Blandar mig i ...

Se till att ni kan höja / sänka lysrören, för de små fröena blir ju större under tiden.
Jag har min baby-rum i vardagsrummet i väldigt små såbyttor för att få plats åt alla ( ca. 120-130 sorter i år... aldrig mer, säger jag nu

)Byttorna har jag på en låg bänk och lysrören hänger på en ställning.
Svalrummet har jag ute i en icke-uppvärmt-förråd där jag har inred en våning av en gammal våningssäng med madrasser och gamla täcken på framsidan.
Lysrören hänger på under översta våningen och de håller värmen under natten ( de har Australian-tid, ljus på natten och mörkt på dagen), på dagen har jag en värmefläkt och jag ser temperaturen i en termometern här inne i huset, när värmer sjunker under 10 grader sätter jag på värmen tills den är 17-18 grader.
Mars-april flyttas allt till en frostfri växthus.
Familjen har länge sedan gett upp och konstaterat att galenskapen har kommit för att stanna!
MEN under kommande vintern MÅSTE jag konsentrera mig bara på det viktigaste( några sommarblommafavoriter och tomat-paprika-chili plantor) vi måste renovera hela bottenvåningen pga en fukttproblem på bottenplattan ( hela våningen ska utrymmas och hela golvkonstruktionen ska göras om.... blaaaaaaah!)