Ska jag klaga så är det för att folk är så himla otacksamma.
Själv har jag haft två veckors semester sammanhängande för första gången sedan jag startade firman. Barnen beslagtog firmatelefonen och datasladden och sa att nu morsan är det semester. Jag har aldrig njutit av något så mycket i hela mitt liv, ändå är det i andras ögon ingen spännande semester. Var och hälsade på släkten en vecka sedan började maken att jobba. Själv renoverade jag hallen klart. Och nu njuter jag av att komma hem.
Så börjar man då att jobba. 168 fax och 84 mail, en telefon som ringer i ett. Visst det är priset för semestern. Men jag känner mig fortfarande nöjd.
Så möter man då alla dessa gnällspikarsom haft 4-5 veckors semester. Gnäller som fasen för att det varit dåligt väder, Gnäll över semestertrippen till malta. Gnäll över att nya fyramiljonersvillans trädgård inte är uppvuxen osv.
Hur kan man gnälla över sådant. Hade jag råd och tid att åka till Malta så skulle jag var själaglad. Dåligt väder, för farao vilken lyx att få vara ledig. Vad spelar då vädret för roll. Gnäll över nya villan. Herregud har bott i ett renoverngsobjek ti sju år nu. Är inte färdig än. En del har vi fått renovera två gånger dessutom pga branden.
Näe sjung och var glad, det kunde vatt värre