Var nyss nere i granntantens lägenhet och hämtade krukväxtböcker och en orkidée som hennes son undrade om jag ville ha.
Hon avled i lördags förmiddag men det var nog först nu det gick in ordentligt. En av mina bästa vänner, min "reservmamma" som jag alltid kunde gå till med allt, både sorger och glädje. Hon var på nåt sätt "navet" här bland grannarna, hon höll reda på födelsedagar och annat, hon hade koll på om någon var sjuk, hon hade full koll på oss allihop.
Hon finns inte mer och vi är många som kommer sakna henne!
Försöker tänka på att hon slipper lida mer och det är en liten tröst mitt i all sorg.
Här agerade hon "fotomodell" när jag skulle fota inför en fototävling!