Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > klagomuren, dock inte i Jerusalem
          Krolliljan
          Inlägg 01-09-2007, 08:32
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (vindspel @ 01-09-2007, 09:11) *
          Idag har jag ngt att klaga på.
          Jag vill klaga på alla som klagar crazy.gif
          Jag menar i vardagen. Så ska man prata, och vad hör man - jag är så tröt på.... och så är jag förbannad på........ för att inte tala om....... sick.gif
          Alla som ser glaset halvtomt.
          Varför inte se det halvfullt och med lite ironi, sprida lite värme och glädje omkring sig eller som di Leva skulle sagt "kosmisk energi". smiley_small_hug.gif
          kram på er alla

smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Ciczi
          Inlägg 02-09-2007, 09:47
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

ööhhh... vill klaga på svärföräldrarna som kommer med riktigt stora och smått taskiga pekpinnar om vårt bröllop nästa sommar. Enligt dem ska vi inte bjuda den och den och den... JA ni fattar och, man måste vara ekonomisk och ha pappdukar och...

Ler och låssas som det regnar och sedan gör jag som jag vill och passar inte det svärföräldrarna så kan det va så...Deras bekymmer inte mitt. De får faktiskt acceptera att det är vårt bröllop och itne deras.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 02-09-2007, 13:37
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

CITAT (Ciczi @ 02-09-2007, 10:47) *
          ööhhh... vill klaga på svärföräldrarna som kommer med riktigt stora och smått taskiga pekpinnar om vårt bröllop nästa sommar. Enligt dem ska vi inte bjuda den och den och den... JA ni fattar och, man måste vara ekonomisk och ha pappdukar och...

Ler och låssas som det regnar och sedan gör jag som jag vill och passar inte det svärföräldrarna så kan det va så...Deras bekymmer inte mitt. De får faktiskt acceptera att det är vårt bröllop och itne deras.

Ciczi

Jobbigt, bra att du inte tar åt dej smile.gif !

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 02-09-2007, 13:44
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

grrr, jag är frustrerad över en situation jag inte vet hur jag kan påverka. vilken tråd ska man börja dra i för att reda ut en härva!!!!!

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 02-09-2007, 14:28
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Är det en härva så spelar det ingen roll var man börjar dra, det blir alltid en massa trasslande för att reda ut den i alla fall wacko.gif .

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 02-09-2007, 16:36
          Länk hit: #66

Medlem

Nej säg inte så. Då känns det ju ännu mer hopplöst ju. sad.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 02-09-2007, 16:52
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (anna_rispan @ 02-09-2007, 14:44) *
          grrr, jag är frustrerad över en situation jag inte vet hur jag kan påverka. vilken tråd ska man börja dra i för att reda ut en härva!!!!!

Om det är en helt vanlig garnhärva så blir det bäst om du börjar dra i den yttre tråden. whist.gif
          Men jag antar att det inte är ett riktigt så enkelt problem du har stött på... unsure.gif
          Men du, försök att behålla lugnet, det blir sällan bra om man är frustrerad redan från början när man ska börja nysta upp en härva - vilken sort det än är. tummenupp.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          skogstroll
          Inlägg 02-09-2007, 16:56
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Jag vill klaga på sura gubbar

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 02-09-2007, 16:59
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (Betty @ 02-09-2007, 17:52) *
          Om det är en helt vanlig garnhärva så blir det bäst om du börjar dra i den yttre tråden. whist.gif
          Men jag antar att det inte är ett riktigt så enkelt problem du har stött på... unsure.gif
          Men du, försök att behålla lugnet, det blir sällan bra om man är frustrerad redan från början när man ska börja nysta upp en härva - vilken sort det än är. tummenupp.gif

tack! det var kloka ord. men det är kanske inte så tokigt att börja med den yttre tråden så att säga. och sen arbeta sig inåt...hmmm. jag försöker vara lugn.

Citera
          Betty
          Inlägg 02-09-2007, 17:00
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Jag vill klaga på det sura vädret... sad.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 02-09-2007, 17:02
          Länk hit: #71

Medlem

mm, det är inga klara höstiga dagar som början av september bjuder på direkt. sad.gif allt går emot nu.

Citera
          Berith
          Inlägg 04-09-2007, 06:00
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Och jag vill klaga på att potatisen är jätteäcklig! Jag köper potatis och i en affär är den tvättad med följd att den angrips av nåt äckelpäckel - sick.gif I en annan affär är den dock inte tvättad, men alldeles brun och konstig inuti - sick.gif

Och båda sorterna är avlånga, och lite gulaktiga. Smakar ----!! sick.gif

Ska det behöva vara så?? rtfm.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          niklaswik
          Inlägg 04-09-2007, 12:15
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

Jag slänger in ett stort klagomål på såna som absolut ska förbi oss lastbilar (och i vissa fall kanske även personbilar men oftast lastbilar eftersom vi kör så förfärligt sakta..) PRECIS där 2 filer går ihop till 1 på en s.k. 2+1-väg... Det är så man får nästan gå ut i gruset medan dom slickar vajerräcket ibland.
          Allra värst är det när dom gör det trots att dom VET att det ligger fler lastbilar framför så dom ändå måste sakta ner till min fart direkt.
          Brukar roa mig med att räkna hur många sekunder dom tjänar på denna idioti, och sällan är det mer än 15 sekunder.

För att göra en lång historia kort så klagar jag alltså på människor som riskerar sin och andras hälsa för att tjäna 10-15 sekunder.

--------------------
          //Niklas

Citera
          Tosan
          Inlägg 04-09-2007, 12:20
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (niklaswik @ 04-09-2007, 13:15) *
          Jag slänger in ett stort klagomål på såna som absolut ska förbi oss lastbilar (och i vissa fall kanske även personbilar men oftast lastbilar eftersom vi kör så förfärligt sakta..) PRECIS där 2 filer går ihop till 1 på en s.k. 2+1-väg... Det är så man får nästan gå ut i gruset medan dom slickar vajerräcket ibland.
          Allra värst är det när dom gör det trots att dom VET att det ligger fler lastbilar framför så dom ändå måste sakta ner till min fart direkt.
          Brukar roa mig med att räkna hur många sekunder dom tjänar på denna idioti, och sällan är det mer än 15 sekunder.
          För att göra en lång historia kort så klagar jag alltså på människor som riskerar sin och andras hälsa för att tjäna 10-15 sekunder.

Åh vad jag håller med dig... Så fort man färdas i ett ekipage större än en Volvo så bara måste de förbi till vilket pris som helst... Har sett många, många idiotiska omkörningar, framför allt när jag åkt lastbil eller dragit släp *suck*

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Felicia
          Inlägg 04-09-2007, 12:50
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

CITAT (niklaswik @ 04-09-2007, 13:15) *

Håller med att det är irriterande med dom som gör vansinnes-omkörningar men vill även tillägga ett klagomål på dom som kör sakta och inte kan se att ligger massor med bilar bakom som ej kan komma förbi. När man åker efter smala, krokiga vägar så kan det var stört omöjligt att komma förbi och är det sen vinter med snö-rök så får man ju bara ligga efter i hur låg hastighet som helst. En sak om man inte ha en tid att passa men när man ska till jobbet eller annat så är det så himla irriterande detta.
          Jag har drygt 8 mil till jobbet enkel väg så det händer ofta.. Norska lastbilar har däremot brukat bromsa in och släppa förbi och då blir man glad rolleyes.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Pirum
          Inlägg 04-09-2007, 17:15
          Länk hit: #76

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Håller med om att hastighetsskillnader (eller önskan om sådana) kan vara irriterande. Men oftast är det ju inte den som kör långsamt som stressar bakomvarande, utan de bakomvarande som märker att de är stressade... smile.gif
          Jag kör ofta ganska långsamt, enligt andra, och det gör jag för att jag inte tycker att det känns säkert att köra snabbare (regn, mörker, ingen vägren, whatever). Släpper gärna förbi folk, brukar stanna på busshållplatser, avfarter, etc. Men, folk som ligger alltför nära och trycker gör att jag inte kan stanna säkert...speciellt inte på vägar jag inte känner väl. Så då måste jag fortsätta ligga på vägen och "bromsa"... Dessutom, om avståndet till bilen bakom är för kort så måste man hålla längre avstånd till bilen framför - det verkar reta upp folk extra mycket.

Jag vill klaga på folk som inte håller avstånd alltså.

Redigerat av Pirum: 04-09-2007, 17:16

--------------------
          zon2.5

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 04-09-2007, 19:17
          Länk hit: #77

Medlem

okej då passar jag på att klaga på folk som inte blinkar ur rondellen!! hur fasen ska jag kunna planera min körning när de i rondellen inte visar om de ska ut??

och ett stort klag på de som inte håller hastighetsgränser. åt båda hållen. det är inte så sjysst att åka i 65 km/h när det är en 90 väg. Visst jag ser det som ligger närmast bakom men någon längre bort på vägen kanske håller 90 och kommer då i fatt den lilla snigelkaravanen som den första långsamåkaren startat. och då är det inte så skoj att vara den som får en överraskad och kanske tutande bilist i arslet.

klag klag!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 04-09-2007, 19:23
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Då vill jag klaga på den vattenfall bil som kastade sig ut framför mig på en ett+två väg trots att INGEN bil kom bakom mig. (HAN kunde inte vänta typ en sekund). På denna slags väg finns ingen vägren, så man måste nita för att bil skrället kör ut framför en (90 väg). Ja, om man inte vill knyckla in fronten i deras kofångare... (Dessutom..... lyckades han inte klämma upp sin bil i 90 på 90 vägen, men väl på 70 vägen)! Är jag en IDIOT magnet i trafiken eller har folk helt tappat förståndet, för detta händer mer än ofta.

Grrrrrrrrrrrrr Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-09-2007, 20:08
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Då vill jag klaga på de tradarchaffisar som brassar på som vanligt fast det är dåligt väglag och skrämmer vettet ur personbilsförare. Må så vara att de har tunga fordon som inte påverkas lika mycket av snöslask och vattensamlingar och att de har pressat tidsschema men ändå. Vi är många som ska få plats på vägarna så det vore tacksamt om lite hänsyn visades till oss i små personbilar och som kanske inte är lika rutinerade förare som yrkeschauffisarna.
          (Lite motvikt till niklaswiks inlägg.) whist.gif giggle.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 08-09-2007, 20:06
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Klagar på den dåliga servicen hos MasterCard ,Eniro och Telia.

För det första så var vi igår och skulle ta ut pengar på vårt Swedbank MasterCard. Funkar inte. Fattar ingenting?! Hem och kolla på nätet vart man vänder sig i sådan här situation. Hittar inget nummer förutom när man ska spärra kort .Hittar ett nummer på fakturan som jag ringer. " Vi har öppet vardagar mellan 9 - 18. Välkommen åter! Klick! " . Jaha , man kanske kan maila och få veta vad det är för fel? Jo då det kunde man men inte heller det besvaras under helgen. Kan iaf kolla saldot och jodå , det finns pengar på " kontot " .Varför finns det ingen SERVICE??????????????

I dag försökte vi igen att använda kortet men det funkar fortfarande inte ! ranting.gif

Letade på Eniro efter ett telefonnummer. Personen verkar inte finnas ?????????? Men , jag vet ju att h*n finns och bor i den staden och har inte hemligt nummer. OK gör ett test! Söker på mitt eget namn på min hemort . Jag finns inte ?!!!!! Söker på min man , han finns inte!!!!

Jaha får väl göra en felanmälan då. Vad tror ni händer??? Går inte att få telefonkontakt under helgen. Men så hittar jag en mailadress. Fyller i formuläret och klickar på skicka. Vad händer då ???? Ditt meddelande kan inte skickas , tekniskt fel.

Vill de verkligen inte veta , även på helger, att det är fel på deras sökfunktion? ranting.gif

Tänker i min enfald att Eniro är ju " kopplat " till Telia ( man kan ju se det så iaf ) . Ringer Telia. Och det vet ni väl alla hur det är där. Man hamnar i en oändlig loop av meddelanden och " Säg med egna ord vad det är för fel ". Kommer aldrig fram till en mänsklig röst trots flera försök på olika sätt.

Jaha nu sitter jag här frustrerad och f-bannad . Var tog servicen vägen ? ranting.gif

Det låter så bra när man bestämmer sig för att t ex använda ett MasterCard men vart i hela världen vänder jag mig en helg när det inte funkar ?

Vill verkligen inte Eniro veta om det är fel på deras site?

Vill inte Telia veta om det är fel på underleverantörers service till deras kunder ?

Redigerat av mamamaggan: 08-09-2007, 20:10

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 17:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon