Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 646 647 648 649 650 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Aqvakul
          Inlägg 21-02-2012, 19:03
          Länk hit: #12941


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Tvättstugan!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 22-02-2012, 09:46
          Länk hit: #12942


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Så blir det att ta det lugnt en vecka till, den här gången är det vänster axel som är inflammerad. Jag har fått hem min beställda ljudbok, Du gamla du fria av Liza Marklund, så det blir att ligga i soffan och lyssna bok.

          Så småningom ska jag fundera på vad jag kan hitta på som "passiv sjukgymnastik" ...


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 22-02-2012, 09:52
          Länk hit: #12943


          Gäster






          Skulle gått på bokrean i morse, men det får bli i eftermiddag istället. Skulle gått till banken med min faster, men det får bli imorgon istället. Fastrar gillar inte regn.wink.gif

          Skulle INTE fått hjärnsläpp i går kväll och ställt bilen på den gatan som har sopdag onsdagar. Kostade mej 500 spänn - fy sjutton! Jag brukar ha stenkoll på det annars, men jag har nog bilen hemma för sällan nu för tiden. sad.gif BLÄ!
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-02-2012, 11:23
          Länk hit: #12944


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Sura pengar Meriona! trostar.gif

          Igår gick huvudsäkringen till vår el. Dessa sitter i källaren och man har inte tillträde dit. Alltså fick vi ringa journummer och få hit en elektriker att byta. Många stearinljus fick vi tända. Efter två timmar var det avhjälpt men då kände ingen för att laga middag längre så vi fick handla pizzor istället att bjuda sönerna på.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-02-2012, 12:06
          Länk hit: #12945


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          städat...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 22-02-2012, 12:27
          Länk hit: #12946


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har städat upp efte4r sotaren och ställt tillbaka stegen. När han varit här är våren inte långt borta.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 22-02-2012, 17:49
          Länk hit: #12947


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Har just kommit hem från sjukhuset. Det tog ett par dagar att få bort vätskan i buken.Personalen var otroligt trevliga och hjälpsamma. Läkaren tyckte det var dags för mig att få KVH ( Kvaificerad Vård i Hemmet ) Det låter bekvämt.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 22-02-2012, 18:29
          Länk hit: #12948


          Gäster






          CITAT (Jan Lindgren @ 22-02-2012, 17:49) *
          Hej!
          Har just kommit hem från sjukhuset. Det tog ett par dagar att få bort vätskan i buken.Personalen var otroligt trevliga och hjälpsamma. Läkaren tyckte det var dags för mig att få KVH ( Kvaificerad Vård i Hemmet ) Det låter bekvämt.
          MVH
          Jan Lindgren

          kram2.gif

          trostar.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-02-2012, 18:34
          Länk hit: #12949


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Tråkigt att du är så sjuk Jan sad.gif Det låter dock som du är nöjd med den vård du får och erbjuds. En liten ljuspunkt, hoppas jag.
          trostar.gif
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 22-02-2012, 18:55
          Länk hit: #12950


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Jan Lindgren @ 22-02-2012, 17:49) *
          Hej!
          Har just kommit hem från sjukhuset. Det tog ett par dagar att få bort vätskan i buken.Personalen var otroligt trevliga och hjälpsamma. Läkaren tyckte det var dags för mig att få KVH ( Kvaificerad Vård i Hemmet ) Det låter bekvämt.
          MVH
          Jan Lindgren


          trostar.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 22-02-2012, 19:12
          Länk hit: #12951


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Har varit på eftermiddagsbio och sett Järnladyn. Meryl Streep är som vanligt fenomenal.


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 22-02-2012, 20:50
          Länk hit: #12952


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          CITAT (Jan Lindgren @ 22-02-2012, 17:49) *
          Hej!
          Har just kommit hem från sjukhuset. Det tog ett par dagar att få bort vätskan i buken.Personalen var otroligt trevliga och hjälpsamma. Läkaren tyckte det var dags för mig att få KVH ( Kvaificerad Vård i Hemmet ) Det låter bekvämt.
          MVH
          Jan Lindgren

          Du är en kämpe Jan. Fortsätt så. yes.gif


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-02-2012, 22:12
          Länk hit: #12953


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Jan Lindgren @ 22-02-2012, 17:49) *
          Hej!
          Har just kommit hem från sjukhuset. Det tog ett par dagar att få bort vätskan i buken.Personalen var otroligt trevliga och hjälpsamma. Läkaren tyckte det var dags för mig att få KVH ( Kvaificerad Vård i Hemmet ) Det låter bekvämt.
          MVH
          Jan Lindgren

          trostar.gif
          Hoppas du får det så lugnt och bra som det bara går! Det kan ju vara skönt att slippa den tråkiga sjukhusmiljön också.


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-02-2012, 15:29
          Länk hit: #12954


          Gäster






          Det får bli det sista i tvättstugan, har hunnit packa nästan klart så ingen brådska som tur är .... småsur på tandeländet, men tur att det hände innan och inte då man inte är hemma .....det gjorde ju så ...... devil.gif ont!

          Mina tankar till Jan, hoppas att det blir bättre ......

          Redigerat av Ugglemormor: 23-02-2012, 15:31
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 23-02-2012, 20:54
          Länk hit: #12955


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Tack för uppmuntrande ord. Det behövs ibland. I början av året fick min fru sin dödsdom. Nu går vi båda på behandling, Det är inte roligt men alternativet är att dö snabbare och smärtsammare.
          Tack vare att vätskan i buken är borta så kunde jag i dag äta en normalportion till middag. Det kändes riktigt bra. Jag ska se om jag kan träna upp konditionen lite så att jag åtminstone kan ta vettiga promenader. Jag har lungförändringar så jag vet inte om det går.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 23-02-2012, 21:19
          Länk hit: #12956


          Gäster






          Ni har det blytungt, men ni är två i eländet. sad.gif Är det bättre eller sämre? Önskar ett under, men tja... sad.gif Vad säger man?

          Jag har underlättat vardagen i liten grad idag för min faster 91 år som blivit åldringsrånad för några år sedan. Hjälpt henne med bankbesök, handlat, skickat betalningsavier och mumsat semlor ihop. Slängt lite sopor och annat som är bagateller för oss andra. Det lilla man kan göra tar liten kraft för mig men underlättar mycket för den som är orolig. Tänkte inte verka tjock-och-redig på nåt sätt, känner mig inte ens redig utan gör nåt som är självklart, men kanske skicka en fundering. Vem vet när det är för sent att höra barndomshistorierna, vem vet när det inte längre finns någon kvar att fråga? Det kan vara för sent redan imorgon.

           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-02-2012, 23:09
          Länk hit: #12957


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Torsdagar = städdagar.. sweatingbullets.gif Har lagt fogmassa på en del av köksgolvet också, nu får det vara bra för idag!
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 23-02-2012, 23:14
          Länk hit: #12958


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (merlin68 @ 23-02-2012, 23:09) *
          Torsdagar = städdagar.. sweatingbullets.gif Har lagt fogmassa på en del av köksgolvet också, nu får det vara bra för idag!


          Så flitig du är! tummenupp.gif Du känner dej säkert supernöjd när det är färdigt! Jag har också en massa jag borde göra. Problemet är att jag har svårt för att komma igång och inte vet jag riktigt hur jag vill ha det! dunno.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-02-2012, 23:30
          Länk hit: #12959


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Biggan_ @ 23-02-2012, 23:14) *
          Så flitig du är! tummenupp.gif Du känner dej säkert supernöjd när det är färdigt! Jag har också en massa jag borde göra. Problemet är att jag har svårt för att komma igång och inte vet jag riktigt hur jag vill ha det! dunno.gif


          Tack smile.gif Sanningen att säga så går det ju väldigt lååååångsamt rolleyes.gif . Höll på med omtapetsering av vardagsrummet och målning av trappan hela hösten och halva vintern, några km2 per vecka blev "arbetstakten" blush.gif .
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 23-02-2012, 23:34
          Länk hit: #12960


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (merlin68 @ 23-02-2012, 23:30) *
          Tack smile.gif Sanningen att säga så går det ju väldigt lååååångsamt rolleyes.gif . Höll på med omtapetsering av vardagsrummet och målning av trappan hela hösten och halva vintern, några km2 per vecka blev "arbetstakten" blush.gif .

          Men du kom igång i allafall! Sanningen att säga så fasar jag för röran och skiten som blir när man håller på med något.


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera

          867 sidor V  « < 646 647 648 649 650 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 08-07-2026, 08:34
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon