Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilken rökare, ytterligare ett förbud!, Får ja fjärta i trädgården?
          Fenja
          Inlägg 23-08-2007, 18:46
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Det vet väl alla idag att det inte finns några fördelar med att röka? sleep.gif Jag röker för att jag VILL röka, det är gott och för att jag är beroende.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Berith
          Inlägg 23-08-2007, 18:46
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Undrar om jag gör nåt sånt där? g.gif Jag menar, nåt som andra tycker är nono.gif och nästan sick.gif av. Jag kan inte komma på nåt... dunno.gif Kan ni?

Fråga mej! Fråga om jag brukar ---- för det är det värsta ni vet! rtfm.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-08-2007, 18:47
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 14:31) *
          Jo, jag förstår vad du menar. Men inte är väl LUKTEN av rök hälsofarlig ändå?
          Röken i sig, ja den är hälsofarlig. Jag riktade mitt inlägg till dom som klagade på att rökare luktar illa.

Jo, passiv rökning är farligt. Röken innehåller cancerframkallande gifter, det är därför det numera är förbjudet att röka på resauranger där folk arbetar.

CITAT
          Passiv rökning
          Tobaksrök skadar inte bara den som röker. En stor del av cigarettröken går ut i luften. Detta kan ge allvarliga hälsoeffekter hos människor och framför allt barn i rökarens omgivning. I Sverige dör varje år cirka 500 personer på grund av passiv rökning. Det finns i dag större kunskaper om vad passiv rökning betyder för hälsan. De som blir sjuka har inte själva valt att röka.
          De har kanske arbetat i restaurang- eller cafémiljö, där problemen är som störst. Restauranganställda löper två till tre gånger så stor risk att få lungcancer som resten av befolkningen. Föräldrars rökning anses orsaka åtmistone vart fjärde fall av astma hos barn.

I takt med att kunskapen om tobakens skadeverkningar har ökat, så har svenskarna förändrat sin attityd till tobak. I dag är det, till skillnad från för ett tiotal år sedan, allmänt accepterat att offentliga miljöer och arbetsmiljöer är rökfria. En jämförelse med tidigare studier visar att exponeringen för passiv rökning har minskat påtagligt under det senaste decenniet. Passiv rökning orsakar cirka 30-60 fall av lungcancer årligen. Varje år insjuknar drygt tusen personer i hjärtinfarkt på grund av passiv rökning.

http://www.regeringen.se/sb/d/2390/a/13028

Den som påstod att det inte var farligare med passiv rökning är lukten av stekt falukorv får läsa på lite - maken till felinformation får man leta efter.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 18:50
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Berith @ 23-08-2007, 19:46) *
          Undrar om jag gör nåt sånt där? g.gif Jag menar, nåt som andra tycker är nono.gif och nästan sick.gif av. Jag kan inte komma på nåt... dunno.gif Kan ni?

Nej, tänk det tror inte jag heller...

CITAT (Fenja @ 23-08-2007, 19:46) *
          Det vet väl alla idag att det inte finns några fördelar med att röka? sleep.gif Jag röker för att jag VILL röka, det är gott och för att jag är beroende.
          Mvh
          Fenja

Tre korta svar som jag instämmer i.

(Men vad spelar det egentligen för roll varför vi röker? )

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Rapchic
          Inlägg 23-08-2007, 18:51
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 19:47) *
          Jo, passiv rökning är farligt. Röken innehåller cancerframkallande gifter, det är därför det numera är förbjudet att röka på resauranger där folk arbetar.

Den som påstod att det inte var farligare med passiv rökning är lukten av stekt falukorv får läsa på lite - maken till felinformation får man leta efter.

var representant för tobaksfri duo för ett tag sen
          och då fick man mycket nyttig information
          tex (kom ihåg lite gamla siffror har säkert blivit bättre
          sen det vart förbud mot rökning inomhus på restauranger etc)
          då var det 800 pers/år som DOG av passiv rökning så farligt äre då

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 18:56
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Det var jag som skrev om stekt falukorv, men jag skrev ingenting om passiv rökning så maken till felläsning får man leta efter. Herregud!

Lukten, d.v.s. det som eventuellt sätter sig i en rökares kläder (precis på samma sätt som os från falukorv kan göra) innebär INTE passiv rökning för de som är omkring mig. Röken däremot är passiv rökning.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-08-2007, 18:57
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Men det är väl ändå en milsvid skillnad på passiv rökning och röklukt...då skulle ju alla bli rökförgiftade i hela nejden här när jag eldar i pannan..Och tänk när det var skogsbrand en kilometer härifrån...att jag ens lever ohmy.gif (det sista är på skoj..)

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Berith
          Inlägg 23-08-2007, 18:57
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 19:50) *
          Nej, tänk det tror inte jag heller...

Äsch då, inte är jag väl så perfekt heller. blush.gif

Jag trodde att rökare också retade sej på nåt, och att jag kanske gjorde sånt utan att bry mej om er. slap.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-08-2007, 18:59
          Länk hit: #109

Medlem

Fråga mej! Fråga om jag brukar ---- för det är det värsta ni vet! rtfm.gif

Brukar du snörpa på munnen när folk gör nåt som DU inte tycker riktigt passar sig?? ...för sånt är nåt av det värsta jag vet.. sleep.gif

Redigerat av Tesa: 23-08-2007, 18:59

--------------------
          Tesa
          zon 3-4

Citera
          Berith
          Inlägg 23-08-2007, 19:06
          Länk hit: #110

Medlem

CITAT (Tesa @ 23-08-2007, 19:59) *
          Brukar du snörpa på munnen när folk gör nåt som DU inte tycker riktigt passar sig?? ...för sånt är nåt av det värsta jag vet.. sleep.gif

Måste tänka efter.... jag vet inte om jag snörper på munnen, men jag gör säkert nån min. Lyfter på ögonbrynet, tror jag, och ser "ner" på den andre. Oavsett vem som är längst.

whist.gif Ska försöka komma ihåg detta till nästa gång.

--------------------

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-08-2007, 19:08
          Länk hit: #111

Medlem

Jaa.....bra Berith, för kan man sluta röka så..... giggle.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4

Citera
          AnitaO
          Inlägg 23-08-2007, 19:10
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Ja, röken är farlig. Men inte lukten.
          Om jag röker en cigg och sen går jag till affären och träffar dig där så luktar jag förmodligen rök.
          Men inte utsätter jag dig för några hälsorisker. Det var där jag gjorde min jämförelse med bönder o.s.v.
          Någon skrev tidigare i tråden att det borde förbjudas för att det luktade illa crazy.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 23-08-2007, 19:18
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 10:26) *
          Jag tycker vi förbjuder ALLT som kan irritera människor. Allt blir så mycket enklare då och det blir mycket roligare att leva rolleyes.gif

Vi förbjuder rökning, alkoholintag, man ska inte få gå naken, man får inte vara uppe för tidigt eller för sent på kvällen, man ska inte få grilla, inte använda parfym, inte laga fel mat med fel kryddor, inte få ha vänner hemma (och definitivt inte sitta ute med dem), inte ha husdjur, o.s.v, o.s.v.

Tänk vad livet skulle bli underbart om vi genomförde förbud! tummenupp.gif

Ja så gör vi! Det blir väldigt spännande att se hur länge det skulle dröja innan "gnällspikarna" hittade något nytt att klaga på grannarna för! g.gif dom skulle kanske börja klaga på att dom har ett så tråkigt liv! giggle.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-08-2007, 19:21
          Länk hit: #114

Medlem

CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 20:10) *
          Ja, röken är farlig. Men inte lukten.
          Om jag röker en cigg och sen går jag till affären och träffar dig där så luktar jag förmodligen rök.
          Men inte utsätter jag dig för några hälsorisker. Det var där jag gjorde min jämförelse med bönder o.s.v.
          Någon skrev tidigare i tråden att det borde förbjudas för att det luktade illa crazy.gif

Aha, jag trodde vi var kvar på röken som kommer ringlande från grannarna när de bolmar på sina balkonger. Jaja, då så. tongue.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Rapchic
          Inlägg 23-08-2007, 19:21
          Länk hit: #115

Medlem

man kan ju vara allergisk mot tobak...
          är man allergisk mot lukten (eller vad man nu ska säga)
          eller röken
          (undrar en som mår illa bara jag känner lukten av en som halvnyss rökt
          som tur är funkar detoftast med att flytta sig om inte man sitter på en buss)

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-08-2007, 19:23
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (Rapchic @ 23-08-2007, 20:21) *
          man kan ju vara allergisk mot tobak...
          är man allergisk mot lukten (eller vad man nu ska säga)
          eller röken
          (undrar en som mår illa bara jag känner lukten av en som halvnyss rökt
          som tur är funkar detoftast med att flytta sig om inte man sitter på en buss)

En allergiker får astmaproblem oavsett om det är rök eller röklukt, iaf de jag känner.

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 23-08-2007, 19:29
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 20:23) *
          En allergiker får astmaproblem oavsett om det är rök eller röklukt, iaf de jag känner.

sad.gif kan inte va kul att jobba me rökare d sad.gif

--------------------

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-08-2007, 19:32
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 20:21) *
          Aha, jag trodde vi var kvar på röken som kommer ringlande från grannarna när de bolmar på sina balkonger. Jaja, då så. tongue.gif

Jag menar ju ändå att den röken är så utspädd när den ringlat sig fram i friska luften diverse meter att den är tämligen harmlös den också....

--------------------
          Tesa
          zon 3-4

Citera
          Gita
          Inlägg 23-08-2007, 19:51
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Eva-Helene @ 23-08-2007, 20:18) *
          Ja så gör vi! Det blir väldigt spännande att se hur länge det skulle dröja innan "gnällspikarna" hittade något nytt att klaga på grannarna för! g.gif dom skulle kanske börja klaga på att dom har ett så tråkigt liv! giggle.gif

Varför inte förbjuda gnällspikar och griniga grannar också? Dom är nog så irriterande.
          Gita

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-08-2007, 19:56
          Länk hit: #120

Medlem

Såg n i nyheterna?? De knöt ihop våra båda trådar Den om nakenhet och den om rökningen..
          ...hehe...tur man inte har grannar för då hade jag snart inte fått visa mig på utsidan dörren för det finns många som är snyggare utan kläder än jag är med...estetisk störning...ja jag säger då det...VEM bestämmer det??? Ska smala, snygga 20-åringar få röka nakna på balkongen...men feta 60-åringar måste klä på sig...?? ..eller ska dom inte få röka alls?? crazy.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4

Citera

12 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 17:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon