Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Löns det att anmäla?, Vårdslös bilist
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-08-2007, 18:15
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vi hade problem en gång i tiden på en arbetscentral med en som dårkörde i garaget. Visserligen var vi Televerkare utrustade med blysula på högerfoten men nån måtta fick det vara. Det gick ju folk mellan bilarna och det fanns förråd mm men trots tillsägelse fortsatte han. Tills en kille tröttnade och skickade ut en teleback alldeles framför bilen när dåren kom farande. Efter den tvärniten körde han lugnt och stilla i garaget. Vet inte om metoden är tillämplig på detta fall. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bettson
          Inlägg 09-08-2007, 22:44
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Gossen Ruda @ 09-08-2007, 19:15) *
          Vi hade problem en gång i tiden på en arbetscentral med en som dårkörde i garaget. Visserligen var vi Televerkare utrustade med blysula på högerfoten men nån måtta fick det vara. Det gick ju folk mellan bilarna och det fanns förråd mm men trots tillsägelse fortsatte han. Tills en kille tröttnade och skickade ut en teleback alldeles framför bilen när dåren kom farande. Efter den tvärniten körde han lugnt och stilla i garaget. Vet inte om metoden är tillämplig på detta fall. rolleyes.gif

OCh jag vet andra som skickat ut en begagnad tom barnvagn framför bilen med en docka i . Skrämde skiten ur föraren. Fast jag vet inte om det är så lyckat att prova. Jag skulle inte våga i alla fall för tänk om han svänger undan och kör på någon annan.

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-08-2007, 22:48
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Bettson @ 09-08-2007, 23:44) *
          OCh jag vet andra som skickat ut en begagnad tom barnvagn framför bilen med en docka i . Skrämde skiten ur föraren. Fast jag vet inte om det är så lyckat att prova. Jag skulle inte våga i alla fall för tänk om han svänger undan och kör på någon annan.

Jag har hört talas om det också. Nåt sånt skulle jag aldrig göra. Tänk om man ställde till med nåt hemskt...uscha. Lägga ut spikmatta är nåt som förekommit i mina tankar men det funkar ju inte så bra i praktiken det heller eftersom det skulle vara rätt jobbigt att stå vid vägkanten hela dan o vänta på att han skulle komma. crazy.gif

Citera
          KURT
          Inlägg 10-08-2007, 05:24
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

CITAT (Bettson @ 09-08-2007, 22:44) *

Robert Aschberg gjorde det i ett program i TV3, det var när bilister inte stannade vid övergångsställen. I det sammanhanget sparkade han också på dörren till en bil som inte stannade, och det blev det rättegång om.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 10-08-2007, 07:19
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Eller så kan man ju råka tappa en boll in i vägbanan rolleyes.gif whistling.gif
          Sen kan man säga: "Oj, vilken tur att det inte var ett barn, utan bara en boll"

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Rapchic
          Inlägg 10-08-2007, 07:32
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

du kan ju åtminstånde tipsa polisen
          det kan man ju göra anonymt
          då har du åtminstånde gjort allt du kan göra..
          den vägen

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          netaave
          Inlägg 10-08-2007, 11:03
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Magdis @ 09-08-2007, 23:48) *
          Jag har hört talas om det också. Nåt sånt skulle jag aldrig göra. Tänk om man ställde till med nåt hemskt...uscha. Lägga ut spikmatta är nåt som förekommit i mina tankar men det funkar ju inte så bra i praktiken det heller eftersom det skulle vara rätt jobbigt att stå vid vägkanten hela dan o vänta på att han skulle komma. crazy.gif

Tyvärr är det inte tillåtet att ta lagen i egna händer och spikmatta får bara användas av polisen.
          Ta kontakt med ägaren av bilen, är det en förälder så kan han ju förhoppningsvis tala sitt barn tillrätta, gör klart att du polisanmäler om inte blir avsedd verkan.

--------------------

Citera
          Ralf
          Inlägg 10-08-2007, 19:14
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Jag har sett barnfamiljer som ställer ut leksaker vid vägkanten, ja nästan på vägen. Inte för att jag vet om det hjälper...

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Betty
          Inlägg 10-08-2007, 20:36
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Att skicka ut olika saker på vägen när han kommer körandes i full fart skulle kunna orsaka en riktigt otäck olycka - som inte då jag i alla fall skulle vilja ha skuld till...

Det finns andra sätt att försöka få stopp på buskörning; ring upp och tala om att ni filmar och polisanmäler om buskörandet inte slutar.

Redigerat av Betty: 10-08-2007, 20:37

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 06:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon