Åkte till en handelsträdgård idag för att köpa jord, köpte blomjord, pelargonjord och orkidéjord. INGENTING ANNAT! Jag KUNDE klara att bara köpa det jag skulle ha!
Fick sedan för mig att åka gamla vägen hemåt, men tog även av från denna i akt och mening att komma fram till en annan handelsträdgård. Jag trodde jag hade åkt alla vägar här i trakten men kom till ett vägskäl där jag inte var riktigt säker på om jag skulle välja höger eller vänster.

Jag valde vänster och kom till okända trakter, förbi gårdar jag inte visste fanns. Fortsatte ändå, jag vet ju att man kommer alltid fram nånstans.
Plötsligt kom jag fram till en slottsliknande byggnad som jag inte kände igen. Ut ur bilen med kameran i högsta hugg och tog en bild. Så fick jag se en skylt: Till trädgården! Tankarna snurrade, en trädgård här?

Jag som trodde jag kommit bakvägen fram till Lagmansö fattade nu att jag kommit bakvägen fram till Ekenäs där det finns en handelsträdgård! Kände inte igen det när jag kom från fel håll!
Den trädgården öppnar inte förrän till helgen så jag åkte inte in. Fortsatte istället på nu kända vägar och svängde ner till nästa trädgård. Var duktig där också, köpte bara två dubbla minicalanchoë, gula, att ha till påsk och en påsklilja med åtminstone 6 knoppar i, också lagom att de slår ut till påsk om jag låter dem stå lite svalt resten av veckan. Kunde klara mig från ytterligare inköp, kände mig mycket nöjd!