Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Otrevliga ljud på natten, Vad gör ni åt det?
          Chamomille
          Inlägg 31-08-2007, 21:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Sa en som lyssnar på klickningar och snarkningar. Sover ni på soffan? Puttar på din bättre hälft? Stoppar en kudde över örat eller i ansiktet på den andra???

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Tezzla
          Inlägg 31-08-2007, 21:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Ojojoj. Jag har en sambo som låter som... ja, jag vet inte vad... Jag brukar putta lite lätt på honom, hjälper inte det så blir det en lös spark och hjälper inte det heller ja, då blir det hårdare tag. Oftast brukar mannen flytta på sig själv och lägga sig i soffan, men ibland gör jag det.

Det här med snarkningar kan man ju fnissa lite åt, men faktum är att det är enormt jobbigt. För mig. Min sömn blir ordentligt störd och i längden så funkar det ju inte att sova i samma rum som en som låter värre än ett sågverk.

Redigerat av Tezzla: 31-08-2007, 22:07

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Chamomille
          Inlägg 31-08-2007, 21:58
          Länk hit: #3

Medlem

Näe, det är just det... Det här kan nog ta knäcken på mig. Det är jättejobbigt.... Jag puttar lite försiktigt, ibland hjälper det, då vänder han sig, men ofta börjar det igen. Det finns många nätter som jag aldrig har somnat...
          Usch va jobbigt egentligen. Man vill ju sova bredvid sin bättre hälft... wub.gif MEN det GÅR inte alltid ranting.gif

Redigerat av Chamomille: 31-08-2007, 22:00

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Tosan
          Inlägg 31-08-2007, 22:01
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Tack och lov sover vi inte samtidigt så ofta iom att han jobbar natt. Men de nätter vi gör det brukar jag sparka så han håller på att ramla ur sängen... Ibland slutar han crazy.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-08-2007, 22:04
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

...hmm, många nätter på soffan har det blivit för min del! sad.gif Jag måste somna först om jag skall ha en chans att ligga kvar i sängen för somnar han först så ligger man bara och retar upp sej på att man inte kan somna för snarkningarna och då somnar man aldrig! no.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 31-08-2007, 22:09
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Halvt allvarligt:

Öronproppar....

sätt de i näsan på er sängkamtrat....

Att snarka HÖGT innebär även att man sover sämre och får mindre syresättning så du gör bara din sovkamrat en god gärning om du får h.n att snarka mindre..

och tro inte att det bara är vi män som zzzzznarkar...

b

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 31-08-2007, 22:10
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Vi löste det med skilda sovrum kompiskram.gif Jag nattuggla, han kvällstrött och snarkbenägen sad.gif Sååå skönt och det kan tassas över om man så vill, längre är det inte laugh.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 31-08-2007, 22:13
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag älskar den gamla reklamfilmen där man tror att kvinnan ska väcka honom men istället stoppar två fingrar i näsborrarna på mannen. Grym, men visst känner man sig så irriterad ibland.
          Dock har jag god sömn och mannen också så det är inte ofta nån av oss ligger vaken och lyssnar på snarkningar.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 31-08-2007, 22:26
          Länk hit: #9

Medlem

Fniss...Jag vet inte vad jag ska säga (skriva). Jag har provat med att stoppa in fingrarna i näsan på sambon (det blev 2 bubblor), Rolle heter han föresten, då frustar han och vänder sig. Det är som Biggan skriver, jag retar upp mig som faan och får hjärtklappning och till slut går och lägger mig var som helst..Det är inte lätt.... no.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Cacki
          Inlägg 31-08-2007, 22:34
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jo, det där med snarkningar känner man till!
          Det gick så långt att efter att ha blivit väckt ett otal gånger varje natt så låg jag tillslut och hetsade upp mej redan innan han började snarka. Låg och tänkte att - snart börjar han, snart börjar han och då kunde jag inte somna för det.

Det slutade mad att han gick med på att göra en "snarkutredning" och tur var väl det. Han fick med sej en mätapparat hem över en natt och den visade att han hade jättelånga andningsuppehåll och syrehalten i blodet sjönk katastrofalt. Någon operation var inte att tänka på eftersom han snarkade för mycket så han fick med sej en sån där snarkapparat hem och det har faktiskt varit en välsignelse för oss båda. Han är mycket piggare nu och hans migrän har blivit mycket bättre på kuppen och jag slipper bli väckt.
          Så ni som har en snarkande sängkamrat, skicka iväg dem på utredning! Det är ju dessutom absolut inte bra utan rentav hälsovådligt att snarka för mycket. Man får låna apparaten gratis och det tyder ju på att det är allvar annars hade ju inte landstinget ställt upp med en sådan sak.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Tezzla
          Inlägg 31-08-2007, 22:36
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Cacki @ 31-08-2007, 23:34) *
          Så ni som har en snarkande sängkamrat, skicka iväg dem på utredning! Det är ju dessutom absolut inte bra utan rentav hälsovådligt att snarka för mycket. Man får låna apparaten gratis och det tyder ju på att det är allvar annars hade ju inte landstinget ställt upp med en sådan sak.

Jodå, nog har jag försökt alltid. Men vad gör man när mannen är envisare än synden? sad.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Chamomille
          Inlägg 31-08-2007, 22:42
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Cacki @ 31-08-2007, 23:34) *
          Jo, det där med snarkningar känner man till!
          Det gick så långt att efter att ha blivit väckt ett otal gånger varje natt så låg jag tillslut och hetsade upp mej redan innan han började snarka. Låg och tänkte att - snart börjar han, snart börjar han och då kunde jag inte somna för det.

Det slutade mad att han gick med på att göra en "snarkutredning" och tur var väl det. Han fick med sej en mätapparat hem över en natt och den visade att han hade jättelånga andningsuppehåll och syrehalten i blodet sjönk katastrofalt. Någon operation var inte att tänka på eftersom han snarkade för mycket så han fick med sej en sån där snarkapparat hem och det har faktiskt varit en välsignelse för oss båda. Han är mycket piggare nu och hans migrän har blivit mycket bättre på kuppen och jag slipper bli väckt.

Exakt vad jag gör.. Ligger och väntar på snarkningar. Så blir jag nervös osv. osv. Suck....
          Sambon ska också få nån slags apparat hem en (1) natt för att testa. Får se om det fungerar.. Tror inte, för det är inte varje natt han låter..

Redigerat av Chamomille: 31-08-2007, 22:47

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Cacki
          Inlägg 31-08-2007, 22:54
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Tezzla @ 31-08-2007, 23:36) *
          Jodå, nog har jag försökt alltid. Men vad gör man när mannen är envisare än synden? sad.gif

Lite hot med att själv börja använda kyskhetsbälte om han inte gör som du vill kanske.... naughty.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Tezzla
          Inlägg 31-08-2007, 22:59
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Cacki @ 31-08-2007, 23:54) *
          Lite hot med att själv börja använda kyskhetsbälte om han inte gör som du vill kanske.... naughty.gif

Det bältet har jag haft på så länge redan att det börjat rosta tongue.gif blush.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Wilmer
          Inlägg 31-08-2007, 23:01
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Usch, ja. Förutom att HANS nattsömn blir dålig så han blir grinig o trött så får en annan lida! Jag praktiserar öronproppar (med följd att jag nu har öronexem och ständiga öroninflammationer) eller så lyssnar jag på talböcker med hörlurar. Har lärt mig att somna till dem istället. Välj någon som inte har irriterande röst, eller en irriterande bok då... Jag tröttnade på att sova i gästsängen, så dessa är mina alternativa metoder!

MEN till min stora FASA har de slutat tillverka "dun" öronpropparna (bilsom's) jag har letat med ljus och lykta. Alla andra får jag så stora smärtor i öronen av att jag vaknar... Någon som har tips? Snart är sista öronpropparna slut hemma, jag har verkligen panik inför detta faktum..

Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          malin72
          Inlägg 31-08-2007, 23:08
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

här har vi löst det så här.....sambon har snarkplåster på näsan och jag öronproppar tummenupp.gif
          och jag kan säga att jag kan inte sova när jag hör en knappnål falla.....hör tickande klockor allt..................
          men nu är det så skönt när jag väl lärt mig hur propparna ska sitta och jag kan sova så skönt wub.gif innan det så var det som ni säger ilska,hjärtklappning ,uppe försöka igen ja allt......isch
          det värsta med öronpropparna är att när tex sonen vill komma in så hör jag inte honom längre utan hoppar högt när han klappar på min axel a0a.gif

MEN till min stora FASA har de slutat tillverka "dun" öronpropparna (bilsom's) jag har letat med ljus och lykta. Alla andra får jag så stora smärtor i öronen av att jag vaknar... Någon som har tips? Snart är sista öronpropparna slut hemma, jag har verkligen panik inför detta faktum..

Wilma
          [/quote]

jo tyvärr känner jag igen det där...som allergisk mot mot plast och gummi nära hud så har även jag eksem nu....förr köpte jag dom underbara dun som fanns på apoteket men tyvärr så finns dom ju inte längre...förstår inte varför unsure.gif frågade men dom sa att det finns inte i apotekets sortiment längre -cry-.gif

Redigerat av malin72: 31-08-2007, 23:09

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Wilmer
          Inlägg 31-08-2007, 23:15
          Länk hit: #17

Medlem

Just det Malin, jag har även letat på nätet. Bilsom tillverkar dem inte längre och andra tillverkare har jag inte lyckats hitta crying.gif

Funderar på att göra inbrott i alla gamla industrier jag kan hitta och rensa deras ev. kvarvarande lager whistling.gif

Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          malin72
          Inlägg 31-08-2007, 23:18
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Wilmer @ 01-09-2007, 00:15) *
          Just det Malin, jag har även letat på nätet. Bilsom tillverkar dem inte längre och andra tillverkare har jag inte lyckats hitta crying.gif

Funderar på att göra inbrott i alla gamla industrier jag kan hitta och rensa deras ev. kvarvarande lager whistling.gif

Wilma

hm vi får fortsätta söka och skrika till om vi hittar några för dom var ju så sköna crying.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Wilmer
          Inlägg 31-08-2007, 23:25
          Länk hit: #19

Medlem

Ja, Malin och alla andra, det kan vi gärna hjälpas åt med! Jag ska fråga min doktor... Har bett min sambo som reser att kolla utomlands. Inget resultat än, förutom silikon proppar som jag inte gillar. De fastnar ju i håret!! Typiskt manlig idé. Jag skriker om jag hittar.

Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Netha
          Inlägg 31-08-2007, 23:35
          Länk hit: #20

Gäster

CITAT (malin72 @ 01-09-2007, 00:18) *
          hm vi får fortsätta söka och skrika till om vi hittar några för dom var ju så sköna crying.gif

Testa att maila Bilsom och fråga om de vet någon som tillverkar såna.
          Jag har bara positiva erfarenheter från det företaget... snabba och vänliga svar på frågor och inte negativa till att låta
          en testa deras produkter.
          Jag fick både öronproppar och hörselkåpor helt gratis sända till hemadressen.

Redigerat av Netha: 31-08-2007, 23:35

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 09:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon