Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 652 653 654 655 656 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          mamamaggan
          Inlägg 04-03-2012, 12:47
          Länk hit: #13061


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Käkat frukost ( blåbärssoppan är ett MÅSTE ) , kollat på Vasaloppet , käkat lunch och nu är det snart mer skidor . VM i skidskytte och längdåkning.

          Fika paus snart när skidskyttet börjar.


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 04-03-2012, 15:38
          Länk hit: #13062


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Klart med omplanteringen av krukväxterna sweatingbullets.gif Ska bara sopa bort all jord från golvet i tvättstugan och försöka dra ut diverse kaktustaggar ur fingrarna ...nattens drottning och den där kaktusen som har blad + jättetaggar som växer som en lian (minns inte namnet just nu) är ju "värstingar". Vi var två som fick bära bladkaktusen p g a de meterlånga skotten. Dubbla skinnhandskar och ändå gick taggarna igenom ohmy.gif Maken har lovat att lägga fogmassa i köket, tycker jag bara är rättvist när jag la hela golvet yes.gif Just nu så tar han dock en tupplur så vi få se om det blir av (han hade pokerkväll igår och jag misstänker starkt att en viss baksmälla som tar ut sin rätt) ... sleeping.gif
           
          Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 04-03-2012, 16:12
          Länk hit: #13063


          Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem sedan:
          09-07-2003
          Medlem nr: 1 876



          Jag håller på med omplantering av inneväxterna!!! sweatingbullets.gif
          Inte gjort det på flera år och dt märks! Har nästan ingen jord kvar att slänga från rotsystemet,,,,, vart tar det vägen??? confused.gif
          Så ringde min moster och frågade hur många krukor jag har..... Ja, bara hälften som jag hade när jag bodde i en lägenhet på halva ytan mot idag, 50 st!
          Fast nu har jag minst lika många som övervintrar i uterummet..... Nåja dom får vänta tills det går att plantera ut dem, får inte plats annars!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 04-03-2012, 16:31
          Länk hit: #13064


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (anne-li i olofstorp @ 04-03-2012, 16:12) *
          Jag håller på med omplantering av inneväxterna!!! sweatingbullets.gif
          Inte gjort det på flera år och dt märks! Har nästan ingen jord kvar att slänga från rotsystemet,,,,, vart tar det vägen??? confused.gif
          Så ringde min moster och frågade hur många krukor jag har..... Ja, bara hälften som jag hade när jag bodde i en lägenhet på halva ytan mot idag, 50 st!
          Fast nu har jag minst lika många som övervintrar i uterummet..... Nåja dom får vänta tills det går att plantera ut dem, får inte plats annars!


          Efter att ha läst ditt inlägg räknade jag krukväxterna, 72 st ohmy.gif Inte så fårligt som det kanske låter - mitt hus har 20 fönster så det blir ju "bara" 3-4 växter per fönsterbräda smile.gif Tillkommer "uteväxterna" som övervintrar inne i tvättstugan som änglatrumpeter, afrikas lilja, oliv och fikonträd, chilisar, naranjilla osv osv ungefär lika många till + många sticklingar och frösådderna...Fattar inte hur det har blivit så många ändå så har jag ju gjort mig av med ungefär 2/3 av pellisarna för nåt år sedan confused.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 04-03-2012, 18:22
          Länk hit: #13065


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har sovit länge idag! Varit till yngsta dottern och putsat klart fönster + lånat lite amplar av henne! Har lite dåligt med plats i mina små fönster! Fick ett bord som jag monterat och ställt på plats framför ett fönster så nu finns det lite ner plats till alla frösådder! Ätit middag med övriga familjen och nu slappa med dator och TV!
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 04-03-2012, 19:53
          Länk hit: #13066


          Gäster






          Har sett Vasaloppet, varit och grattat mor lite i förskott på födelsedagen. Matat katter i grannbyn och fick åka två gånger eftersom jag kom på att jag glömt byt/fylla på vatten. Grrrrr!
          Snart dags för avmaskning av småttingar.
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 04-03-2012, 19:58
          Länk hit: #13067


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Meriona @ 04-03-2012, 19:53) *
          Har sett Vasaloppet, varit och grattat mor lite i förskott på födelsedagen. Matat katter i grannbyn och fick åka två gånger eftersom jag kom på att jag glömt byt/fylla på vatten. Grrrrr!
          Snart dags för avmaskning av småttingar.


          Meriona, jag blir så själaglad när jag läser om dig och andra här på forumet som tar så väl hand om era djur! Ni är värda en stor eloge! tummenupp.gif
          Nu ska jag titta på kontoret smile.gif
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 04-03-2012, 20:13
          Länk hit: #13068


          Gäster






          Det är ju därför man har djur. smile.gif Och vänner som har djur hjälper varann så att man kan resa bort. Man får lära sig varandras sorter bara. smile.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 06-03-2012, 18:17
          Länk hit: #13069


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Idag har jag bakat en sockerkaka, en sån där gammeldags med hård yta smile.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-03-2012, 20:15
          Länk hit: #13070


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 06-03-2012, 18:17) *
          Idag har jag bakat en sockerkaka, en sån där gammeldags med hård yta smile.gif

          Mmmm...låter smaskens! tummenupp.gif
          Tur att jag inte får sådana idéer för mej! shy.gif
          Jag har varit ute i trädgården och så smått börjat vårstäda lite. Det var himla kallt så det blev bara ett par timmars jobb.
          Sedan blev det en snabb långpromenad så jag fick upp värmen i kroppen.


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 06-03-2012, 21:18
          Länk hit: #13071


          Gäster






          Matat kissekatter och suttit resten av kvällen och försöka fatta hur en sån där ifån funkar. sad.gif Går sådär!
           
          Citera
          omk
          Inlägg 07-03-2012, 01:40
          Länk hit: #13072


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Bra helg ! yes.gif

          Lördagförmiddag i täppan. Krafsade bort lite gammalt bös och SE ! Krokusar som blommar, pionerna har börjat visa sig och nån annan slags lök (troligen påsklilja) har kommit upp nästan 5 cm !

          Lördageftermiddag åkte jag och sonen till IKEA. Jag behövde honom som bärhjälp, skulle bl a köpa en gästsäng och några bokhyllor. Han var något motvillig, men jag är lika ointresserad som han, i att strosa runt där och trängas. (Dessutom smorde jag honom med utelunch innan raiden ...)

          Vi drog ett varv, fick ihop allt på listan, utom ett litermått, på rekordtiden 1 timma och 20 minuter ! Och då hann vi ändå med att provligga 3 olika sängar och även provligga 2 eventuella tv-soffor. Dessutom stå och snacka i 15 min med några vänner som vi sprang på. Vi var båda två förvånade att det gick såpass snabbt !

          Sen hem och montera. Det var riktigt kul, vi drack några öl och lyssnade på musik samtidigt !

          I söndags fick jag, äntligen, ner några av de fröer jag samlade på mig under Odla Västs Semmel-träff ! Spännande ! Planterade lite penséer i utekrukor och planterade om lite innekrukväxter när jag ändå höll på; det blev så fint !

          Sen har det varit natt- och kvällsjobb, både måndag och tisdag och jag har nog lyckats vända på dygnet litegrann, men nu är jag ledig i 3 dar. Får sova ikapp på onsdagförmiddag (dvs idag).

          Redigerat av omk: 07-03-2012, 01:43


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-03-2012, 05:26
          Länk hit: #13073


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          I eftermiddag får vi förhoppningsvis tillgång till vår nya bostad...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-03-2012, 12:54
          Länk hit: #13074


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Jag hade planerat att fortsätta jobbet i trädgården idag, men fick samtal från jobbet att dom behöver mej för att några har blivit sjuka. Så det blir extra jobb onsdag, torsdag och lördag o söndag är min ordinarie jobbhelg. Nu skall ni se att det blir kanonväder när man som minst behöver det! angel_not.gif

          CITAT (Aqvakul @ 07-03-2012, 05:26) *
          I eftermiddag får vi förhoppningsvis tillgång till vår nya bostad...


          Extra jobb för din del också då Aq!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 07-03-2012, 14:41
          Länk hit: #13075


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Idag fick vi första besöket av KVH. En sköterska och en läkare kom. Mycket trevliga personer. De berättade vad de kunde hjälpa oss med och antecknade vad de behövde om våra sjudomar. Det känns bra att ha sjukvårdspersonal som har gedigen erfarenhet av oss med mycket begränsad livslängd. Vi ska få kontakt med deras dietist eftersom varken jag eller min hustru lyckas få i oss tillräckligt med kalorier. I fortsättningen tar KVH hand om mig när min buk behöver tömmas. Skönt att slippa akuten. Det blir tryggt med deras besök varje vecka. Just nu behöver jag lite extra stöd. Det är vår, den sista våren med trädgård. Vi är tvungna att sälja huset och skaffa lägenhet. Jag vill inte leva utan djur och växter. Jag får se hur jag löser det problemet. Jag ska i alla fall försöka klara mig till STAs riksmöte. Det vore en trevlig avslutning på mitt trädgårdsliv.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 07-03-2012, 14:50
          Länk hit: #13076


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Så tråkigt med din och hustruns sjukdomar , skönt då att få ha bra personal runt sig som kan ge hjälp och stöd med allt ni behöver . Bra att det finns sådan hjälp i sådana här situationer.


          Har varit vid stugan och rensat lite sly på den " vilda " delen av tomten. Jättesköönt var det i solen , vinden kom inte åt där.

          Nu ska vi äta och kolla på VM i skidskytte.

          Sedan ska vi veckohandla i grannstaden där det finns lite utbud. Tråkigt egentligen att man ska behöva åka dit och handla men handlarna på hemmaplan har mycket begränsat utbud och är så dyra . Vad säger ni om att få betala 12kr/halvkilo mer för kaffet ?


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-03-2012, 15:13
          Länk hit: #13077


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har också bänkat mig framför tvn i väntan på skidskyttet
          Tidigare idag har jag varit i byn och handlat. Det är väl vad jag tänker göra idag.

          Imorgon är jag 'istället för en frisk' och ska börja jobba igen.

          PS. Jag håller med dig Maggan att det vore bäst om man kunde handla på hemmaplan, men jag handlar också oftast i grannbyn, som jag passerar på väg från jobb. Tror jag tjänar hundralappar där vid varje storköpstillfälle.

          Redigerat av Eva i Skåne: 07-03-2012, 15:15
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 07-03-2012, 15:20
          Länk hit: #13078


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Jan Lindgren @ 07-03-2012, 14:41) *
          Hej!
          Idag fick vi första besöket av KVH. En sköterska och en läkare kom. Mycket trevliga personer. De berättade vad de kunde hjälpa oss med och antecknade vad de behövde om våra sjudomar. Det känns bra att ha sjukvårdspersonal som har gedigen erfarenhet av oss med mycket begränsad livslängd. Vi ska få kontakt med deras dietist eftersom varken jag eller min hustru lyckas få i oss tillräckligt med kalorier. I fortsättningen tar KVH hand om mig när min buk behöver tömmas. Skönt att slippa akuten. Det blir tryggt med deras besök varje vecka. Just nu behöver jag lite extra stöd. Det är vår, den sista våren med trädgård. Vi är tvungna att sälja huset och skaffa lägenhet. Jag vill inte leva utan djur och växter. Jag får se hur jag löser det problemet. Jag ska i alla fall försöka klara mig till STAs riksmöte. Det vore en trevlig avslutning på mitt trädgårdsliv.
          MVH
          Jan Lindgren


          Så bra att du/ni får fin vård. Det behöver ni verkligeni er situation trostar.gif Jag tycker förresten att du är väldigt duktig som skriver här i forumet och berättar smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-03-2012, 16:48
          Länk hit: #13079


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Precis fått tillgång till vår nya lägenhet... Mycket nöjda... wub.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 07-03-2012, 17:37
          Länk hit: #13080


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har jobbat 3 dagar och imorgon bär det av till Stockholm för jobb! Värsta är att jag måste upp kl 05 för att hinna med mig och hämta material på firman innan jag kan ge mig iväg i i smeten!

          Ska slappa framför TV nu och lägga mig tidigt!
           
          Citera

          867 sidor V  « < 652 653 654 655 656 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 07-07-2026, 00:59
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon