Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Programmerare! Suck.
          linusm
          Inlägg 11-08-2007, 07:53
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 11 813

CITAT (Ciczi @ 11-08-2007, 08:51) *
          Vad gäller ubuntu och enkelhet mot win 98 och bakvändhet kan jag berätta följande. (ubuntu mot senare win versioner kan jag inte jämföra)
          Min första digitalkamera var en ganska krånglig sak men väldigt kul eftersom den var digital. Vi hade två datorer då, en med ubuntu och en med win98 eller 2000 (kommer inte ihåg) I Windows datorn kunde man inte ladda ur bilderna på ett lätt och tillfredsställande sätt. Men ubuntu maskinen accepterade kameran direkt, den dök upp där den skulle och sedan var det bara att kopiera över bilderna till datorn.

JAg rekommenderar ubuntu till den som vill. Kör det själv och är nöjd.

Ciczi

Kul att höra! (även om jag inte är förvånad)

--------------------

Citera
          vindspel
          Inlägg 11-08-2007, 09:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

CITAT (Gossen Ruda @ 09-08-2007, 22:04) *
          Självklart finns det en brandvägg. Dessutom är nog min dator inte så populär hos hackare eftersom den bara är igång några timmar om dagen. Viruskydd har jag men det är avstängt eftersom det segade ner datorn för mycket. Det finns ett bättre sätt, konsekvent slänga alla obekanta mail oöppnade. Dessutom har Telia ett eget virusskydd som har stoppat ett par virussmittade mail, inget har sluppit igenom och aktiverat mitt virusskydd på något år.

Man får virus bara genom att vara uppkopplad på nätet, inte bara om man öppna mail. Virusskydd måste du alltid ha på. Vad har du för virusprogram? Brandväggen kan man sänka nivån på, om man vill. Du kanske har den på för hög säkerhet.

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Bettson
          Inlägg 12-08-2007, 17:10
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (KURT @ 10-08-2007, 08:56) *
          Eftersom Linux är öppen programvara så finns ALLT och alla kan använda koden fritt för att utveckla egna varianter. Men det finns många "färigpackade" Linuxsystem (t ex Ubuntu), som man bara kan stoppa i CD/DVD/USB porten och köra (ja man behöver faktiskt inte ens installera det på datorn om man inte vill!). De kommer färdigt med grafiskt gränssnitt och alla de vanligaste programpaketen, Firefox, OpenOffice, Spel, Mailprogram etc .

De är också lättare att komplettera med med nya program än t ex Windows. I Windows måste man leta reda på och ladda ner ett program för att installera det, det slipper man i t ex Ubuntu, man söker bara efter det program man vill instalera och väljer det så installeras det automatiskt, och man får automatiskt alla ev extra program och bibliotek som kan behövas för detta program.

När det gäller bankerna så vet jag FORTFARANDE inte en enda bank som särbehandlar Firefox. Banken kollar noga vad för Web-browser du har och är den godkänd så är det OK.

SEB skriver tex:

"För att använda våra internettjänster behöver du modernare versioner av de vanligaste webbläsarna. Vi rekommenderar de här:

För pc Internet Explorer version 6 och senare
          Mozilla Firefox version 2 och senare
          För Mac Safari version 1 och senare
          Mozilla Firefox version 2 och senare"

Men snälla Kurt. Du pratar fortfarande om internetbanken huvudsakligen avsedd för privatpersoner. Visst de har numera även andra webläsare godkända. Men jag pratar om överföringsprogram för leverantörsbetalningar till bankgirot med kryptering godkänd av riksrevisionsverket. Och då är bara enbart winows godkänt. Åtminstone den varianten som jag använder.

Men det spelar egentligen ingen roll. För de administrativa program jag änvänder mig av fungerar inte med firefox. Så varför ha två webläsare för. Jag har provat firefox och slängt ut det igen pga av att jag inte kunde säkerhetkopiera min mail vilket är viktigt för mig.

Jag har en speciell dator öppen dygnet runt som bara tar emot fax. PÅ den finns linus installerat och det är stabilt och bra. Men vad farao. Fullkomligt obegripligt och ifall datorn av någon anledning behöver startas om så måste jag be om hjälp. Tro mig. Man blir så himla trött när man är beroende av att ha tillgång till grejorna och måste be en tonåring som ska spela klart först och kommer om sex timmar när jag behöver se min fax nu. Så nu skall även faxfuntionen in i den nya servern och det kommer ingen linux dit för jag måste kunna hantera skiten själv och vara oberoende.

Det jag egentligen vill säga är att jag är lite uttråkad av alla kommentarer om att man borde ha linus och att linux är så himla bra ( det kanske det är) när ändå inte programmakarna tycker att det är ide att satsa på andra operativsystem för att marknaden är för liten.

Man är mer eller mindra idiotförklarad om man använder windows. Men man har faktiskt inget val. Det kan man väl diskutera däremot varför man inget val har.

Citera
          Bettson
          Inlägg 12-08-2007, 17:33
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (linusm @ 11-08-2007, 08:39) *
          Låter som du är full av fördom snarare!

Det handlar självklart inte om att vara hacker eller inte, det handlar kanske för dig att lägga ner en 2 timmar till att tiita runt i systemet, gärna då med hjälp av din son, som ju verkar ha koll linux wink.gif

Lovar att han kommer tycka det är kul att få visa dig linux wink.gif

och när han blivt duktigt kan han pm:a sitt cv tongue.gif

Jag kör mac privat. Funkar skitbra! Känner mig inte det minsta utestängd snarare tvärtom, världens modernaste OS, snyggt gränssitt som faktiskt underlättar och gör mitt arbete lättare samtidigt som man lyckats göra systemet säkert, mycket tack vare dess bakgrund i "unix".

Min dator är mitt arbetsredskap, jag kan inte ha en dator som kraschar, betar sig konstigt, inte låter mig se vissa webbsidor, inte låter mig arbeta på ett effektivt sätt så att säga. Jag använder mig främst av program som man brukar kalla för "Opensource" vilket oftast innebär samma licens som firefox, dessa finns ju också oftast för alla plattformar, från linux till win.

Microsoft följer inte heller div. verdertagna standarder som använts vilket faktiskt är riktigt jävla dåligt och en riktigt stor anledning till att inte använda sig av deras system, företag ska inte få göra som de själva vill smile.gif
          thanks.gif

Nej jag är inte fördomsfull. Jag befinner mig i verkliga livet. Programvarorna som jag behöver i mitt arbete ( observera att arbete betyder att man försöker försörja sig och inte har datorn som något slags lekverktyg) inte varken är testade eller godkända för annat än Windows.

Det innebär att jag inte kan använda något annat än windows. Det vore som att försöka köra bil utan bränsle man kommer inte speciellt långt. Det jag därmed säger är att jag är så f********t trött på dessa idiotförklaringar man får hela tiden om man använder sig av något annat än linux.

Själv försöker jag jobba så helelektroniskt jag kan använder mig av mycket e-legitimationer. Bär med mig både på USB och på kort. Visst bankdosor funkar ju i alla system numera, men det är sämre med e-legitimationerna. Swedbank och Telia ska ju ha en variant för macanvändare men det finns begränsningar fortfarande.

Och de kunder som jag har som macanvändare är det faktiskt lite kommunikationsproblem och det är ett problem för mig eftersom jag jobbar med mycket distanskunder.

Nej jag är inte fördomsfull, men jag tror nog snarare att du inte har koll på alla marknadens programvaror och förstår att alla inte kan vara linuxfantaster av tvingande skäl. Om du förstod det så skulle du inte uttala dig så tvärsäkert.

Så ramsan linux, linux, linux, firefox får mig fortfarande frustrerad. Jag måste ju ha tillgång till support också ifall något händer. Och är progamvaran inte godänd för linux( om den ens en gång fungerar ) och jag trots det använder mig av det, så får jag ingen support även om jag har serviceavtal på programmet.

Citera
          KURT
          Inlägg 13-08-2007, 06:11
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Jag skulle inte kunna jobba UTAN Linux. Att vänta på att någon gör kommersiell programvara för Windows är inte meningsfullt för mig. De allra nyaste och bästa programmen för mig görs i Linux, några år senare kommer en del av dem KANSKE i kommersiell form för Windows.

Men vad folk använder för operativsystem privat är ju ändå bara en fråga eget val. Däremot är det ju absurt att skolor, myndigheter och andra officiella institutioner kastar bort stora summor på kommersiell programvara, som inte har en öppen standard.

Citera
          Bettson
          Inlägg 13-08-2007, 07:32
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (KURT @ 13-08-2007, 07:11) *
          Jag skulle inte kunna jobba UTAN Linux. Att vänta på att någon gör kommersiell programvara för Windows är inte meningsfullt för mig. De allra nyaste och bästa programmen för mig görs i Linux, några år senare kommer en del av dem KANSKE i kommersiell form för Windows.

Men vad folk använder för operativsystem privat är ju ändå bara en fråga eget val. Däremot är det ju absurt att skolor, myndigheter och andra officiella institutioner kastar bort stora summor på kommersiell programvara, som inte har en öppen standard.

Så vad tycker du jag skall göra då?

Lägga ner arbetet i två års tid så att någon gör en öppen programvara jag kan använda som inte är linuxbaserad?

Kan man få a-kassa tro.......... vore skänt med lite semester flirting.gif

Citera
          KURT
          Inlägg 13-08-2007, 07:38
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Bettson @ 13-08-2007, 07:32) *
          Så vad tycker du jag skall göra då?

Lägga ner arbetet i två års tid så att någon gör en öppen programvara jag kan använda som inte är linuxbaserad?

Kan man få a-kassa tro.......... vore skänt med lite semester flirting.gif

Det går j ualltid att göra en kompromiss:

Jag rekommenderar dig att gå över till Linux, och de få Windows program som du inte kan hitta motsvarigheter till, kan du ändå köra i Linux. I Linux fungerar det bra (något sämre prestanda) att köra Windows program!

Men framför allt är det väl viktigt att vara öppen. Jag har sett så många som antingen inte kan tänka sig att prova något nytt (och det handlar inte bara om datorprogram!), eller provar något nytt med inställningen att allt skall se och fungera likadant som innan. Då hjälper det oftast inte ens att man kanske får en massa nya bättre funktioner, om man har inställningen att allt skall se likadant ut.

Redigerat av KURT: 13-08-2007, 07:41

Citera
          Bettson
          Inlägg 13-08-2007, 07:41
          Länk hit: #28

Medlem

Jamen Kurt, vem ska ge mog support då..... när det blir trubbel.

Finns det någon support när jag får installationsproblem med mitt administrativa program tex?

Om jag ringer till min programsupport så kan de inte hjälpa till eftersom jag inte har rekommenderat operativsystem.

Citera
          KURT
          Inlägg 13-08-2007, 07:44
          Länk hit: #29

Medlem

Det finns kommersiell (och extremt mycket fri) support även för Linux.

De flesta företag som jobbar med Linux tjänar ju just pengar på tjänster, eftersom de inte tar betalt för själva programvaran. Och det är ju så de flesta större företag tänker tjäna pengar i framtiden, Ericsson försöker ju t ex allt mera gå över till att sälja tjänster, många små belopp ger en säkrare, stabilare och högre avkastning.

Citera
          Bettson
          Inlägg 13-08-2007, 08:02
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (KURT @ 13-08-2007, 08:44) *
          Det finns kommersiell (och extremt mycket fri) support även för Linux.

De flesta företag som jobbar med Linux tjänar ju just pengar på tjänster, eftersom de inte tar betalt för själva programvaran. Och det är ju så de flesta större företag tänker tjäna pengar i framtiden, Ericsson försöker ju t ex allt mera gå över till att sälja tjänster, många små belopp ger en säkrare, stabilare och högre avkastning.

Sorry vågar inte riskera mitt levebröd............fortsätter att vara dum korkad windowanvändare.................

Dum, dummare dummast.

En ensamföretagare kan inte ha en anställd som bara sköter datorerna. Man måste sköta skiten själv.Och inte kan jag övelämna mitt levebröd till en programsupport på linux som inte kan supporta mig på mina anda program eftersom de inte har support på dom. Och inte kan jag vara utan den programsupport jag har på mina övriga program för att jag använder linux.

tvärr måste jag bidra till staten finanser och min egen pensionkassa några år till. Sedan kan jag bli hobbyanvändare och då kan jag gå över till linux.

VIsst kan jag hålla med om Microsofts dåliga dominans. Men jag kan inte göra något åt den för jag måste försörja mig.

Men det som irriterar mig är linuxfreakens idiotförklaring av windowsanvändare, alla självklara påståenden om att det funkar problemfritt när världen är lite större.

Sorry detta irriterar mig.

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 13-08-2007, 14:37
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (KURT @ 13-08-2007, 08:38) *
          Men framför allt är det väl viktigt att vara öppen. Jag har sett så många som antingen inte kan tänka sig att prova något nytt (och det handlar inte bara om datorprogram!), eller provar något nytt med inställningen att allt skall se och fungera likadant som innan. Då hjälper det oftast inte ens att man kanske får en massa nya bättre funktioner, om man har inställningen att allt skall se likadant ut.

Jag håller inte riktigt med dig. Jag säger inte att du har fel, men jag håller inte med dig. smile.gif Man kan diskutera hur mycket som helst om vilket som är bäst av Windows och Linux och ingen kommer att vinna, men jag tycker att det är viktigare att se till användaren än till det tekniska. Ett av grundkraven tycker jag förstås är att man har ett hyfsat modernt operativsystem. Att sitta och jämra sig och klaga över att "mitt Windows ME fungerar inte som det ska" eller "Det är så svårt att hitta bra grejer med Win98-stöd" tycker jag är på samma snedvridna skala som att beklaga sig över att "OKQ8 inte har oljefilter till min Cadillac -67". Har man något äldre än Windows XP får man antingen bta i det sura äpplet och se glad ut eller byta det som behövs.

Men nu till punkten där jag inte håller med dig. Jag är en hyfsad datoranvändare efter att ha arbetat med datorer i 15 år och använt datorer sedan -78. Jag kan bygga mina egna maskiner och en del av mitt företagande går ut på att hjälpa folk som har lyckats köra sina maskiner i botten genom otur, klantighet eller att de inte vet bättre. Jag skulle säkert kunna gå över till Lunix och jag skulle troligtvis bli nöjd så småningom också, men varför ska jag? Jag och många andra vanliga användare kan Windows och vi har redan programmen som fungerar. Varför ska jag ens överväga att börja om från början både vad gäller operativsystem, kunskaper och program?

Linux fungerar och har blivit betydligt mer lättanvänt genom åren, men det är fortfarande inget för vanliga användare som inte antingen har ganska grundmurade datorkunskaper eller är fasligt äventyrliga och klarar sig utan sin dator några dagar eller veckor ifall något skulle "gå åt varmare trakter" och man måste hitta en annan dator för att kasta sig ut på internet och jaga lösningar i forum som driftiga hemanvändare har hittat.

Linux i olika varianter knappar in på Windows när det gäller andelen användare (inte lika mycket om man ser till hemanvändare som om man inkluderar företagsanvändning) men Windows har fortfarande ett enormt försprång. Anledningen? Inte beror det på att Windows är perfekt för det är det verkligen inte, men Windows erbjuder en miljö som folk känner igen, program som folk har använt förut och känner igen sig med och om något skulle gå fasligt galet brukar det alltid finnas en granne eller släkting eller kompis som kan hjälpa till. Använder man Linux blåser det fortfarande ödsligt på datorstäppen när man behöver hjälp och inte vill betala dyra pengar för hjälpen.

CITAT (Bettson @ 13-08-2007, 09:02) *
          Men det som irriterar mig är linuxfreakens idiotförklaring av windowsanvändare, alla självklara påståenden om att det funkar problemfritt när världen är lite större.

Äsch, de vill bara skryta över att de har mer fritid att lära sig nya saker, har en flock IT-supportkillar ett gratis telefonsamtal bort och är intelligentare än vad vi vanliga användare kan uppbåda. wink.gif

Redigerat av Fizzgigg: 13-08-2007, 14:46

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-08-2007, 15:19
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Linux är inte dåligt, men för de flesta är det fullständigt obegripligt av den enkla anledningen att de flesta inte vill eller har tid att sätta sig in i ett helt nytt operativsystem och ett helt nytt sätt att tänka när det gäller datorer. Det är inte särskilt enkelt att sätta sig in i om man är helt ny på datorer. Det är ännu svårare om man dess emellan ska jonglera med fritid, familj, jobb och annat ansvar. Det är här Windows har en stor fördel: det är enkelt och det finns nästan garanterat någon som kan hjälpa till om det skulle behövas. Användaren får helt enkelt tid över till sådant som är roligare istället.

Jag har jobbat som systemadministratör i kommunal, statlig och offentlig regi i över tio år innan jag sadlade om och skulle nog vilja vara så fräck så att jag påstår att Linux har mycket kvar att lära sig av Windows när det gäller enkelhet, användarvänlighet och pedagogik. Suse gjorde ett tappert försök men det blev aldrig mer än just ett försök eftersom ingen ville installera det.

Till och med Open Source-flaggskeppet Apache har tappat enormt mycket till kommersiella programvaror (Läs: IIS) och en gissning är att det är just service och support det hänger på. Även om det finns hur mycket som helst att läsa, LDP är ett utmärkt exempel, så gäller det ju att ha ett hum om vad man letar efter innan man börjar leta. Visst finns det företag som säljer just sådan support, men inte billigt. När det gäller företag, och i synnerhet små företag, är det extremt viktigt att det mesta av kompetensen finns i förtaget. Skulle det hända något är det viktigt att allt börjar fungera snabbt och att felet blir avhjälpt för en så liten kostnad som möjligt.

Här har nya versioner av Windows (Läs: Vista) något de är väldigt bra på. Det krävs ganska mycket nu för tiden för att en dator ska haverera fullständigt och gör den det lämnar den klara besked om vad det var som hände. "Kernel Panic, trying to recover" säger inte lika mycket tyvärr. Nio gånger av tio räcker det att starta om Windows så löser datorn problemet själv, om man inte lyckats ställa till det ordentligt förståss.

Jag formaterade mina Linuxmaskiner för några år sedan och lät Windows ta över sådant som jag aldrig trodde jag skulle låta windows köra, som webserver, dns, dhcp och databas. Jag ångrar inte det en sekund och jag saknar inte Linux det minsta.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 13-08-2007, 15:28
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (LadyG @ 13-08-2007, 16:19) *
          Jag formaterade mina Linuxmaskiner för några år sedan och lät Windows ta över sådant som jag aldrig trodde jag skulle låta windows köra, som webserver, dns, dhcp och databas. Jag ångrar inte det en sekund och jag saknar inte Linux det minsta.

Det gäller som sagt att våga vara öppen och pröva nya saker. wink.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          linusm
          Inlägg 13-08-2007, 18:47
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Bettson @ 12-08-2007, 18:33) *
          Nej jag är inte fördomsfull. Jag befinner mig i verkliga livet. Programvarorna som jag behöver i mitt arbete ( observera att arbete betyder att man försöker försörja sig och inte har datorn som något slags lekverktyg) inte varken är testade eller godkända för annat än Windows.

Det innebär att jag inte kan använda något annat än windows. Det vore som att försöka köra bil utan bränsle man kommer inte speciellt långt. Det jag därmed säger är att jag är så f********t trött på dessa idiotförklaringar man får hela tiden om man använder sig av något annat än linux.

Själv försöker jag jobba så helelektroniskt jag kan använder mig av mycket e-legitimationer. Bär med mig både på USB och på kort. Visst bankdosor funkar ju i alla system numera, men det är sämre med e-legitimationerna. Swedbank och Telia ska ju ha en variant för macanvändare men det finns begränsningar fortfarande.

Och de kunder som jag har som macanvändare är det faktiskt lite kommunikationsproblem och det är ett problem för mig eftersom jag jobbar med mycket distanskunder.

Nej jag är inte fördomsfull, men jag tror nog snarare att du inte har koll på alla marknadens programvaror och förstår att alla inte kan vara linuxfantaster av tvingande skäl. Om du förstod det så skulle du inte uttala dig så tvärsäkert.

Så ramsan linux, linux, linux, firefox får mig fortfarande frustrerad. Jag måste ju ha tillgång till support också ifall något händer. Och är progamvaran inte godänd för linux( om den ens en gång fungerar ) och jag trots det använder mig av det, så får jag ingen support även om jag har serviceavtal på programmet.

Antingen är du full av fördommar, förutfattade meningar eller bara envis wink.gif

Jag har inte sagt att man är dum om man inte kör linux, kör inte själv linux - privat, bara det att det krävs mer av dig som användare i windows för att vara säker (och i detta fall allas våran säkerhet då "allas" våra datorer hänger samman) än det gör i linux.

Och seriöst... Jag har antagligen mer erfarenhet av programvaror och operativssystem än du så kom inte hit och försök med att jag inte har koll på att "alla marknades programvaror" etc etc...

Dessutom vet jag att du inte sitter på win98.

Jag bad dig bara låta din son/dotter visa dig linux samt skicka sitt cv.... då kanske han hade kunnat få ett jobb... där han tjänat tillräckligt för att du ska slippa oroa dig för pensionen wink.gif

Whatever...

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-08-2007, 19:03
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (linusm @ 13-08-2007, 19:47) *
          Jag har inte sagt att man är dum om man inte kör linux, kör inte själv linux - privat, bara det att det krävs mer av dig som användare i windows för att vara säker (och i detta fall allas våran säkerhet då "allas" våra datorer hänger samman) än det gör i linux.

Avancerat struntprat att det skulle krävas mer av användaren för att få Windows säkert. Har du ens installerat Vista? Försök igen.

Och seriöst... Jag har antagligen mer erfarenhet av programvaror och operativssystem än du så kom inte hit och försök med att jag inte har koll på att "alla marknades programvaror" etc etc...

lol

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          linusm
          Inlägg 13-08-2007, 20:40
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (LadyG @ 13-08-2007, 20:03) *
          Avancerat struntprat att det skulle krävas mer av användaren för att få Windows säkert. Har du ens installerat Vista? Försök igen.
          lol

Har MS gjort installationen mer säker eller vart vill du komma?

Att diskutera operativsystem är döfött och folk blir bara griniga på varandra så jag lägger heller ner än fortsätter detta meningslösa tjaffs.

Go kväll!

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 13-08-2007, 21:33
          Länk hit: #37

Medlem

Antingen är du full av fördommar, förutfattade meningar eller bara envis wink.gif

Dessutom vet jag att du inte sitter på win98.

Jag bad dig bara låta din son/dotter visa dig linux samt skicka sitt cv.... då kanske han hade kunnat få ett jobb... där han tjänat tillräckligt för att du ska slippa oroa dig för pensionen wink.gif
          Whatever...

Jamen linusm........ om jag nu har ett BG-comprogram som är certifierat av riksrevisionsverket och detta program står att man måste ha windows XP eller vista. Jag har köpt programmet för säkra betalningar. OM jag nu använder ett annat operativsystem än det rekommenderade, så om något går fel vid betalningen så är jag inte ansvarsfri.......... Det är ungefär somom jag inte skäter ervicen på bilen så gäller inte garantin.

Likaså om jag har betald support på mina administrativa programvaror och de rekommenderar endast windows Xp eller vista. när något går fel så får jag inte den support jag betalat för. För det första måsta jag hitta en annan support, för det andra får jag betala en gång till. Och jag är ENVIS men också affärsmässig.

Det jag försöker få dig att förstå att det inte alltid är så himla lätt.Man sitter i en sax man inte kan ta sig ur. Att ta sig ur den innebär mera problem än att sitta kvar.

Undrar lite nyfiket bara hur vet du att jag inte har Windows 98?

Sonen är faktist ganska duktig även om hans CV inte är så långt. Han är som du utpräglad linusfanatiker och "hatar" windows.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-08-2007, 21:42
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tror att Bettson kom med en viktig synpunkt där, det finns ett utbrett hat eller ovilja mot MS och Windows hos dom som kan lite mer. Om det är befogat eller inte vet jag inte, bara att det finns fler nöjda Windowsanvändare än missnöjda, men dom sistnämnda skriker högst. Hur var det nu? Tomma tunnor skramlar mest?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          vindspel
          Inlägg 13-08-2007, 21:53
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Gossen ruda- Har du fått ordning på din dator? confused.gif

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Bettson
          Inlägg 13-08-2007, 22:34
          Länk hit: #40

Medlem

MEn nu undrar jag. Vad är det som krävs för att köra Windows säkert.

Jag menar vad krävs när man sitter bakom en router, har brandvägg, antivirusprogram ( uppdaterat), Windows uppdate samt lite normal misstänksamhet och mailhygien?

Skulle vara intressant att veta eftersom jag nästan är paranoid när det gäller min dator. Ungarna påstår att jag har bättre koll på den, än vad jag någonsin har haft på dom. (Du hör, dålig morsa rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif )

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 00:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon