Tänk att ketchup kan användas till precis allt... hårinpackning t ex Ska tipsa min frissa om det idag... var på en hamburgerkedja igår med min skrutt och hans gudmor för att äta lunch... precis ALLT doppades i ketchupkoppen.. äppelklyftor, vindruvor, minimorötter, fingrar, kycklingbitar... Så gott så...
Har haft lite sovmorron idag, ska iväg till jobbet för schemamöte sedan, vi går på femveckorsschema och det e ett rent elände... Hade en riksdagsledamot på besök igår på jobbet.. hon undrade hur 11 timmars regeln fungerar för oss.. det gör den ju INTE! Facket var med också.. samma radda där.. dyra avgifter och lite hjälp när man väl behöver det.. funderar allvarligt på att gå ur.. Över 500kr i månaden betalar jag och de finns andra hål som de kan stoppas i.. Har en tjej på jobbet som har en heltidstjänst men hon får bara lägga ut 75% på schema, sen ska hon "flyta" resterande... dvs vara flexibel och hoppa in och jobba vid sjukdom etc.. Hon hade varit ledig 6 dagar under mars månad varav en lördag och en söndag.. Vem vill jobba så?
Före detta Morinablomman..