Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilken rökare, ytterligare ett förbud!, Får ja fjärta i trädgården?
          Anki på Öland
          Inlägg 24-08-2007, 13:55
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Lemonne @ 24-08-2007, 09:47) *
          ..........Och tänk, ni kanske rentav skulle kunna tänka er att börja springa igen, när det inte längre river och svider i era lungor? Och vad er mat kommer smaka, och vad ni kommer kunna njuta av dofterna i trädgården - det finns blommor som doftar som ni inte hade en aning om!.................

Har slutat röka för 7 år sedan men skulle aldrig i livet få idén att springa!! Är det något slags saliggörande slutmål på livet som jag har missat????
          Maten smakar som förr och visst, nu känner jag lukten av gödselbilen som kör förbi 6 ggr/dag med avfall från "kycklingfabriken".....
          Låt du folk få leva på det sätt dom vill! Ingen kommer att sluta röka för att du kommer med moralkakor!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Lemonne
          Inlägg 24-08-2007, 14:08
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

CITAT (Anki på Öland @ 24-08-2007, 14:55) *
          Har slutat röka för 7 år sedan men skulle aldrig i livet få idén att springa!! Är det något slags saliggörande slutmål på livet som jag har missat????
          Maten smakar som förr och visst, nu känner jag lukten av gödselbilen som kör förbi 6 ggr/dag med avfall från "kycklingfabriken".....
          Låt du folk få leva på det sätt dom vill! Ingen kommer att sluta röka för att du kommer med moralkakor!
          Anki

Oj vilket påhopp! Jag trodde mitt inlägg var förklarande och ursäktande, varför jag kanske gått på för hårt och säger att det är frustrerande. Frustration är frustration, och jag blir ledsen av att höra att folk vill försvara sig när de gör något som tar död på dem själva. Big deal?

Jag skrev i mitt inlägg: "Och tänk, ni kanske rentav skulle kunna tänka er att börja springa igen", vilket inte innebär att det skulle vara slutmålet- utan bara ett förslag. Det är faktiskt jätteskönt och bra för kroppen att springa, vilket jag upptäckte efter det att jag slutade röka. En idé alltså, eller ett uppmuntrande.

Jag har inte kommit med en enda moralkaka - jag har inte hänvisat ur någon moralisk synpunkt överhuvudtaget.

Och om du är så bra på att låta folk leva på det sätt de vill, varför kommer du och talar om för mig hur jag ska bete mig?

Citera
          Fenja
          Inlägg 24-08-2007, 14:48
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Vojvoj! NU tar vi och reder ut det här med påhopp tycker jag, många verkar inte ha en aning om vad det är utan tar till det i alla situationer som de av någon anledning känner sig förorättade i. Detta är saxat någonstans på nätet och en bra definition tycker jag:

"Tyvärr är det ju många som inte kan skillnaden mellan åsikt och påhopp. Det blir ju heller inte lättare när man inte ser personen man talar med eftersom kroppspråket är oerhört viktigt när det gäller att förmedla en känsla.

Tyvärr är det vanligt med människor med lågt självförtroende att agera genom att antingen själva bli elaka, "hoppa på" någon, eller genom att känna sig kränkta för att de inte får enbart medhåll.
          Eftersom många här inne heller inte kan/vill eller har förmågan att uttrycka sig på ett förståeligt sätt, är det inte konstigt att det finns de som känner sig kränkta. De förstår ju inte ordets innebörd många gånger, eller vill inte ta till sig vad som faktiskt sägs. Många föredrar att sätta taggarna utåt också, då de inte behöver förändra sitt synsätt, dvs utvecklas.

Det är svårt när många inte förstår vad som sägs/skrivs eftersom många saknar basal ordkunskap och/eller meningsuppbyggnad. Ett "påhopp" tolkar jag här som ett personligt påhopp. Vilket innebär att det skall riktas PERSONLIGT mot en viss människa.

När man GENERALISERAR blir det inte personligt. Så, för att undvika personliga påhopp så nämner man inga namn eller annat som kan leda till en viss individ.

Exempelvis, min personliga åsikt är den att många kvinnor idag ljuger om skydd för att på så sätt få ett barn, oavsett pappan vill eller ej. Det händer i förhållanden, eller på krogen.

DÄRMED INTE sagt att ALLA "olyckor" är planerade. Självklart inte, men jag vet att det finns de som gör det, och det är min åsikt att det existerar.

Denhär åsikten är GENERELLT skriven, riktar sig alltså inte till någon speciell dvs INTE PERSONLIG, därför skall den inte tolkas som ett påhopp.

De som trots allt känner sig träffade, och reagerar med att svara på ett mer eller mindre trevligt sätt, har antagligen själva befunnit sig i en liknande situation. VILL de ta åt sig, är det upp till dem. JAG har inte pekat ut någon.

Skulle jag däremot säga att NN ljög för XX om preventivmedel, då blir det genast personligt. DÅ kan jag förstå att det finns dem som tar åt sig och "skriker" påhopp, eftersom det faktiskt är det. Huruvida det är sant eller inte, spelar ingen roll. Allt som är privat/personligt, som yttras av andra, är påhopp om det används negativt.

Att anklaga någon för påhopp, är lika illa som att göra ett, anser jag. Det är lika kränkande. Ordet "påhopp" skall inte användas hur som, utan när det sker, annars saknar ordet betydelse.

Tänk på att separera GENERELLT och PERSONLIGT. Att KÄNNA sig träffad innebär inte per automatik att man ÄR utpekad."

Den som är fläckfri kan kasta första stenen!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Tesa
          Inlägg 24-08-2007, 17:24
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Ett bra citat Fenja!
          Ger man sig in i en lite infekterad debatt får man nog också förvänta sig lite infekterade reaktioner...

Jag blir bara lite trött på folk som verkar tycka att man är så korkad att man måste ha saker och ting intryckt i skallen för man ska förstå...Jag är som sagt helt övertygad om att alla rökare på detta forumet är fullt medvetna om att rökning är skadligt för hälsan..men av någon anledning så har man valt att fortsätta ändå...och det är en sak för var och en..

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Ralf
          Inlägg 24-08-2007, 18:01
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Tezzla @ 24-08-2007, 14:50) *
          Ähh, det här med Beriths kritik på mitt citat är, ursäkta mig, bara trams biggrin.gif

Jag valde att inte citera det sista hon skrev i ett kort inlägg eftersom det inte var det jag ville kommentera och jag förstår ärligt talat inte vad det gjort för skada giggle.gif Inget har felciterats och inget har förvanskats!

Jag har skrivit för många uppsatser i mitt liv för att inte veta hur det fungerar med citat flirting.gif

Trams eller ej så har jag råkat ut för samma sak, en kvinna citerade mig, tog bort delar av min text så att innebörden blev en annan. Jag tar bort frisk, men tar jag bort delar i en text o skulle vilja citerade och kommentera del A o C men raderar del B, då är det bättre att citera texten separat.

Men det bästa var ju den medlem som efter att hon blivit citerad insåg sina "fel" o redigerade sitt urspungsinlägg som kanske var flera dagar gammalt.... Gissa om det blev rörigt?

Nu hoppas jag denna tråd åter skall handla om förbud o rättvisan i Sverige. Jag försvara på ingetvis rökare, däremot undrar jag lite över denna person som stördes av röken. Av en artikel som jag ej hittar fn, så framgick det att mannen var advokat. Mannen är slängd i de juridiska svängarna och har fått ett förhandsbeslut som gäller tills målet varit uppe i rätten. Han kan alla regler o maxutnyttjar dem. Jag undrar verkligen hur han är som granne och om det ligger andra saker bakom.

Bodde jag i Malmö skulle jag trumma ihop ett gäng kamrater och gå på gatan utanför hans hus o röka på.

http://www.aftonbladet.se/malmolund/article611384.ab

Redigerat av Ralf: 24-08-2007, 18:08

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Lemonne
          Inlägg 24-08-2007, 18:16
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

Ok Fenja, jag erkänner, jag känner mig träffad och kastar därmed första stenen flirting.gif

Att citera mig och besvara det med citat:"Ingen kommer att sluta röka för att du kommer med moralkakor!" är en rent personligt påhopp och en felaktig anklagelse eftersom jag ingenstans hänvisat till moraliska synpunkter. Därför reagerade jag. Naturligtvis är detta min egen åsikt.

Jag har aldrig personligen angripit någon, och tycker det inte är särskilt trevligt att bli angripen heller. Dåligt självförtroende eller inte. Du har rätt; det är svårt att kommunicera enbart skriftligen, man förlorar den "icke-verbala" kommunikationen, vilket gör det nog så svårt att tolka andras meddelanden. Dessutom känner jag inte alla i forumet, och då blir det ännu svårare att tolka varandra utan missförstånd. Det är ju så mycket annat som spelar in när man gör en tolkning, bl.a. sinnestillstånd, tidigare erfarenheter osv.

Att reda ut och tolka begrepp på egen hand och därpå anklaga (indirekt och väldigt subtilt, visserligen) mig för att inte kunna skilja på påhopp och åsikt tycker jag är vanskligt. Du kan inte tala om för någon hur man ska tolka ett ord. Om jag tolkar, som jag här gjorde, Ankis inlägg som ett påhopp så ja, då tolkade jag det som ett påhopp. Det kommer aldrig finnas en generell uppfattning eller tolkning av ord eftersom det finns nyanser i språket som aldrig kommer kunna bestämmas. Jag upplever inte alls ordet påhopp som så kränkande och negativt, och jag kan enbart använda ord som jag själv anser sig passar för ändamålet. Påhopp för mig är synnonymt med angrepp (och så också enligt SAOL, 1998) fast med en mer positiv klang än angrepp.

Vi kan inte begära att alla ska kunna uttrycka sig på ett sätt som inte går att misstolka, det är en omöjlighet. Jag tror att trots god verbal förmåga och ett brett vokabulär kan man lätt kan bli feltolkad, hur "korrekt" svenska man än må tala. Du Fenja, verkar ha en god verbal förmåga och även intresse i ämnet, så jag vill rekommendera boken Språksociologi av Einarsson. Det är en fantastisk bok som handlar om olika sociala relationer och vad som föranleder tolkning och användning av språk. (Du kanske redan har läst den?)

Jag förstår nu att det var dumt att hoppa in i en diskussion på ett forum, jag tyckte jag bara uttryckte en åsikt utan att angripa någon personligen. Tyvärr besvarades jag med angrepp på min person och då är det ingen diskussion längre. Det kanske var dumt att jag försvarade mig när jag kände mig angripen, ibland är det väl bättre att hålla tyst... dunno.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 24-08-2007, 21:37
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Tesa @ 24-08-2007, 18:24) *
          /Jag blir bara lite trött på folk som verkar tycka att man är så korkad att man måste ha saker och ting intryckt i skallen för man ska förstå...Jag är som sagt helt övertygad om att alla rökare på detta forumet är fullt medvetna om att rökning är skadligt för hälsan..men av någon anledning så har man valt att fortsätta ändå...och det är en sak för var och en../

håller med...byt ut ordet rökare till överviktiga och prata om att "förbjuda" all onyttig mat för det finns mäniskor som "missbrukar" maten, så ser man hur snedvriden hela debatten är.

tex..."om du slutar äta fel och går ned i vikt, så kanske du kan börja springa också"..Eller.."tänk vad sjukvården skulle spara pengar, om alla fettrelaterade sjukdommar försvann"....HALLÅ!!!!
          och ja...jag rökar för att jag VILL röka...jag "sparar" inga pengar på att sluta...dom går till annat istället...och jag "springer" redan, utan att flåsa eller sveda i halsen...

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Tosan
          Inlägg 24-08-2007, 21:43
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (pejori @ 24-08-2007, 22:37) *
          håller med...byt ut ordet rökare till överviktiga och prata om att "förbjuda" all onyttig mat för det finns mäniskor som "missbrukar" maten, så ser man hur snedvriden hela debatten är.

tex..."om du slutar äta fel och går ned i vikt, så kanske du kan börja springa också"..Eller.."tänk vad sjukvården skulle spara pengar, om alla fettrelaterade sjukdommar försvann"....HALLÅ!!!!
          och ja...jag rökar för att jag VILL röka...jag "sparar" inga pengar på att sluta...dom går till annat istället...och jag "springer" redan, utan att flåsa eller sveda i halsen...

För att inte tala om alla pengar vi petar in i statskassan i form av skatt tummenupp.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          pejori
          Inlägg 24-08-2007, 21:45
          Länk hit: #189

Medlem

CITAT (Tosan @ 24-08-2007, 22:43) *
          För att inte tala om alla pengar vi petar in i statskassan i form av skatt tummenupp.gif

visst är det så...staten fick skrämselhicka när dom höjde för mycket för några år sedan och folk började köpa smuggelcigg.
          Då sänkte dom priset fort igen whistling.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Tosan
          Inlägg 24-08-2007, 21:50
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Ja, men tyvärr inte på snuset... Men det är ju svårare att smuggla, finns ju knappt på utlandet

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Betty
          Inlägg 24-08-2007, 22:29
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Lemonne @ 24-08-2007, 19:16) *
          Ok Fenja, jag erkänner, jag känner mig träffad och kastar därmed första stenen flirting.gif

Att citera mig och besvara det med citat:"Ingen kommer att sluta röka för att du kommer med moralkakor!" är en rent personligt påhopp och en felaktig anklagelse eftersom jag ingenstans hänvisat till moraliska synpunkter. Därför reagerade jag. Naturligtvis är detta min egen åsikt.

Jag har aldrig personligen angripit någon, och tycker det inte är särskilt trevligt att bli angripen heller. Dåligt självförtroende eller inte. Du har rätt; det är svårt att kommunicera enbart skriftligen, man förlorar den "icke-verbala" kommunikationen, vilket gör det nog så svårt att tolka andras meddelanden. Dessutom känner jag inte alla i forumet, och då blir det ännu svårare att tolka varandra utan missförstånd. Det är ju så mycket annat som spelar in när man gör en tolkning, bl.a. sinnestillstånd, tidigare erfarenheter osv.

Att reda ut och tolka begrepp på egen hand och därpå anklaga (indirekt och väldigt subtilt, visserligen) mig för att inte kunna skilja på påhopp och åsikt tycker jag är vanskligt. Du kan inte tala om för någon hur man ska tolka ett ord. Om jag tolkar, som jag här gjorde, Ankis inlägg som ett påhopp så ja, då tolkade jag det som ett påhopp. Det kommer aldrig finnas en generell uppfattning eller tolkning av ord eftersom det finns nyanser i språket som aldrig kommer kunna bestämmas. Jag upplever inte alls ordet påhopp som så kränkande och negativt, och jag kan enbart använda ord som jag själv anser sig passar för ändamålet. Påhopp för mig är synnonymt med angrepp (och så också enligt SAOL, 1998) fast med en mer positiv klang än angrepp.

Vi kan inte begära att alla ska kunna uttrycka sig på ett sätt som inte går att misstolka, det är en omöjlighet. Jag tror att trots god verbal förmåga och ett brett vokabulär kan man lätt kan bli feltolkad, hur "korrekt" svenska man än må tala. Du Fenja, verkar ha en god verbal förmåga och även intresse i ämnet, så jag vill rekommendera boken Språksociologi av Einarsson. Det är en fantastisk bok som handlar om olika sociala relationer och vad som föranleder tolkning och användning av språk. (Du kanske redan har läst den?)

Jag förstår nu att det var dumt att hoppa in i en diskussion på ett forum, jag tyckte jag bara uttryckte en åsikt utan att angripa någon personligen. Tyvärr besvarades jag med angrepp på min person och då är det ingen diskussion längre. Det kanske var dumt att jag försvarade mig när jag kände mig angripen, ibland är det väl bättre att hålla tyst... dunno.gif

Så himla bra skrivet! bravo.gif
          Tycker det är en fullständigt naturlig reaktion att du försvarade dig när du blev angripen, så gör väl de flesta.
          Och ja, tyvärr är det nog så att ibland känns det lika bra att lägga ner - när den/de man försöker diskuterar med inte alls vill/kan eller ens försöker se saken från nån annan vinkel än sin egen. Bättre då att använda sin energi på annat. Kommer att tänka på ett gammalt ordspråk som handlar om att strö pärlor för svin...

Och nu vill jag inte bli påhoppad av en drös rökare som påstår att jag kallar dem för svin - för det gör jag inte. sleep.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          zaaritha
          Inlägg 24-08-2007, 22:50
          Länk hit: #192

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Röker ej själv, men tycker att i ens egen trädgård, ska man få göra vad man vill!
          Måtte vara en extremt känslig karl (o advokat, också) som ej klarar att damen röker utomhus!
          Så, han tål grillrök, då?
          Det börjar bli väl hårt i vårt land nu!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-08-2007, 23:36
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Lemonne @ 24-08-2007, 15:08) *
          Oj vilket påhopp!

Synd att du tog det som ett personligt påhopp - det var det inte.
          Du uppmanade folk att sluta röka - jag uppmanade dig att låta dom göra som dom ville.
          Du konstaterar att rökarna skulle få livskvalitet om dom slutade röka (skulle det innebära att ingen rökare har livskvalitet så länge dom röker.....) - jag konstaterar att ingen slutar för att du kommer med moralkakor.
          Var det kanske ordet moralkakor du tog så illa vid dig av. Om jag säger att ingen slutar för att någon (du eller någon annan) kommer med pekpinnar, är det bättre formulerat då?
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          storm
          Inlägg 25-08-2007, 00:59
          Länk hit: #194

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

jag orkade inte läsa igenom hela grejen,men fan kostar inte det oss skatte betalare en massa onödiga pengar,för att en kärring ska få kvida.

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera
          Ralf
          Inlägg 25-08-2007, 06:16
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (storm @ 25-08-2007, 01:59) *
          jag orkade inte läsa igenom hela grejen,men fan kostar inte det oss skatte betalare en massa onödiga pengar,för att en kärring ska få kvida.

Kärring kvida?? Det är en högutbildad höginkomsttagare som är advokat som gnäller på en ensamstående mor som ej har råd att anlita den hjälp hon är berättigad att få ha med sig i domstolen.

Som andra påpekat finns det mkt annat annat att gnälla på, tex grillning, barnaskrik, gräsklippning på "fel" tider.

Redigerat av Ralf: 25-08-2007, 06:18

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          storm
          Inlägg 25-08-2007, 06:57
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

CITAT (Ralf @ 25-08-2007, 07:16) *
          Kärring kvida?? Det är en högutbildad höginkomsttagare som är advokat som gnäller på en ensamstående mor som ej har råd att anlita den hjälp hon är berättigad att få ha med sig i domstolen.

Som andra påpekat finns det mkt annat annat att gnälla på, tex grillning, barnaskrik, gräsklippning på "fel" tider.

jaa ,han är ändå en kärring

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera
          Ralf
          Inlägg 25-08-2007, 07:21
          Länk hit: #197

Medlem

CITAT (storm @ 25-08-2007, 07:57) *
          jaa ,han är ändå en kärring

ok ja e me, ja han är nog svår att ha o göra med i många sammanhang... o

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Gita
          Inlägg 25-08-2007, 21:08
          Länk hit: #198

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Jösses, vilka trista moralister och besserwissrar det finns, det är min slutsats efteratt ha läst den här tråden. Självklart är det inte bra att röka, det vet vi alla. Men det fins en massa saker som inte är bra, men som ger livskvalite. Lite mer "sex and drugs and Rock´n roll" tror jag gör livet, om inte längre , så i alla fall roligare.
          Tycker Gita som röker för mycket, dricker för mycket vin , äter för mycket, kör bil alldeles för fort och t.o.m-. röker en pipa "gräs" då och då, men som trots alla dessa (enligt somliga) dåligheter har ett kul , kvalificerat och välbetalt jobb, ett bra äktenskap och ett fantastiskt liv. Som en bonus kan jag säga att jag aldrig är sjuk, trots att ut och springa är det sista jag sjulle göra.
          Gita

Citera
          Netha
          Inlägg 25-08-2007, 21:19
          Länk hit: #199

Gäster

CITAT (Gita @ 25-08-2007, 22:08) *
          Jösses, vilka trista moralister och besserwissrar det finns, det är min slutsats efteratt ha läst den här tråden. Självklart är det inte bra att röka, det vet vi alla. Men det fins en massa saker som inte är bra, men som ger livskvalite. Lite mer "sex and drugs and Rock´n roll" tror jag gör livet, om inte längre , så i alla fall roligare.
          Tycker Gita som röker för mycket, dricker för mycket vin , äter för mycket, kör bil alldeles för fort och t.o.m-. röker en pipa "gräs" då och då, men som trots alla dessa (enligt somliga) dåligheter har ett kul , kvalificerat och välbetalt jobb, ett bra äktenskap och ett fantastiskt liv. Som en bonus kan jag säga att jag aldrig är sjuk, trots att ut och springa är det sista jag sjulle göra.
          Gita

Hej Birgit

Lever man i ett rus så känns så klart allt jättebra.

I fallet som trådskaparen talar om, tycker jag att det är helgalet med rökförbud ...
          detta trots att jag helst skulle vilja att tobak vore narkotikaklassad och förbjuden.
          Men någonstans får man ändå sätta stopp för tokigheter. Så länge det är lagligt tillåtet och staten förser oss med tobak
          så ska man inte kunna förbjuda en enskild att röka på sin egen tomt.

Hade den klagande varit en vanlig "Svensson" så hade fallet öht inte ägnats någon tid, än mindre hade ett förbud utfärdats.
          Synd.. men så går det till i vårt demokratiska samhälle.

Citera
          pejori
          Inlägg 25-08-2007, 21:25
          Länk hit: #200

Medlem

hon får gå och ställa sig precis på utsidan sin tomt och röka där rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
          skulle vara kul att få veta om man får röka utomhus alls giggle.gif
          lagvrängaren lär nog dra det inför domstol också crying.gif -fear-.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 01:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon