Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur bli av med en djungel av spireor?
          Huggorm
          Inlägg 24-08-2007, 19:17
          Länk hit: #1

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Runt mitt torp växer en djungel av spireor, som jag vill bli av med. Började förra året med att kapa dom vid marken med motorsåg. Orkade inte mer än halva trädgården, men det var intressant för jag hittade flera överväxta gamla harvar eller andra jordbruksredskap. Vem vet vad som döljer sig under resterande snår? Hur som helst, våren kom och därmed rotskotten. Djunglen är nu värre än förut, jag har årsskott som är nästan två meter höga. Jäkla ogräs, några stycken hade väll gått an men när vedboden snart försvinner i grönskan börjar det bli bråttom. Jag riskerar att gå vilse på gårdsplanen.

Finns det något annat sätt än att gräva upp dom med rötterna? Kan man trötta ut dom genom att kapa dom jämns med marken med röjsåg ett antal år i rad? Eller kommer dom bara glatt fortsätta skjuta nya skott varje sommar? Det är mycket jobb att gräva upp dom, och jag vill helst inte gå över med jordfräs heller eftersom det är stenigt och jag inte vill skada trädrötter och eventuella andra växter.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 09:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon