Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
Aaahaaaaa, då förstår jag! Men oj så jobbigt det låter, att behöva hålla koll på sånt hela tiden. Att en del växter är giftiga vet jag, men så långt som till att tänka på det har jag inte kommit. Än...
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365
CITAT (malin72 @ 01-09-2007, 13:18)
men ja slutsatsen är alltså att jag inte tycker om alla vackra giftiga blommor.....bara på håll när jag kan stå och kika på dom (det hela började när jag var liten och sitter väl kvar lite ännu)[/color]
Jag förstår dig! Mina föräldrar var väldigt noga med att lära oss barn att inte stoppa vilda växter i munnen. Gräslök och ängssyra gick ju bra. Men maskrosor t.ex. fick vi absolut inte hantera utan att tvätta händerna ordentligt efteråt. Nu vet jag ju att maskrosor är rena vitaminkicken och går utmärkt att ha i sallader m.m. Men jag kan ändå inte förmå mig att ens pröva! Samma sak med violblommor, ringblommor, klöver o.s.v o.s.v.
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Ja det är som du säger Eva-Helene När vi var små skulle manINTE äta blommor. Så då var det nog inte så noga om man hade giftiga växter, barnen åt inte på dem Skillnaden nu är att det skrivs en massa och veckotidningarna uppmanar oss att dekorera maten med blommor i sina recept. Mina barn har "bara" fått lära sig att äta "vin syra" och klöverblommor Annars är det endast trädgårdslandet som har varit godkännt att äta ur
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jag undrar om det sprider sig med tankar eller så....idag fick jag oväntat besök av några gamla vänner och med sig hade dom en krukväxtsom tydligen är giftig sambon höll på att skratta ihjäl sig se krukväxter...........jag kan inget om denna blomma
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203
CITAT (malin72 @ 01-09-2007, 16:41)
jag undrar om det sprider sig med tankar eller så....idag fick jag oväntat besök av några gamla vänner och med sig hade dom en krukväxtsom tydligen är giftig sambon höll på att skratta ihjäl sig se krukväxter...........jag kan inget om denna blomma
Malin,malin.........är du förföljd på nåt sätt !........................Fast liiite kul är det allt . Och får du nu bara srövlarna , och möjligtvis ett visir också?, Så kan du nog känna dig ganska säker ..........................jag ser dig för mitt inre öga
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!