Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilken rökare, ytterligare ett förbud!, Får ja fjärta i trädgården?
          Tosan
          Inlägg 23-08-2007, 09:33
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 10:26) *
          Jag tycker vi förbjuder ALLT som kan irritera människor. Allt blir så mycket enklare då och det blir mycket roligare att leva rolleyes.gif

Vi förbjuder rökning, alkoholintag, man ska inte få gå naken, man får inte vara uppe för tidigt eller för sent på kvällen, man ska inte få grilla, inte använda parfym, inte laga fel mat med fel kryddor, inte få ha vänner hemma (och definitivt inte sitta ute med dem), inte ha husdjur, o.s.v, o.s.v.

Tänk vad livet skulle bli underbart om vi genomförde förbud! tummenupp.gif

Perfekt! tummenupp.gif

Nej, gud vilken tur att man har bra grannar, de klagar inte ens när det står 4-5 jänkebilar här utanför och springer folk runt hela gårn från 4 på eftermiddan till kl 6 på morron. Iofs händer det en gg/år och de är ju lite förberedda. angel_not.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Rapchic
          Inlägg 23-08-2007, 09:34
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 10:31) *
          Rapchic: Fast det är ingen som tvingar dig att använda alkohol, droger eller tobak. Man väljer själv, eller har jag missat nåt?

har haft många kompisar
          (+ två syskon) som hyela tin ska få mig att prova särskilt alcohol
          ok kan förstå mig på kompisarna som inte ens vet vad alcoholism är
          men min syrra?
          men dom har lugnat ner sig nu litegrann iallafall

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Cacki
          Inlägg 23-08-2007, 09:40
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 10:26) *
          Jag tycker vi förbjuder ALLT som kan irritera människor. Allt blir så mycket enklare då och det blir mycket roligare att leva rolleyes.gif

Vi förbjuder rökning, alkoholintag, man ska inte få gå naken, man får inte vara uppe för tidigt eller för sent på kvällen, man ska inte få grilla, inte använda parfym, inte laga fel mat med fel kryddor, inte få ha vänner hemma (och definitivt inte sitta ute med dem), inte ha husdjur, o.s.v, o.s.v.

Tänk vad livet skulle bli underbart om vi genomförde förbud! tummenupp.gif

a0a.gif Men glömde du inte fula gardiner också! (Jag tror att skrattar på mej idag av alla kul inlägg! bravo.gif biggrin.gif )

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Berith
          Inlägg 23-08-2007, 09:41
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 10:31) *
          Rapchic: Fast det är ingen som tvingar dig att använda alkohol, droger eller tobak. Man väljer själv, eller har jag missat nåt?

Men det är ju just det som det handlar om - jag blir tvingad att andas in röken från t.ex. grannen när h*n röker på balkongen. Eller var vi nu befinner oss.

Ungefär som om jag skulle sitta och leka med en vass kniv, och sticka mej lite här och där i benen eller armarna eller magen eller nåt. Och så sticker jag kniven lite i dina ben också emellanåt. Jämrars vilket liv det skulle bli då! Jag sticker ju inte så hårt så det är dödligt men det kanske blir skador ändå? naughty.gif

Jag känner flera rökare men jag tycker ju inte illa om dom som personer för att dom röker. Ibland får man den uppfattningen att rökarna tror det, iaf när såna här diskussioner kommer upp här på forumet. Rökarna försvarar sig som personer, inte bara sin rökning.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 09:43
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Rapchic @ 23-08-2007, 10:34) *
          har haft många kompisar
          (+ två syskon) som hyela tin ska få mig att prova särskilt alcohol
          ok kan förstå mig på kompisarna som inte ens vet vad alcoholism är
          men min syrra?
          men dom har lugnat ner sig nu litegrann iallafall

Dumma människor! nono.gif Fast det har nog lite med åldern att göra också. Som ung testar man och vill få andra att göra samma sak, det ger med sig så småningom.

Fast även fast de pressar dig så är det du som bestämmer! Dessutom finns det redan ett 18-års"förbud" vad det gäller tobak och alkohol.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Rapchic
          Inlägg 23-08-2007, 09:45
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 10:43) *
          Dumma människor! nono.gif Fast det har nog lite med åldern att göra också. Som ung testar man och vill få andra att göra samma sak, det ger med sig så småningom.

Fast även fast de pressar dig så är det du som bestämmer! Dessutom finns det redan ett 18-års"förbud" vad det gäller tobak och alkohol.

folk bryr sig inte om såna förbjud
          när jag var ca 14 vistte jag många som man kunde fråga om man skulle vilja ha nått
          och då var jag inte ens intresserad

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 09:47
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Berith @ 23-08-2007, 10:41) *
          Men det är ju just det som det handlar om - jag blir tvingad att andas in röken från t.ex. grannen när h*n röker på balkongen. Eller var vi nu befinner oss.

Fast då gör du ju det misstaget som så många rökmotståndare gör d.v.s. buntar ihop alla rökare. Alla rökare förpestar sin omgivning, alla rökare brister i hänsyn o.s.v. Men så ÄR det ju inte! (Minns den förra tråden om detta ämne)

CITAT (Rapchic @ 23-08-2007, 10:45) *
          folk bryr sig inte om såna förbjud
          när jag var ca 14 vistte jag många som man kunde fråga om man skulle vilja ha nått
          och då var jag inte ens intresserad

Är lösningen då att förbjuda alkohol och tobak för alla? Bara för att det finns ungdomar som testar?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Rapchic
          Inlägg 23-08-2007, 09:55
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 10:47) *
          Fast då gör du ju det misstaget som så många rökmotståndare gör d.v.s. buntar ihop alla rökare. Alla rökare förpestar sin omgivning, alla rökare brister i hänsyn o.s.v. Men så ÄR det ju inte! (Minns den förra tråden om detta ämne)
          Är lösningen då att förbjuda alkohol och tobak för alla? Bara för att det finns ungdomar som testar?

anledningen jag tycker man ska förbjuda tobak och alcohol är för att det är en skadlig drog
          skadlig för alla däremot mer skadlig för unga men fortfarande skadlig för alla

--------------------

Citera
          AnnammA
          Inlägg 23-08-2007, 09:55
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

Det är med rökning eller ickerökning är svårt, även om jag själv är ickerökare och kan ha problem av att folk röker i min närhet...Jag tycker att det är bra att man inte får röka inomhus på restauranger och andra nöjesställen, men ibland tycker jag att rökarna hetsas allt för mycket. Många är säkert väl medvetna om hur hälsovådligt det är med rökning, har vänner och anhöriga i sin närhet med rökrelaterade sjukdomar som KOL, cancer, hjärt-&kärlsjd, men vad jag förstått är det oerhört svårt att sluta röka...

Å andra sidan tycker jag att det ska finnas bestämmelser som skyddar ickerökarna från tobaksrök, och något jag tycker är helvidrigt, är när jag ser barnvagnskörande vuxna(läs:föräldrar!) med en pyrande fimp i handen! sick.gif

Alltså, det handlar om hänsyn, att som rökare fråga om det är OK att man röker, och att som ickerökare stötta istället för trackassera rökare som ev vill sluta röka...Att det inte ska finnas något som heter rökpauser(i t ex arbetslivet), om det inte finns pauser för ickerökare...

Sedan finns det säkert orsaker till beslutet varför denna rökande granne inte kan röka på vissa ställen i sin trädgård...Det är lätt att läsa en rubrik/tidningsnotis rakt av, utan att se verkligheten runtikring, tror jag.

Hälsn

AnnA

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-08-2007, 09:56
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Betty @ 23-08-2007, 09:50) *
          Narkotikaklassa och förbjud tobak. rtfm.gif
          Det skulle vi alla må mycket bättre av i längden. wink.gif

Håller med. Jag är egentligen inte så mycket för förbud men eftersom det inte finns något positivt med rökning, bara en massa nackdelar, så är jag för ett totalt tobaksförbud. Också för snus. Även inbitna rökare som försvarar sin last har nån gång försökt sluta men kapitulerat för suget. Visserligen kommer man att få se en del fd rökare klättra på väggarna ett tag efter förbudet men det går över. Resultatet kommer att bli en bättre folkhälsa och sjukvården slipper ta hand om en massa rökrelaterade sjukdomar och en massa eldsvådor kommer inte att äga rum. Jag säger bara Monica Zetterlund.

Redigerat av Gossen Ruda: 23-08-2007, 09:56

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 10:00
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Rapchic @ 23-08-2007, 10:55) *
          anledningen jag tycker man ska förbjuda tobak och alcohol är för att det är en skadlig drog
          skadlig för alla däremot mer skadlig för unga men fortfarande skadlig för alla

Men det finns massor av saker som är skadliga! Fel kost, avgaser, ja, t.o.m själva ditt levande kan vara skadlig för dig själv och andra. Var ska gränsen dras? Vad ska människan själv ansvara för och vad ska storebror sköta om?

Inte lätt sånt här, men jag tror inte att förbud, förbud, förbud är lösningen.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Pirum
          Inlägg 23-08-2007, 10:06
          Länk hit: #32

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

En sak med rökningen är att nästan alla som blir nikotinberoende är barn. Få börjar som vuxna. Att sedan själv ansvara för att sluta när rökhostan kommer efter att ha knarkat nikotin i 20 år, det är inte så lätt, det är nästan lika svårt som att lyckas banta.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Rapchic
          Inlägg 23-08-2007, 10:08
          Länk hit: #33

Medlem

det är enkelt i mina ögon det som är droger
          (där räknar jag nicotin och alcohol) ska förbjudas

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 23-08-2007, 10:13
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Tur man bor mitt ute i skogen och slipper grannar... blink.gif tror jag ska flytta ännu längre i i skogen!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-08-2007, 10:29
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Fenja @ 23-08-2007, 11:13) *
          Tur man bor mitt ute i skogen och slipper grannar... blink.gif tror jag ska flytta ännu längre i i skogen!
          Mvh
          Fenja

Du har ingen förståelse för passivt rökande ekorrar och fåglar? rolleyes.gif

Eller dina katter?

En ny upplevelse väntar i alla fall för rökare som slutar. När min pappa för många år sen slutade röka i samband med en tarmcanceroperation upplevde han efter det att maten plötsligt hade smak. laugh.gif Han rökte pipa och cigarrer.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-08-2007, 10:41
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (krellus @ 23-08-2007, 08:59) *
          Personligen anser jag att man bör förbjuda rökning på balkongen så fort det bara går.

Jag och min fru försöker ha öppet men det är ta mig tusan omöjligt.
          Vi har rökare under, över och i lägenheten bredvid oss och vi känner oss belägrade.

Jag tror inte att rökare förstår hur mycket det stör, förrutom att passiv rökning är ohälsosam.
          Visst, förstör ditt liv men låt mig försöka leva sunt, ok???

Vi lämnar öppet för att vädra och får stå vakt vid dörren.

Vi har det ungefär likadant, maken och jag. Det luktar jätteäckligt och det sätter sig i allt om man inte aktar sig.

Jag är för ett förbud så fort det bara går. Tobak är äckligt och farligt.

Snus struntar jag i däremot, det stör mig inte. Det luktar inte, det osar inte der omgivningarna och det är enbart den som snusar som drabbas. På det viset är snusare mer hänsynsfulla än rökare.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 10:44
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 11:41) *
          Snus struntar jag i däremot, det stör mig inte. Det luktar inte, det osar inte der omgivningarna och det är enbart den som snusar som drabbas. På det viset är snusare mer hänsynsfulla än rökare.

Ursäkta, men jag blir riktigt irriterad på såna uttalanden. Snacka om att rökare buntas ihop i en klump. Rökare ÄR hänsynslösa rolleyes.gif

Redigerat av Tezzla: 23-08-2007, 10:47

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Fenja
          Inlägg 23-08-2007, 10:49
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Vore vi rökare en politisk eller religiös samling också så skulle det bli många domar för hets mot folkgrupp... man kanske skulle starta en liten förening: Visärs (visomärrökandesossar), Virotg (virökerochtrorpågud) eller så...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 10:52
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Fenja @ 23-08-2007, 11:49) *
          Vore vi rökare en politisk eller religiös samling också så skulle det bli många domar för hets mot folkgrupp... man kanske skulle starta en liten förening: Visärs (visomärrökandesossar), Virotg (virökerochtrorpågud) eller så...
          Mvh
          Fenja

g.gif Det var inte en så tokig idé...

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-08-2007, 10:56
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 11:44) *
          Ursäkta, men jag blir riktigt irriterad på såna uttalanden. Snacka om att rökare buntas ihop i en klump. Rökare ÄR hänsynslösa rolleyes.gif

Läs vad det står: mer hänsynsfulla - vilket inte per automatik betyder att rökare är hänsynslösa (din tolkning - ditt samvete?).

Snacka om att övertolka.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera

12 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 14:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon