| |
|
  |
Otrevliga ljud på natten, Vad gör ni åt det? |
|
|
|
|
01-09-2007, 21:52
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
När jag gick kursen i taktil stimulering kom en av mina kurskamrater och alldeles strålade sista träffen... eftersom hon inte hade någon annan direkt att "träna på " var det hennes gubbe som fick va frivillig och efter att ha snarkat i många år hade han plötsligt slutat!! (och hon hade INTE knådat ihjäl honom  ) Efter att tidigare ha vaknat flera gånger för att han snarkat vaknade hon nu av att han INTE gjorde det...hihi Så damer... börja knåda på era karlar så kanske de slutar...
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 06:21
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Knåda och knåda.... funkar väl fint med brödkavel också?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 06:32
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (Eva i Skåne @ 01-09-2007, 10:22)  Hur menar du nu Berith? Inte avtar väl snarkningarna med åren?  Eller du menar kanske att man själv börjar höra sämre... Jag blir lite full i skratt när jag läser om snarkutredningar och apparater. Även om jag egentligen tror det är rent förtal att det sägs att jag snarkar  så ser jag framför mig hur gubben och jag ligger där i var sin sida av sängen kopplade till var sin apparat och sen sover tysta som lamm och bara maskinernas burrande hörs   CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-09-2007, 22:52)  När jag gick kursen i taktil stimulering kom en av mina kurskamrater och alldeles strålade sista träffen... eftersom hon inte hade någon annan direkt att "träna på " var det hennes gubbe som fick va frivillig och efter att ha snarkat i många år hade han plötsligt slutat!! (och hon hade INTE knådat ihjäl honom  ) Efter att tidigare ha vaknat flera gånger för att han snarkat vaknade hon nu av att han INTE gjorde det...hihi Så damer... börja knåda på era karlar så kanske de slutar... 
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 09:20
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Berith @ 02-09-2007, 07:21)  Knåda och knåda.... funkar väl fint med brödkavel också?  Men tänk bara på att använda en slät kavel! En kruskavel lämnar ju alltför lättidentifierade märken vid polisutredningen. Bara ett litet tips. Nä...jag håller mej nog till "bakmaskin" i fortsättningen också, även om den susar lite när det sussas....
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 09:32
|

Medlem
Antal inlägg: 1 884
Medlem nr: 7 335

|
själv kunde jag inte sova inatt för det var för tyst min sambo var hos sin mamma över natten så jag var helt ensam  (däremot brukar han bara snarka när han är förskyld och då är jag oftast också förkyld och kan ändå inte somna)
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 10:09
|

Medlem

|
CITAT (Cacki @ 02-09-2007, 10:20)  Men tänk bara på att använda en slät kavel! En kruskavel lämnar ju alltför lättidentifierade märken vid polisutredningen. Bara ett litet tips. Nä...jag håller mej nog till "bakmaskin" i fortsättningen också, även om den susar lite när det sussas....
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 11:17
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Cacki @ 02-09-2007, 10:20)  Men tänk bara på att använda en slät kavel! En kruskavel lämnar ju alltför lättidentifierade märken vid polisutredningen. Bara ett litet tips. Nä...jag håller mej nog till "bakmaskin" i fortsättningen också, även om den susar lite när det sussas.... Ska tänka på det.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 11:35
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
CITAT (Rapchic @ 02-09-2007, 10:32)  själv kunde jag inte sova inatt för det var för tyst min sambo var hos sin mamma över natten så jag var helt ensam  (däremot brukar han bara snarka när han är förskyld och då är jag oftast också förkyld och kan ändå inte somna) tänk vad konstigt det är, man önskar ibland att vara själv, men när man är det är det inte lika skoj...
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 18:42
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jaja, jag känner till problemet. Inte med någon bättre eller sämre hälft eftersom jag är envis singel men jag och pappa bodde i samma hus tills han dog för 9 år sen. Han var en snarkare av rang. Med snarkuppehåll då och då så jag undrade ibland om han slutat andas för gott. Att sätta likhetstecken mellan snarkningar och kort liv stämmer dock inte med tanke på att han blev över 90.
Om jag snarkar vet jag däremot inte av ovan nämnt skäl men däremot är jag tandgnisslare. Men det går att fixa med bettskena, det var den bästa tusenlapp jag gjort av med. Mycket piggare på morgonen och betydligt mindre huvudvärk och migrän.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 18:46
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2007, 19:42)  Jaja, jag känner till problemet. Inte med någon bättre eller sämre hälft eftersom jag är envis singel men jag och pappa bodde i samma hus tills han dog för 9 år sen. Han var en snarkare av rang. Med snarkuppehåll då och då så jag undrade ibland om han slutat andas för gott. Att sätta likhetstecken mellan snarkningar och kort liv stämmer dock inte med tanke på att han blev över 90.
Om jag snarkar vet jag däremot inte av ovan nämnt skäl men däremot är jag tandgnisslare. Men det går att fixa med bettskena, det var den bästa tusenlapp jag gjort av med. Mycket piggare på morgonen och betydligt mindre huvudvärk och migrän.  Du e rolig du....
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2007, 20:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 292
Medlem nr: 11 481

|
Min mamma snarkade jättemycket och hennes sambo är jättekänslig för ljud på natten. De har skilda sovrum, trots detta sov han förut med öronproppar. Men efter att min mamma har använt bettskena inpassad av tandläkare (dyrt) i några år så har hon nu slutat snarka nästan helt och hållet. Hon är mycket piggare och har mindre ont i huvudet också eftersom hon även gnisslade tänder. Min sambo snarkar inte riktigt, jag kallar det "snorkar" för det är liksom mer som en ljudlig, skorrande andning. Mer om han är förkyld som han var väldigt ofta förut, tills han började med allergimedicin och vi förstod att det inte var eviga förkylningar han hade haft. Han har provat en anti-snark-spray från hälsokosten men den smakar döäckligt och verkade inte fungera nämnvärt heller. Om jag går och lägger mej lite tidigare än honom (som tur är så är jag kvällstrött) så har jag nästan somnat när han ska sova. Men visst händer det att jag både puttar och sparkar honom ibland... då blir han suuuur... Jag får också jätteont av öronproppar, trodde det var fel på mej men nu ser jag ju att det är vanligt!
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2007, 08:25
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Chamomille @ 31-08-2007, 22:40)  Sa en som lyssnar på klickningar och snarkningar. Sover ni på soffan? Varför inte i eget sovrum? De gör vännerna med snarkproblem, lever pigga och lyckliga.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2007, 09:07
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Vad många vi är som delar detta problem! Min man har också en sån där maskin sen några år tillbaka med en mask framför näsan som blåser in luft. Sömnen har blivit betydligt bättre för oss båda sen den maskinen kom i huset.
Intressant det här med kopplingen till allergi. JAg skall ta upp det med maken. Han är storförbrukare av nässpray och jag har sagt åt honom att gå till doktorn för att ta allergitest. Något är det ju han är allergisk mot. Men att det även påverkar snarkning har nog ingen av oss tänkt på. Hm.
SEn var det det här med viktminskning. Det är också en väldigt svår nöt att knäcka trots att vi vet att det påverkar snarkningarna. För precis som med rökning så måste ju beslutet komma från den som har problemet. Det hjälper inte att alla andra påpekar att vikten måste ner, snarare verkar det som att tjatet adderar mer problem. Konstigt nog hade han inga problem att sluta röka men ändra på kosten...
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2007, 21:55
|

Medlem
Antal inlägg: 923
Medlem nr: 10 333

|
Om min sambo snarkar  så buttar jag till honom & säger att han skall lägga sig på sidan. Men sen har jag en 12 årig tjej som gnisslar tänder så det ekar i hela huset  ......så hon måste stänga dörren till sitt rum (bettskena är utprovad  )....men vet ni vad......sen jag gick upp i vikt  så är jag den som snarkar mest  ......säger min sambo
--------------------
Mitt gamla alias var "Lämås" Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2007, 22:48
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
Kan någon förklara detta fenomen. Jag har hört det från ett flertal par i min omgivning.
Kvinnorna klagar på att maken snarkar och håller henne vaken om nätterna. Kvinnorna vill ha delade somrum så att de inte ska vara sura och grininga och ev kunna vara så utvilade att de har lite energi över till erotik.
Männen tycker att kvinnorna är gnälliga, klagar i onödan för männen blir ju naturligtvis inte störda, dom sover ju. Fast de blir svimfärdiga varje gång deras fruar talar om skilda sovrum. För då är de övertygade om at det är slut med erotiken.
Följden blir att kvinnorna ligger och väntar på att deras män sover ordentligt. Så smyger de iväg och lägger sig i en annan säng, eller soffa. För åtminstone så mycket sömn så att de överlever, men får onda ryggar i stället.
Släpp ihop ett antal kvinnor i medelåldern och detta samtal kommer upp lika säkert som ett brev på posten ( hrm dålig liknelse för brev på posten är minsann inte så säkra längre). Det är i alla fall ett lika säkert kort som att släppa ihop ett antal okända Stockholmare så börjar de prata parkeringproblem.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2007, 23:00
|
Medlem
Antal inlägg: 892
Medlem nr: 6 799

|
Inte en hoss mej,gubben snarkar mej in i drömmarnas värld,så trygg så trygg så try.. så tr.. så..s.. ..........
--------------------
hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-05-2011, 22:41
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
Sedär nu återanvänder jag och är duktigt  (megagammal tråd). Har bytt snarkobjekt i sovrummet, men med en nyhet! Viljan att prova en snarkskena. Det är helt underbart!!! Visserligen lite ljud ibland, men inte det där ni vet... Hett tips för er som snart ligger i skilsmässa för ni inte kan sova (gäller ju oftast båda). Snarkskena, googla så finns flera alternativ, prata med vårdcentral om vad som kan passa. / Lättad W
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
14-05-2011, 22:50
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (olgak @ 01-09-2007, 12:52)  nosnorezone säljer några olika typer av bettskenor. Problemet med dessa är att de kan vara mycket svåra att passa in, egentligen skulle man behöva göra det hos en tandläkare. Men med noggranhet och om man läser instruktionerna mycket noga så går det. Om det funkar eller ej verkar bero lite på vilken typ av bett man har och varför man snarkar. Jag tycker det verkade som att "Noiselezz"-modellen var lite lättare att passa in än "Somnoguard" (man ska värma upp skenorna i vatten och sen passa in dem för sitt eget bett). Jag ser nu att det nämndes redan då, tur jag bytte snarkare till en som var villig att prova snarkskena. Nu kan jag i allafall säga att det kan vara väl värt att prova!!
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
15-05-2011, 17:15
|
Gäster

|
Härligt att det funkar!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|