Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 651 652 653 654 655 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Natur liv
          Inlägg 02-03-2012, 13:31
          Länk hit: #13041


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Så har jag burit in allt i torpet, grusat isgatan så att jag inte glider ned i diket med bilen när jag åker härifrån och suttit i solen och ätit glass. Riktigt rofyllt här ... nu väntar jag bara på att det blir lite värme inomhus. Tre grader räcker inte tycker jag. Men det hinns säkert bli varmt och gott till kvällen, tills dess gäller ullunderställ och fleecekläder.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 02-03-2012, 18:56
          Länk hit: #13042


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Merlin68 VIKKET häftigt golv!! Ett sånt golv kräver att man har känsla och är kunnig tummenupp.gif

          usch va tråkigt att ni är så många som är sjuka smiley_small_hug.gif trostar.gif

          Jag läser och fundera på mina buskar äppelträd mm om de ska beskäras och allt sen längtar jag att få börja greja i trädgården.Idag har jag städat men sov dåligt inatt så det har gått väldigt segt Men jag vill vara klar till i morgon då är det fisketävling här.Måste snart ta itu med badrummet.Men jag har fått en dålig vana brukar kolla på borta/hemma i 8an det handlar om par som ska flytta och de får fler förslag på en ort i Storbritanien och flera nånstans längre söderut alla programmen är ganska lika varann men jag gillar att titta på husen och ibland är det sagolika trädgårdar men det börjar 19 hmmm


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 02-03-2012, 19:10
          Länk hit: #13043


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Klint @ 02-03-2012, 18:56) *
          Merlin68 VIKKET häftigt golv!! Ett sånt golv kräver att man har känsla och är kunnig tummenupp.gif

          usch va tråkigt att ni är så många som är sjuka smiley_small_hug.gif trostar.gif

          Jag läser och fundera på mina buskar äppelträd mm om de ska beskäras och allt sen längtar jag att få börja greja i trädgården.Idag har jag städat men sov dåligt inatt så det har gått väldigt segt Men jag vill vara klar till i morgon då är det fisketävling här.Måste snart ta itu med badrummet.Men jag har fått en dålig vana brukar kolla på borta/hemma i 8an det handlar om par som ska flytta och de får fler förslag på en ort i Storbritanien och flera nånstans längre söderut alla programmen är ganska lika varann men jag gillar att titta på husen och ibland är det sagolika trädgårdar men det börjar 19 hmmm



          Tack för berömmet smiley_small_hug.gif Jag kollar också på det där programmet, gillar de engelska husen jättemycket fast ibland fattar man inte hur de får in alla dessa branta trappor tongue.gif Oj programmet har ju redan börjat....nu ska jag bänka mig framför tv'n en stund och smaska i mig en av dotterns cupcakes med rosa glasyr och strössel smile.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-03-2012, 21:00
          Länk hit: #13044


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Jobbat ngr timmar på fm sen putsat 4 fönster hos mor! Pratat med 2 av mina barn som var där också!
          Varit hos yngsta dottern och påbörjat förnstertvätt även där men det mörknar så fort att jag får fortsätta på söndag! Fick en god middag innan jag åkte hem!
          Imorgon em blir det middag med familjen då min svåger fyller år! Sen blir det hundvakt på kvällen/natten!
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 02-03-2012, 21:02
          Länk hit: #13045


          Gäster






          Jag har flängt omkring som en jävla idiot. ninja.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-03-2012, 22:21
          Länk hit: #13046


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Meriona @ 02-03-2012, 21:02) *
          Jag har flängt omkring som en jävla idiot. ninja.gif

          Våffödådå? smile.gif
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 02-03-2012, 23:25
          Länk hit: #13047


          Gäster






          För att jag är den jag är. Stress ut till smådjurskliniken för att få tag i sprutor till morgondagens avmaskning. Vidare till Vänersborg för att handla mat till oss själva, semlor till faster och sen till kompisens katter som skulle ses om. Hem fort med maten, kuta till annan mataffär för att handla till fastern (hon ville ha en särskild sorts pålägg) och leverera det. Sen hem och skura ur 3 transportburar och upp till vinden och hämta 2 småburar som skurades, plus massa annat jox. Så gick den dan!




          Fast min chef öste beröm över mig idag, så kanske är jag inte så hopplös ändå. Han är en fin man. blush.gif
           
          Citera
          omk
          Inlägg 02-03-2012, 23:44
          Länk hit: #13048


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Meriona; underskatta inte dig själv !! mad.gif

          Du flänger och far och hjälper alla i din närvaro, inte bara anhöriga ! Ta hand om och tänk på dig själv också ! Det är DU värd ! smile.gif


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 02-03-2012, 23:46
          Länk hit: #13049


          Gäster






          Hihi, det var gulligt sagt omk. Men jag slappar alldeles förfärligt däremellan! blush.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-03-2012, 07:38
          Länk hit: #13050


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          tvätta på förmiddagen och flyttbestyr på eftermiddagen...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 03-03-2012, 09:08
          Länk hit: #13051


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Idag ska jag pulsa runt i snön och undersöka hur det ligger till i trädgården runt torpet. Attans så mycket snö och is kvar! Man ser ju knappt vad som växer, förutom träden förstås. Det blir att dra lite i presenningen på dasset, den ser ut att ha blåst undan lite. Man vill ju helst slippa duscha när man sitter där.

          Solen skiner behagligt, så det blir säkert en fika utomhus också.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 03-03-2012, 09:29
          Länk hit: #13052


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          En lång cykeltur i det härliga vårvintervädret.


          --------------------



           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 03-03-2012, 09:59
          Länk hit: #13053


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Hej med er, nu slutar jag och tar en cykeltur.


          --------------------



           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 03-03-2012, 12:35
          Länk hit: #13054


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Uggi @ 03-03-2012, 09:59) *
          Hej med er, nu slutar jag och tar en cykeltur.

          Härligt smile.gif tummenupp.gif

          Själv håller jag på att plantera om alla pellisar, fikon, änglartrumpeter, oliv, afrikas lilja, övervintrade chilisar osv osv...Tar en paus just nu sweatingbullets.gif Kommer att kännas skönt när det är klart smile.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 03-03-2012, 16:57
          Länk hit: #13055


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (merlin68 @ 03-03-2012, 12:35) *
          Härligt smile.gif tummenupp.gif

          Själv håller jag på att plantera om alla pellisar, fikon, änglartrumpeter, oliv, afrikas lilja, övervintrade chilisar osv osv...Tar en paus just nu sweatingbullets.gif Kommer att kännas skönt när det är klart smile.gif


          Först nu blev jag klar med omplanteringen sweatingbullets.gif Väldigt jobbigt, speciellt de riktigt stora krukorna, den största är en 2 meter hög pepparmyntspelargon. Jag har även tagit en hel del sticklingar av bla änglatrumpet och av några favoritpelargoner. Det roligaste är att mitt frösådda 12 år gamla uppstammade olivträd fått ett rotad skott från basen som jag lyckades ta loss och plantera i egen kruka bravo.gif Imorgon fortsätter jag med krukväxterna inomhus. Resten av dagen ska jag göra absolut ingenting sleeping.gif
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 03-03-2012, 17:12
          Länk hit: #13056


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Vi var och hämtade hö till djuren. Nu för tiden måste vi göra det på helger när kompisen är ledig så att hen kan bära.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 03-03-2012, 17:30
          Länk hit: #13057


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Jan Lindgren @ 03-03-2012, 17:12) *
          Hej!
          Vi var och hämtade hö till djuren. Nu för tiden måste vi göra det på helger när kompisen är ledig så att hen kan bära.
          MVH
          Jan Lindgren


          Vad vore livet utan kompisar wub.gif wub.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 03-03-2012, 21:08
          Länk hit: #13058


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          CITAT (ninnisky @ 03-03-2012, 17:30) *
          Vad vore livet utan kompisar wub.gif wub.gif


          Hej!
          Stadiga vänner är guld värt när man är sjuk.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 03-03-2012, 21:26
          Länk hit: #13059


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Jan Lindgren @ 03-03-2012, 21:08) *
          Hej!
          Stadiga vänner är guld värt när man är sjuk.
          MVH
          Jan Lindgren

          smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 04-03-2012, 11:40
          Länk hit: #13060


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Ja<g har varit ute med hunden heeeeela förmiddagen. Underbart väder! tummenupp.gif Nu ska jag slänga ihop en snabb brunch och plantera om resten av krukväxterna (mindre kul men måste göras blä... tongue.gif ).
           
          Citera

          867 sidor V  « < 651 652 653 654 655 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 08-07-2026, 05:36
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon