar jag säga att i detta fall är det solklart att det var grov våldtäkt. Det finns också en hel del bloggar som tagit upp fallet och där kunde man läsa hur äcklens försvarare hade tagit upp vilka kvinnan tidigare haft sex med. Det är ju inte ens tillåtet att fråga om eller ta upp sådant! Detta visar hur det går till i gubbarnas värld... vi har ju sett att det finns höga höns inom rättsväsendet som begått grova sexbrott men ändå får sitta kvar på sina poster. Inte frågade de hur många kvinnor killarna hade haft sex med..... men det är ju annat så klart... de är ju riktiga He-man som får en stjärna för varje nerlagt fruntimmer. Fyyy fasen säger då jag. Att sedan någon/några kommer med kommentarer som "slasktidningar" och att de skulle sälja fler ex på att inte säga hela sanningen... det gör mig både arg och ledsen.  Det är inte bara de sk slasktidningarna som haft uppe ang fallet och hur kan någon öht försvara våldtäktsmän? Säger en kvinna NEJ! då betyder det NEJ! och inte... som en del tycks tro... att hon bara vill hetsa upp mannen. Enl min åsikt så är det bgara sjuka hjärnor som tänker så... Punkt och slut!  just!!!
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
08-08-2007, 20:01
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Netha @ 08-08-2007, 20:52)  Jag har läst en hel del om fallet och utan att ha vare sig bevistat rättegången, beställt eller läst tingsrättens dom så vågar jag säga att i detta fall är det solklart att det var grov våldtäkt. Det finns också en hel del bloggar som tagit upp fallet och där kunde man läsa hur äcklens försvarare hade tagit upp vilka kvinnan tidigare haft sex med. Det är ju inte ens tillåtet att fråga om eller ta upp sådant! Detta visar hur det går till i gubbarnas värld... vi har ju sett att det finns höga höns inom rättsväsendet som begått grova sexbrott men ändå får sitta kvar på sina poster. Inte frågade de hur många kvinnor killarna hade haft sex med..... men det är ju annat så klart... de är ju riktiga He-man som får en stjärna för varje nerlagt fruntimmer. Fyyy fasen säger då jag. Att sedan någon/några kommer med kommentarer som "slasktidningar" och att de skulle sälja fler ex på att inte säga hela sanningen... det gör mig både arg och ledsen. Det är inte bara de sk slasktidningarna som haft uppe ang fallet och hur kan någon öht försvara våldtäktsmän? Säger en kvinna NEJ! då betyder det NEJ! och inte... som en del tycks tro... att hon bara vill hetsa upp mannen. Enl min åsikt så är det bgara sjuka hjärnor som tänker så... Punkt och slut!   Vet inte om det finns så mycket mer att säga Netha. Det finns helt enkelt ingenting som kan försvara en våldtäktsman. Punkt slut
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
08-08-2007, 20:02
|
Medlem
Antal inlägg: 1 222
Medlem nr: 9 850

|
Hi! Om det hade varit en en man som haft två kvinnor. Så är jag helt säker på att det första man tänkt på inte hade varit att han blivit utnyttjad. Även om han hade behövt uppsöka sjukhus.
|
|
|
|
|
08-08-2007, 20:04
|

Medlem

|
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
Netha
|
08-08-2007, 20:09
|
Gäster

|
Chamomille och Gillan... känns bra att vi inte är ensamma om att tycka lika.... hoppas bara att äcklet inte kommer undan denna gång.
|
|
|
|
|
08-08-2007, 20:12
|

Medlem

|
CITAT (Netha @ 08-08-2007, 21:09)  Chamomille och Gillan... känns bra att vi inte är ensamma om att tycka lika.... hoppas bara att äcklet inte kommer undan denna gång.   Japp!!!
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
Netha
|
08-08-2007, 20:22
|
Gäster

|
Kvinnan skrek och grät och signalerade tydligt att hon ville att de skulle sluta. I domen menar rätten visserligen att det i stora delar förmodligen gått till ungefär som kvinnan berättat och att hon tvingats till sexuella handlingar, men att det inte går att bevisa att männen våldtagit kvinnan. Tingsrätten menar att det kan har varit så att männen inte uppfattade att kvinnan inte längre ville ha sex. Det säger väl allt om gubbväldet inom rättsväsendet. Japp.. jag har jurister i familjen.
Redigerat av Netha: 08-08-2007, 20:23
|
|
|
|
|
08-08-2007, 20:33
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Netha @ 08-08-2007, 21:22)  Kvinnan skrek och grät och signalerade tydligt att hon ville att de skulle sluta. I domen menar rätten visserligen att det i stora delar förmodligen gått till ungefär som kvinnan berättat och att hon tvingats till sexuella handlingar, men att det inte går att bevisa att männen våldtagit kvinnan. Tingsrätten menar att det kan har varit så att männen inte uppfattade att kvinnan inte längre ville ha sex. Det säger väl allt om gubbväldet inom rättsväsendet. Japp.. jag har jurister i familjen. Men Herregud säger jag bara.......... ifall kvinnan tvingats till sexuella handlingar vad är det inte då? Är inte det våldtäkt eller åtminstone sexuellt tvång?
|
|
|
|
Netha
|
08-08-2007, 20:35
|
Gäster

|
CITAT (Bettson @ 08-08-2007, 21:33)  Men Herregud säger jag bara.......... ifall kvinnan tvingats till sexuella handlingar vad är det inte då? Är inte det våldtäkt eller åtminstone sexuellt tvång?  Tydligen inte i dessa gubbars värld.
|
|
|
|
|
08-08-2007, 20:48
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
CITAT (Netha @ 08-08-2007, 20:52)  Det finns också en hel del bloggar som tagit upp fallet och där kunde man läsa hur äcklens försvarare hade tagit upp vilka kvinnan tidigare haft sex med. Det är ju inte ens tillåtet att fråga om eller ta upp sådant! Håller med om att tidigare beteende kan anses irrelevant. En snubbe som ger pengar åt en hemlös, och sen (förtydligande : vid ett annat tillfälle) anmäler att han blivit rånad och misshandlad, ska hans givmildhet då ligga honom till last? Han kan ju ha gett bort pengarna frivilligt? Han har ju gjort det förr? Och blåtiran, nja, det var nog inte så illa menat. Men, som åtalad för ett brott, så måste den åtalade väl få använda vilka (sanna) argument som helst för att försvara sig? För övrigt så borde fähundar som misshandlar kvinnor kunna dömas för misshandel, och då till långa straff, även om inte våldtäkt kan bevisas.
Redigerat av Pirum: 08-08-2007, 21:07
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
Netha
|
08-08-2007, 20:54
|
Gäster

|
Nej Pirum.. den åtalade ska inte alls få använda vilka (sanna) argument som helst... vem/vilka kvinnan ifråga haft sex med tidigare... Det har inget att göra i fallet!!!!
Och... varför säger du inget om att äcklens sexliv inte granskades på samma sätt som kvinnans?
Hemlös och rånad... har väl inget samband med våldtäkter!
|
|
|
|
|
08-08-2007, 20:56
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Det här är nåt jag inte för mitt liv kan förstå, "Tingsrätten menar att det kan har varit så att männen inte uppfattade att kvinnan inte längre ville ha sex."
Är det verkligen så våra söner blir uppfostrade idag? Nej, skulle jag av hela mitt hjärta svara. men nån stans måste det ju bli fel!
Frågan är vart?
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
Netha
|
08-08-2007, 21:01
|
Gäster

|
CITAT (Gillan @ 08-08-2007, 21:56)  Det här är nåt jag inte för mitt liv kan förstå, "Tingsrätten menar att det kan har varit så att männen inte uppfattade att kvinnan inte längre ville ha sex."
Är det verkligen så våra söner blir uppfostrade idag? Nej, skulle jag av hela mitt hjärta svara. men nån stans måste det ju bli fel!
Frågan är vart? Du Gillan... svaret finns nog i att det i våra domstolar finns sexköpare, våldtäktsmän och pedofiler och de får sitta kvar på sina välavlönade poster oavsett de själv begått sexbrott. Tyvärr!
|
|
|
|
|
08-08-2007, 21:02
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
CITAT (Netha @ 08-08-2007, 21:54)  Nej Pirum.. den åtalade ska inte alls få använda vilka (sanna) argument som helst... vem/vilka kvinnan ifråga haft sex med tidigare... Det har inget att göra i fallet!!!! Och... varför säger du inget om att äcklens sexliv inte granskades på samma sätt som kvinnans? Det anser jag som så självklart att det inte behöver sägas, om fähunden har som vana att puckla på kvinnor ska det givetvis tala till hans nackdel när han åtalats för ett sådant brott. CITAT Hemlös och rånad... har väl inget samband med våldtäkter! Jo, för jag menade att om man ena dagen ger bort pengar, men inte vill göra det nästa dag, men någon tar pengar ändå, då har man blivit rånad. På samma sätt med våldtäkter; om kvinnan säger ja på måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag, men nej på söndag - då är det ändå våldtäkt om någon trots hennes nej har samlag med henne på söndag.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
Netha
|
08-08-2007, 21:04
|
Gäster

|
CITAT (Pirum @ 08-08-2007, 22:02)  Det anser jag som så självklart att det inte behöver sägas, om fähunden har som vana att puckla på kvinnor ska det givetvis tala till hans nackdel när han åtalats för ett sådant brott. Jo, för jag menade att om man ena dagen ger bort pengar, men inte vill göra det nästa dag, men någon tar pengar ändå, då har man blivit rånad. På samma sätt med våldtäkter; om kvinnan säger ja på måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag, men nej på söndag - då är det ändå våldtäkt om någon trots hennes nej har samlag med henne på söndag. OK.. då förstår jag dig.
|
|
|
|
|
08-08-2007, 22:22
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
CITAT (Pirum @ 08-08-2007, 21:48)  Håller med om att tidigare beteende kan anses irrelevant. En snubbe som ger pengar åt en hemlös, och sen (förtydligande : vid ett annat tillfälle) anmäler att han blivit rånad och misshandlad, ska hans givmildhet då ligga honom till last? Han kan ju ha gett bort pengarna frivilligt? Han har ju gjort det förr? Och blåtiran, nja, det var nog inte så illa menat. Ja det är ju precis så våldtagna kvinnor blir behandlade! Bra sagt Pirum!
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
09-08-2007, 04:28
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Carl @ 08-08-2007, 21:02)  Hi! Om det hade varit en en man som haft två kvinnor. Så är jag helt säker på att det första man tänkt på inte hade varit att han blivit utnyttjad. Även om han hade behövt uppsöka sjukhus. Konstig vinkling. Förhoppningsvis skulle denne man berätta för sjukhuspersonalen att han blivit utnyttjad, då skulle man ju inte behöva gissa. Två fel gör väl knappast ett rätt ... eller?
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
09-08-2007, 12:23
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (KURT @ 08-08-2007, 07:05)  Var du på tingsrättens förhandling? Fler borde gå på rättegångar, då får man en mycket bättre bild av rättegången än den bild som man får via slasktidningar. Och det behövs alltid nämndemän, LadyG, du kan bli nämndeman själv.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|