Igår slog jag till sist till och gjorde det jag lovat hela sommaren, nämligen sov i tält med dottern Saga Sol.
Då vi skulle läsa lite böcker och mysa innan vi somnade hittade vi en mysig bok som hon lånat på biblioteket (för den hade så fina bilder)
Det var en barnbok om rosor som hade en massa fakta blandat med lite korta sagor.
När det var dax för att släcka ficklampan talade jag om att jag ville ha rosor i vår kommande berså och hon frågade då vad jag mer skulle göra där. (kan ha varit mer av lusten att vara vaken än genuint intresse)
Då jag har nytt jobb och arbetar med mönstrad markbetong talade jag om att jag har planerat att göra en "matta" i mitten i betong så frågade jag vad hon tyckte jag skulle ha för mönster på den.
Eftersom hon heter Sol ville hon självklart ha en sol men då hennes lillasyster inte skulle bli ledsen vill hon ha med en måne med också. (lillasyster heter Tindra men kallas av Saga, Tindra Måne)
Så nu bestämde Saga att det får bli en matta med en stor gul sol på en blå himmel med vita moln som går över mot svart med gula och röra sjärnor och en stor gul måne.
Underbart med barn och deras fantasi, dock klurigt för deras stackars far som får tänka efter en massa gånger för att lyckas med konststycket.
Dock älskar jag iden så i vinter får det bli att tillverka massa gjutformar

PS vi har alla kulörerna så det borde inte vara en omöjlig ide även om det blir pilligt att få bra och snygga kanter mellan ex svart och gult.
Redigerat av Killensomvillhagrönafingrar: 16-09-2007, 21:18