hejsan.
jag har precis planterat om mina paprikaplantor i egna krukor. dom har blivit ganska stora nu, mellan 5-10cm!
och dom har också fått två nya blad, längre ner på stjälken. så nu har dom fyra bald i toppen och så två lite längre ner på stjälken.

av mina ca 25paprikaplantor behöll jag 8st

igår fick jag ett miniväxthus och av min morbrors kompis. och där i stoppade jag mina 8 paprikaplantor och så en kruka med chili.
av mina 5 chiliskott behöll jag 3st

dom är fortfarande väldigt små så nu får vi hoppas dom tar sig i en större kruka och sådär:) jag planterade alla tre chiliskotten i samma kruka eftersom dom är så små.
mitt lilla miniväxthus är jag jätteglad över den är ca 30x30x20cm(längen x bredden x höjden) och det finns två st ventilationsluckor i taket på den också!

och jag fick den helt gratis

av mina 8 paprikaplantor ska jag ge en till min morbrors kompis, hon ville gärna ha en. och så en till syrran och resten behåller jag nog själv. och av mina tre chiliplantor ska jag ge en till min pappa och ev. en till syrran och så behåller jag en.
sen någon dag nästa vecka ska jag ner i centrum och leta efter blommpinnar :/ jag tänkte att det kanske behövs sen när plantorna blir större.
och jag ska KANSKE så ett tomatfrö, men jag tror jag väntar med det... annars blir det för mkt på engång lixom...

#när bör jag plantera om paprikan o chilin i större krukor igen? just nu står dom i 8x8cm krukor. fast man kanske ser när dom behöver större krukor?
#vad ska jag göra för att skydda mina plantor från min katt som gillar att tugga på blommor och sådär? jag har ju haft en plastpåse över paprikan o chilin i början, så då kom hon inte åt dom, sen nu har jag ju dom i miniväxthuset, så nu kommer hon inte heller åt dom, men vad ska jag göra när dom blir större?
tacksam för svar