Bra helg !
Lördagförmiddag i täppan. Krafsade bort lite gammalt bös och SE ! Krokusar som blommar, pionerna har börjat visa sig och nån annan slags lök (troligen påsklilja) har kommit upp nästan 5 cm !
Lördageftermiddag åkte jag och sonen till IKEA. Jag behövde honom som bärhjälp, skulle bl a köpa en gästsäng och några bokhyllor. Han var något motvillig, men jag är lika ointresserad som han, i att strosa runt där och trängas. (Dessutom smorde jag honom med utelunch innan raiden ...)
Vi drog ett varv, fick ihop allt på listan, utom ett litermått, på rekordtiden 1 timma och 20 minuter ! Och då hann vi ändå med att provligga 3 olika sängar och även provligga 2 eventuella tv-soffor. Dessutom stå och snacka i 15 min med några vänner som vi sprang på. Vi var båda två förvånade att det gick såpass snabbt !
Sen hem och montera. Det var riktigt kul, vi drack några öl och lyssnade på musik samtidigt !
I söndags fick jag, äntligen, ner några av de fröer jag samlade på mig under Odla Västs Semmel-träff ! Spännande ! Planterade lite penséer i utekrukor och planterade om lite innekrukväxter när jag ändå höll på; det blev så fint !
Sen har det varit natt- och kvällsjobb, både måndag och tisdag och jag har nog lyckats vända på dygnet litegrann, men nu är jag ledig i 3 dar. Får sova ikapp på onsdagförmiddag (dvs idag).
Redigerat av omk: 07-03-2012, 01:43
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein