Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilken rökare, ytterligare ett förbud!, Får ja fjärta i trädgården?
          LadyG
          Inlägg 23-08-2007, 12:51
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Nu är ju då illaluktande människor generellt inte farliga för hälsan bara för att de luktar, om inte det som luktar i sig är hälsofarligt (som tobaksrök t ex) så ditt exempel fungerar dåligt.

Man kan ju vända på det: Ska man tillåta narkotiska preparat som tuggas, som KAT, eftersom det bara påverkar mig och ingen annan? För KAT-tuggaren lovar dyrt och heligt att inte h*ns tuggande ska drabba andra. Då kanske vi kan legalisera marijuana också, det är ju bara lite farligare än tobak och alkohol?

Eller varför inte legalisera hela surven och överlåta besluten åt individen.

Visst nu överdriver jag åt andra hållet, men jag tror du förstår vad jag menar.

Edit: Stavning.

Redigerat av LadyG: 23-08-2007, 12:51

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-08-2007, 12:58
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Nånstans får väl gränsen gå...om nån röker 10 meter bort i sin trädgård så tvivlar jag på att det är särskilt farliga mängder man råkar få i sig...eller på balkongen bredvid..Då är de definitivt mer hälsovådligt att bo i en stad..
          Och om man har såna besvär av att grannarna luktar eller låter eller ser ut (normalt alltså) så har man väl inte i tättbebyggt område att göra överhuvudtaget..
          Har man såna problem att man måste ha syrgasmask för att det finns rökande grannar kanske man skulle bo mitt i skogen där ingenheller planterar några luktande blommor eller för den delen GRILLAR!!!!!! För om man inte tål cigarettrök tål man säkerligen inte grillrök...och sen kommer nån starkt luktande blomma och till slut grannens starka armsvett...
          Nä...tål man inte andra människor får man faktiskt flytta dit inga andra människor kan störa..
          ..det har jag gjort..för jag vill inte ha några nära grannar..

Redigerat av Tesa: 23-08-2007, 13:02

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 13:00
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Tesa @ 23-08-2007, 13:58) *
          För om man inte tål cigarettrök tål man säkerligen inte grillrök...

Dessutom är grillrök allt annat än ofarligt också...

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-08-2007, 13:00
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 13:51) *
          Nu är ju då illaluktande människor generellt inte farliga för hälsan bara för att de luktar, om inte det som luktar i sig är hälsofarligt (som tobaksrök t ex) så ditt exempel fungerar dåligt.

Man kan ju vända på det: Ska man tillåta narkotiska preparat som tuggas, som KAT, eftersom det bara påverkar mig och ingen annan? För KAT-tuggaren lovar dyrt och heligt att inte h*ns tuggande ska drabba andra. Då kanske vi kan legalisera marijuana också, det är ju bara lite farligare än tobak och alkohol?

Narkotika är farlig för andra människor eftersom droger gör folk till nåt dom egentligen inte är...

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          AnitaO
          Inlägg 23-08-2007, 13:31
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 13:51) *

Jo, jag förstår vad du menar. Men inte är väl LUKTEN av rök hälsofarlig ändå?
          Röken i sig, ja den är hälsofarlig. Jag riktade mitt inlägg till dom som klagade på att rökare luktar illa.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 13:36
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 14:31) *
          Men inte är väl LUKTEN av rök hälsofarlig ändå?

Nej, lukten av rök är inte mer farlig än lukten av stekt falukorv flirting.gif (finns de som inte gillar den lukten heller)

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Tosan
          Inlägg 23-08-2007, 13:41
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 14:36) *
          Nej, lukten av rök är inte mer farlig än lukten av stekt falukorv flirting.gif (finns de som inte gillar den lukten heller)

Och ska vi prata lukt kanske man skulle stämma folk som äter surströmming som stinker över hela kvarteret sick.gif För det gör då baske mig inte min cigarett flirting.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-08-2007, 13:44
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

För att återgå till tidningsartikeln: Man får väl hoppas att grannen försökt tala med kvinnan och be henne att inte röka på vissa ställen i trädgården innan han anmälde det, men att hon inte lyssnat. farligt är det väl inte att hon inte får röka på enstaka ställen i trädgården om det nu är så att grannen får andningsbesvär av det ? Den hänsynen borde hon väl ha kunnat ta utan ett domstolsbeslut!

Citera
          stina
          Inlägg 23-08-2007, 13:47
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Ikväll luktar hela Sundbyberg surströmming. Då har kommunen sin årliga kräft- och surströmmingsskiva för allmänheten. Hela gatan där jag bor stängs av och det dukas upp långbord. Snacka om stank! biggrin.gif

Citera
          Tosan
          Inlägg 23-08-2007, 13:49
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Å fy! Vilken tur att jag slipper bo där! Synd att de ska förstöra kräftorna med surströmmingslukten...

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 13:49
          Länk hit: #71

Medlem

Jag är ganska nyfiken på vilka ställen de kommit fram till att tanten får röka/inte röka på. Och jag hoppas att vinden alltid blåser åt samma håll, annars blir det till att komma på nya ställen beroende på väderprognos giggle.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Rossi
          Inlägg 23-08-2007, 14:03
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 14:49) *
          Jag är ganska nyfiken på vilka ställen de kommit fram till att tanten får röka/inte röka på. Och jag hoppas att vinden alltid blåser åt samma håll, annars blir det till att komma på nya ställen beroende på väderprognos giggle.gif

Här kan du se live bild på både hennes och grannens hus/tomt samt markeringar där rökförbud råder.

http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article260672.ece

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 14:17
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Rossi @ 23-08-2007, 15:03) *
          Här kan du se live bild på både hennes och grannens hus/tomt samt markeringar där rökförbud råder.

http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article260672.ece

Jisses Amalia! Jag rekommenderar advokaten att fortsätta bära sin andningsmask för det kan ju faktiskt hända att det kommer en vindpust och att han råkar känna en svag lukt av cigarettrök.

(Som det ser ut på bilden så verkar deras hus ligga nära en hyfsat stor väg. Man får hoppas att advokaten inte har några problem med avgaser...)

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          stina
          Inlägg 23-08-2007, 14:18
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Tosan @ 23-08-2007, 14:49) *
          Å fy! Vilken tur att jag slipper bo där! Synd att de ska förstöra kräftorna med surströmmingslukten...

Kräftätarna och surströmmingsätarna är separerade (en bra bit från varandra). Som tur är bor vi närmast kräftätarna! smile.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 23-08-2007, 14:22
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 13:42) *
          Lägg fram det förslaget i Riksdagen om du törs rolleyes.gif
          Då kommer diskrimineringsombudsmannen i full fart efter dig biggrin.gif

Gillar inte när överförmynderiet går för långt. Man måste nog överlåta ett och annat beslut till individen.
          Man kan faktiskt inte förbjuda allt som stör någon. Då skulle vi inte få mycket över som var tillåtet. Tror inte att NÅGON i längden skulle vilja leva i ett sånt samhälle.
          Rökare luktar inte så gott alltid, så är det. Men bönder luktar illa när dom kommer från ladugården, mannen på bussen som inte duschat luktar också illa, bilavgaser luktar illa .....
          Ska vi förbjuda bönder, smutsiga människor och bilar också?

Bra Anita

jag tycker t.ex. att alla människor som luktar vitlök, luktar vidrigt. Är det i hissen där jag bor så mår jag illa. Men inte kan och vill jag förbjuda andra människor att förbjuda äta vitlök. Parfüm är många gånger hemskt. Ibland när man står i kassan så släpper man frivilligt förbi några i kassan för damen framför stinker parfüm.

Min sambo är allergisk mot katter, inte vill han förbjuda all katthållning. Hur många står inte i kassan i affären full med katthår och han känner av det.

Skall vi förbjuda allt? Ska regeringen bestämmer hur vi få se ut , vad vi får göra, hur vi skall leva, vad vi skall/få äta osv?

Elisabeth

Citera
          Lemonne
          Inlägg 23-08-2007, 15:03
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

Jag tycker inte vi ska förbjuda rökning i den egna trädgården, jag tror faktiskt det är något annat som ligger bakom bråket mellan advokaten och rökaren...

Däremot tycker jag att rökarna ska ta sitt förnuft till fånga. Nikotinberoende går ur kroppen inom ett dygn, det är inte så himla svårt som rökarna försöker få det låta som. Visst, vanan, ja, det är bara att bestämma sig, så går det. Vem tror ni rökare bestämmer över er kropp egentligen? Tror ni att det är någon annan, utomstående?

Och att det inte skulle störa någon annan, hur hänsynsfull man än är - är bara bullsh*t. Vad gror ni anhöriga tycker när du får lungcancer eller någon annan sjukdom rökningen orsakat? Är det det man vill utsätta sina älskade för? Lägg av med alla bortförklaringar, sluta röka. Hitta det eget sätt. Sätt krav på dig själv. Bara du slutar, för din skull och för dina anhörigas skull, och varför inte sjukhuspersonalens skull? Varför tycker ni rökare att det är rätt att utsätta andra för det här, bara för att ni har en otrevlig vana som bara är helt omöjlig att göra sig av med.

Jag blir så trött. nono.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 23-08-2007, 15:11
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (Lemonne @ 23-08-2007, 16:03) *
          Jag blir så trött. nono.gif

Jag också, på det du skriver *suck* flirting.gif

Redigerat av Tezzla: 23-08-2007, 15:12

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Betty
          Inlägg 23-08-2007, 15:13
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-08-2007, 15:22) *
          Skall vi förbjuda allt? Ska regeringen bestämmer hur vi få se ut , vad vi får göra, hur vi skall leva, vad vi skall/få äta osv?

Nej regeringen ska inte få bestämma allt, men eftersom rökning orsakar så mycket besvär för så många, inte minst för rökarna själva så borde nikotinanvändning förbjudas.
          Jag kan uppriktigt inte förstå varför och hur man öht kan försvara rökning med tanke på att det idag finns så väl underbyggd forskning som fastställer att nikotin är farligt och kan vara rent av dödligt - inte bara för brukaren själv utan även för omgivningen.

Redigerat av Betty: 23-08-2007, 15:16

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          herkules
          Inlägg 23-08-2007, 15:37
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Lemonne @ 23-08-2007, 13:08) *
          /--/
          Låter hårt kanske - men tala om för mig vad som överhuvudtaget är försvarbart med rökning!
          /--/

det är så vansinnigt gott! yes.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          lena:-)
          Inlägg 23-08-2007, 15:40
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

kanske lite Ot men på tal om att förbjuda:
          När jag var 16 år tyckte jag att alla pelargoner och saintpaulor skulle förbjudas. Något mer töntigt och ovärdigt ansåg jag inte finnas...vi tom la salt i kompisens mammas pelargoner.... devil.gif : Dock ej så mycket att de dog...
          .

Redigerat av lena:-): 22-02-2009, 17:25

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera

12 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 14:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon