ok, blev så nyfiken igår efter följande scenario;
Satt och kollade på CSI igår, programmet har precis tagit slut. DÅ är det något som skriker utanför vår dörr! " Wiieeee-weiiieee-weiieeeee" En tunn, skär stämma som ekar in i vardagsrummet! Alla reagerar, första tanken är; "har vi glömt nån hund ute?!" Men nej, alla hundar och katter är inne! "Det kanske är nån av kaninerna som håller på å bli uppäten!?" snabbt som sjutton kastar vi oss ut, men ser ingenting utan hör bara hur skriket fortsätter bort från oss över den obebyggda granntomten och ut i natten. Allt lungt i kaninhägnet...
Det var inte en katt, inget rådjur... Det jag kan tänka mig är; räv, grävling, eller något annat i liknande size och form. Kan också tänka mig att vad det än var så kanske det sprang in i vårt stängsel och blev rädd och började skrika och vände..
Men det där ljudet!! har hört det en gång förrut ute i skärgården för några år sedan, Det låter som ett litet barn som skriker i plågor i en sirenliknande melodi, eller typ en kanin/hare som är på väg att möta sin överman!
Har någon hört något som kan tyckas stämma in på detta och kanske har ett hum om vad det var??
|