Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem sedan: 26-06-2007
Medlem nr: 11 218
Hej! Idag tog min fru och jag en långpromenad. 200m! Livet är inte roligt när vi bara orkar gå en så kort sträcka. Hoppas att vi kan bo kvar över sommaren. Det enda positiva är att vi inte kommer att släppa ut koldioxid särskilt länge till. MVH Jan Lindgren
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem sedan: 27-01-2006
Medlem nr: 7 002
Idag har jag satt upp nya gardiner i sovrummet. Sista delen (?) i en kedja som började häromdagen med att jag inte längre klarade av katt- och hundhår i sängen så jag åkte till Ikea och köpte ett överkast. Detta är tänkt att ligga på dygnet runt (katten sover på sängen dagtid och hunden nattetid). Färgen skar sig totalt mot de gamla gardinerna så det var bara att åka tillbaka till Ikea och köpa de snygga blåa gardinerna jag såg när överkastet inhandlades
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
Medlem
Antal inlägg: 1 659
Medlem sedan: 28-03-2008
Medlem nr: 14 868
I morgon bitti ska jag få ett gäng stygn borttagna. Det kommer att bli riktigt intressant hur det går, för jag har fått inflammation i operationsområdet och är så svullen och varig att stygnen liksom krupit ned i själva köttet och mer eller mindre försvunnit. Skönt att bli av med dem i a f.
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
Jag struntade i att städa! Vaknade tidigt av att sonen stökade och åkte till fjällen med far sin. Inte gick det att somna om inte. Istället sträckläste jag en bok, inte för att den var extremt bra utan bara för att jag hade lust. Sen var det dags för lite mini-spa. Hur det nu funkar när man bara har dusch, men iallafall känner jag mig len som en persika nu. En god middag och nu lite allmän slapphet innan det är dags för ännu en bok. Vilken GO SÖNDAG!
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem sedan: 01-11-2002
Medlem nr: 31
Hunnit med massor. 2 timmars morgonpromenad. Städat. Varit på IKEA. Skruvat ihop alla saker jag köpte. Gjort iordning min städskrubb. Var bara en sak jag inte fått upp och det är för att jag upptäckte man måste borra och jag har ingen borr, får låna en av mina föräldrar vid senare tillfälle. +Jag har hunnit laga mat.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 4 044
Medlem sedan: 09-03-2010
Medlem nr: 28 369
Nu är jag klar med stengolvet i halva köket, slitigt var det Har även lagat middag. Nu är det rast och vila resten av kvällen. Ska titta på tv ikväll och slöa, först Kontoret och sedan Riktiga människor
Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem sedan: 06-08-2008
Medlem nr: 18 069
CITAT (merlin68 @ 19-02-2012, 18:57)
Nu är jag klar med stengolvet i halva köket, slitigt var det Har även lagat middag. Nu är det rast och vila resten av kvällen. Ska titta på tv ikväll och slöa, först Kontoret och sedan Riktiga människor
Kan tänka mej att det var jobbigt,hoppas det var skönt med tv på kvällen!
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem sedan: 03-11-2002
Medlem nr: 110
Blev just uppringd av en gammal arbetskamrat (12år sen) som undrade om jag vill gå och fika med honom och en annan arbetskamrat från den tiden. Skitkul! Det kan nog bli en fastlagsbulle och en del prat
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem sedan: 08-05-2011
Medlem nr: 43 937
CITAT (Meriona @ 21-02-2012, 13:26)
Jag ska ut och jaga promenadskor. Har ont i hälarna och kan inte promenera som jag vill.
Inte kul med ont i fötterna alls. Ett tips är att köpa skor som det får plats innersula i. Då kan du byta sulan alltefter behov. Ont i hälen kan ju bero på hälsporre och då behövs mjuk sula under hälen. Om man inte vill kosta på sig en formgjord sula, så säljer sportaffärerna bra helsulor.
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.