CITAT (Blomstertanten @ 27-02-2012, 16:19)

Var nyss nere i granntantens lägenhet och hämtade krukväxtböcker och en orkidée som hennes son undrade om jag ville ha.
Hon avled i lördags förmiddag men det var nog först nu det gick in ordentligt. En av mina bästa vänner, min "reservmamma" som jag alltid kunde gå till med allt, både sorger och glädje. Hon var på nåt sätt "navet" här bland grannarna, hon höll reda på födelsedagar och annat, hon hade koll på om någon var sjuk, hon hade full koll på oss allihop.
Hon finns inte mer och vi är många som kommer sakna henne!
Försöker tänka på att hon slipper lida mer och det är en liten tröst mitt i all sorg.
Här agerade hon "fotomodell" när jag skulle fota inför en fototävling!
[attachment=68214:M_nniskor_i_arbete.jpg]
I går var jag på begravning, en väldigt fin och stämningsfull stund i kyrkan som speglade hur Lilly var. Några fina psalmer, Dan Anderssons "Till min syster" och Galenskaparnas "Mera sport"spelades.
Prästen trodde det var första gången de spelat en låt av Galenskaparna i vår kyrka, men den var ju absolut tvungen att spelas eftersom hon var helt sportgalen, och då kunde vi till och med le allihop.
"Lilly missade årets Vasalopp men vi får se det som att nu har hon gått i mål i sitt livs lopp"
I dag har jag varit ute i solen och pratat med mina tanter, mycket prat om Lilly och lite om min förestående flytt.
Jag ska flytta! Har fått lägenheten efter henne vilket gett lite blandade känslor. Är ju glad att jag ska få egen uteplats, men ledsen över anledningen till att den blev ledig.
Försöker tänka som hennes barn gör, att hon sitter i himlen och är jätteglad för min skull.