Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> problemrabatt, Hyr snart en ångvält...
          Ninni
          Inlägg 09-07-2003, 19:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 103
          Medlem nr: 575

Hej, jag har en ganska lång och bred rabatt i halvskuggigt läge som jag inte vet vad jag ska göra med. Skulle bli glad om jag fick lite tips här. Nu står det tre rosbuskar där + en julros och en massa olika tulpanlökar och snödroppar lite överallt. I övrigt är det mest ogräs som växer.
          Jag skulle vilja flytta rosorna (eftersom färgen är skrikig rosa) och kanske ta bort det mesta av jorden och lägga på ny.
          Men jag undrar...
          1. Om det finns knölklockor i jorden är det väl bara att byta ut jorden till ny? (rycker och rycker men det kommer hela tiden upp nya...)
          2. Jag gissar att jag ska flytta rosen på hösten (?), men är det bra att plantera ny ros på samma ställe, eller bör de ha en helt ny plats i rabatten?
          3. Vad gör jag med tulpanlökarna? Eftersom jag nu inte vet var de finns kommer jag förmodligen hitta en massa om jag gräver bort jorden. Är det bara att peta ner dem igen på hösten?

Tyvärr ligger rabatten precis vid grinden så jag blir på dåligt humör varje gång jag går in i trädgården...:-)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 03:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon