Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> hibiscus, vill inte......
          inger1
          Inlägg 16-08-2007, 06:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 10 994

Hej alla hibiscusälskare!
          Har i min ägo 6 olika hibiscusar, dubbel röd, två gula sorter, aprikos, vit och rosa. Alla växer så det knakar och den röda dubbla har stått ute hela sommaren och igår upptäckte jag på allvar hur stor den blivit. Var ska jag ställa den tro under vintern. Hm g.gif
          Men jag har ett problem med den ena gula som jag köpte som blommande i fjol. Den ville liksom aldrig riktigt ta sig, växte inte som den borde och under vintern blev stammarna mjuka. På våren klippte jag ner den men den vill liksom. Har inte vuxit nämnvärt och rotsystemet är dåligt. Vet inte vad jag ska göra med den. Hade det inte varit för att den är så otroligt vacker när den blommar hade jag kastat den för länge sedan. Är inte mycket för att pjollra men det här retar mig på nåt vis.
          Dom övriga har blommat oavbrutet sedan i maj förutom den vita som ett blåsväder slog omkull och tre grenar bröts av.
          Den har blivit omsatt, fått gödning, både vanlig och en svag lösning med rotstimuleringsmedel och jag vet inte allt. Det har varit ett evigt duttande. Vad gör jag för fel eller är det en planta med dåliga gener?

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon