CITAT (Pirum @ 22-08-2007, 00:25)

Ted var väl briljant, men hade en del problem kan man väl säga (har inte följt hans karriär så noga, men en del gick väl minst sagt galet på 80-talet), själv har jag alltid tyckt att det är texterna som gjort låtarna mest speciella - och där tycker jag att hans bror Kenneth fått för lite erkännande.
Själv är jag mest inne på heavy metal, klassisk musik, och diverse synth-baserade skapelser. De har stora likheter egentligen. Å andra sidan gillar jag även rockig musik också. Är dessutom så gammal att jag menar att inte mycket nytt har hänt sedan 1987, och det var ungefär då det på allvar började gå utför med musikvärlden

Jo men i Teds fall var det ju int han som skrev texterna... det gjorde ju brorsan: Kenneth....
Marcus:
tyvärr har jag inte din ballad i min samling ...men fråga Netha.. hon är bäst på att hitta låttexter..
annars har jag:
Balladen dagen efter Vispop 2
Balladen om bek. Ev. äkt FinnZetterholm text
Balladen om Bellman Nya visor 122 text
Balladen om Bertil och Lilian FinnZetterholm
Balladen om briggen "Blue Bird" av Hull Min älskling.. Tidens sångbok Musik 5
Balladen om de bråkiga bröderna (I landet där fridsfursten härskar) Våra visdiktare text
Balladen om den store Jèhanghar Musik VT 66
Balladen om den kaxiga myran
Balladen om det stora slagsmålet på Tegelbacken Allsånger3 text Aktuella Schlager 80 (1964)
Balladen om Eugen Cork Povel Ramel Lingonben
Balladen om Fredrik åkare och den söta fröken Cecilia Lind Kompa Enkelt 1 sjung ut obs även b o herr F….. Vispop 2 abf
Balladen om fången på Hall FinnZetterholm Våra visdiktare
Balladen om Gustaf Blom från Borås (Med gamle highland Rover..) gula visboken Min älskling.. Populära visor? 1936
Balladen om Herr Rosenbloms spelemän ,Ulf Peder Olrog Allsånger 2 text Rosenbloms visor lll
Balladen om Jesus och Maria FinnZetterholm
Balladen om Joe Hill Tidens sångbok FolkrörelseSångboken Ackompanjemangsdel
Balladen om kung Styggfrid Povel Ramel Lingonben
Balladen om kärleken och pengarna 60 visor om kärlek
Balladen om mannen som egenhändigt högg av sig bägge fötterna
Balladen om Mälardrottningen FinnZetterholm
Balladen om Olsson Folkets sånger
Balladen om Rune Henry Johansson Folkets sånger
Balladen om Sarah Dahlander Schlagernas schlager 1963 Txt
Balladen om Sussie FinnZetterholm
Balladen om Ysabel Villamor Min älskling..
Balladen till Astri (Olympens Afrodite valt sin spegel) Den Gyldene Freden Evert Taube
annars är det med 60tals musik som snurrar i CD-spelaren och ibland även på vinylsvarven...
men Queen!! OJA!!!!!
Tore Skogman ... om andra artister framför dem , för han skriver bra låtar: Popitopp , Fröken Fräken, Tio tusen röda rosor...etc
Att BLOMSTER-tanten försöker vara Qvick och väljer "Rosen" är ju helt i sin ordning.....
Vivaldi och Bach var ju inte heller så dåliga... och en stor fördel: Man slipper texter...
Django var ju inte så dum heller..
och
och och och...
ämnet måste vara o-uttömligt??
b