Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 653 654 655 656 657 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Klint
          Inlägg 07-03-2012, 17:49
          Länk hit: #13081


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Jag försöker begripa mej på det här med avtals premie tjänste pension men blir mest nervös gick in på minpension.se men det skulle ta nån dag innan de hämtat alla uppgifter Jag vill inte jobba tills jag stupar iallafall! Idag var vi på godisfabriken så det blir soffmyskväll mitt i veckan vi har bytt skift och behöver lite xtra.Har skällt ut vår fackordförande också som har vad vi tycker förhandlat bort ett bra uppgör utan att fråga eller ens informera vårt skiftlag.Vi ä'r inte alls ovänner jag sa bara vad jag tyckte i lite skarpt tonläge.


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-03-2012, 17:59
          Länk hit: #13082


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Aqvakul @ 07-03-2012, 05:26) *
          I eftermiddag får vi förhoppningsvis tillgång till vår nya bostad...


          Lycka till! Hoppas ni kommer trivas.
          Har du sett nån bild av den gamla skolan i folkmun kallad tandborsten
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 07-03-2012, 18:37
          Länk hit: #13083


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          CITAT (Klint @ 07-03-2012, 17:49) *
          Jag försöker begripa mej på det här med avtals premie tjänste pension men blir mest nervös gick in på minpension.se men det skulle ta nån dag innan de hämtat alla uppgifter Jag vill inte jobba tills jag stupar iallafall!


          "Minpension.se" är allt bra att kolla in, annars riskerar man att bli besviken. Du kan räkna ut hur pensionen preliminärt blir om du går i pension vid olika åldrar. Resultatet av min koll på den sidan var att jag har börjat pensionsspara 1 000 kronor i månaden ... då kan jag i alla fall klara mig hyfsat i fem år.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 07-03-2012, 18:49
          Länk hit: #13084


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          CITAT (ninnisky @ 07-03-2012, 15:20) *
          Så bra att du/ni får fin vård. Det behöver ni verkligeni er situation trostar.gif Jag tycker förresten att du är väldigt duktig som skriver här i forumet och berättar smiley_small_hug.gif


          Hej!
          Det är inte särskilt duktigt. Att skriva är lätt. Vad jag hoppas är att alla som läser vad jag skriver ska förstå vikten av att ta vara på tiden och de kära. Det blir inte alltid som man tänkt sig och plötsligt så har man inte så mycket tid längre.

          Jag blev tillsammans med min underbara hustru när jag var 17 år så vi har haft många år tillsammans. Vi är på så sett inte särskilt drabbade. Det måste vara värre för de som haft ett svårt liv. Det tråkiga är att vi inte får se vårt barnbarn växa upp.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 10-03-2012, 13:21
          Länk hit: #13085


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Jan Lindgren @ 07-03-2012, 18:49) *
          Hej!
          Det är inte särskilt duktigt. Att skriva är lätt. Vad jag hoppas är att alla som läser vad jag skriver ska förstå vikten av att ta vara på tiden och de kära. Det blir inte alltid som man tänkt sig och plötsligt så har man inte så mycket tid längre.

          Jag blev tillsammans med min underbara hustru när jag var 17 år så vi har haft många år tillsammans. Vi är på så sett inte särskilt drabbade. Det måste vara värre för de som haft ett svårt liv. Det tråkiga är att vi inte får se vårt barnbarn växa upp.
          MVH
          Jan Lindgren

          Precis Jan! Helt plötsligt tar den utmätta tiden slut och framtiden man har planerat ihop är bara borta!
          Ni får försöka njuta av era barnbarn så länge ni kan och orkar! smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 10-03-2012, 13:31
          Länk hit: #13086


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Dags för en rask promenad innan jag tar mej tilll jobbet.
          Ha en skön lördagseftermiddag alla goa odlaiter! rose.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Blomstertanten
          Inlägg 10-03-2012, 17:34
          Länk hit: #13087


          Medlem
          Antal inlägg: 5 380
          Medlem sedan:
          03-08-2003
          Medlem nr: 2 004



          CITAT (Blomstertanten @ 27-02-2012, 16:19) *
          Var nyss nere i granntantens lägenhet och hämtade krukväxtböcker och en orkidée som hennes son undrade om jag ville ha.
          Hon avled i lördags förmiddag men det var nog först nu det gick in ordentligt. En av mina bästa vänner, min "reservmamma" som jag alltid kunde gå till med allt, både sorger och glädje. Hon var på nåt sätt "navet" här bland grannarna, hon höll reda på födelsedagar och annat, hon hade koll på om någon var sjuk, hon hade full koll på oss allihop.
          Hon finns inte mer och vi är många som kommer sakna henne!
          Försöker tänka på att hon slipper lida mer och det är en liten tröst mitt i all sorg.

          Här agerade hon "fotomodell" när jag skulle fota inför en fototävling!
          [attachment=68214:M_nniskor_i_arbete.jpg]

          I går var jag på begravning, en väldigt fin och stämningsfull stund i kyrkan som speglade hur Lilly var. Några fina psalmer, Dan Anderssons "Till min syster" och Galenskaparnas "Mera sport"spelades.
          Prästen trodde det var första gången de spelat en låt av Galenskaparna i vår kyrka, men den var ju absolut tvungen att spelas eftersom hon var helt sportgalen, och då kunde vi till och med le allihop.
          "Lilly missade årets Vasalopp men vi får se det som att nu har hon gått i mål i sitt livs lopp"

          I dag har jag varit ute i solen och pratat med mina tanter, mycket prat om Lilly och lite om min förestående flytt.
          Jag ska flytta! Har fått lägenheten efter henne vilket gett lite blandade känslor. Är ju glad att jag ska få egen uteplats, men ledsen över anledningen till att den blev ledig.
          Försöker tänka som hennes barn gör, att hon sitter i himlen och är jätteglad för min skull.


          --------------------
          Glanshammar Närke Zon 3

          Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

          Vår vision är självklar och enkel, och samtidigt helt omvälvande. Den är allas lika värde och allas frihet. Vi kan inte drömma om, inte arbeta för, något mindre. Därför är vi socialister och feminister.


           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 10-03-2012, 19:20
          Länk hit: #13088


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Blomstertanten @ 10-03-2012, 17:34) *
          I går var jag på begravning, en väldigt fin och stämningsfull stund i kyrkan som speglade hur Lilly var. Några fina psalmer, Dan Anderssons "Till min syster" och Galenskaparnas "Mera sport"spelades.
          Prästen trodde det var första gången de spelat en låt av Galenskaparna i vår kyrka, men den var ju absolut tvungen att spelas eftersom hon var helt sportgalen, och då kunde vi till och med le allihop.
          "Lilly missade årets Vasalopp men vi får se det som att nu har hon gått i mål i sitt livs lopp"

          I dag har jag varit ute i solen och pratat med mina tanter, mycket prat om Lilly och lite om min förestående flytt.
          Jag ska flytta! Har fått lägenheten efter henne vilket gett lite blandade känslor. Är ju glad att jag ska få egen uteplats, men ledsen över anledningen till att den blev ledig.
          Försöker tänka som hennes barn gör, att hon sitter i himlen och är jätteglad för min skull.


          Gratulerar till lägenheten även om anledningen är lite sorgligt. Det kan väl kännas skönt också att du tar över den och s a s vårdar hennes minne...

          Själv har jag lagt fogmassa på sista biten av köksgolvet som nu är KLAR yahoo.gif Imorgon börjar renoveringen av köksluckorna. Jag lät såga till panelskivor på sågen som ska läggas utanpå de gamla luckorna och målas...

          Redigerat av merlin68: 10-03-2012, 19:25
           
          Citera
          Blomstertanten
          Inlägg 10-03-2012, 19:26
          Länk hit: #13089


          Medlem
          Antal inlägg: 5 380
          Medlem sedan:
          03-08-2003
          Medlem nr: 2 004



          CITAT (merlin68 @ 10-03-2012, 19:20) *
          Gratulerar till lägenheten även om anledningen är lite sorgligt. Det kan väl kännas skönt också att du tar över den och s a s vårdar hennes minne...

          Själv har jag lagt fogmassa på sista biten av köksgolvet som nu är KLAR yahoo.gif Imorgon börjar renoveringen av köksluckorna. Jag lät såga till panelskivor på sågen som ska läggas utanpå de gamla luckorna och målas...

          Tack!
          Du kanske kan komma hit och fixa nya golv och tapeter åt mej flirting.gif


          --------------------
          Glanshammar Närke Zon 3

          Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

          Vår vision är självklar och enkel, och samtidigt helt omvälvande. Den är allas lika värde och allas frihet. Vi kan inte drömma om, inte arbeta för, något mindre. Därför är vi socialister och feminister.


           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 10-03-2012, 19:58
          Länk hit: #13090


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Hat sått lite fröer, planterat om Fuchsiaskott och köpt 3 st nya Fuchsior! Varit och fått konstaterat vad som "klonkar" under min bil!

          Ska nu slappa och göra ingenting!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 11-03-2012, 12:13
          Länk hit: #13091


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har diskat! Måste röja för dotter, måg och barnbarnen kommer på em! Behöver hitta köksbordet under alla krukor och såpryttlar för vi ska äta middag!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 11-03-2012, 12:22
          Länk hit: #13092


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Har varit på lång runda med hunden och har tagit ett härligt bad efteråt smile.gif Nu ska jag vattna alla växterna...

          CITAT (Blomstertanten @ 10-03-2012, 19:26) *
          Tack!
          Du kanske kan komma hit och fixa nya golv och tapeter åt mej flirting.gif


          Då skulle ditt hem aldrig bli klar....jag är långsammare än långsam ....men har du tid så fixar jag en km2 per vecka giggle.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 11-03-2012, 12:45
          Länk hit: #13093


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har varit ute och klippt ner perennerna. Tyckte det var dags. Såg bedrövligt ut. Solen gassade gott men marken är frusen än så länge. Vad det kliar i fingrarna att få sätta igång.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-03-2012, 13:02
          Länk hit: #13094


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Sönerna var här och åt frukost. Sen orkade dom inte med att tömma sin vind, som det var planerat, så jag har kört hem dom igen.
          Dom är inte precis klena att se på giggle.gif men det saknas lite jävlar anamma.
          Du har ju inte burit en massa tungt fick jag höra när jag tyckte att dom skulle ta ett tag idag också. Nej förvisso, men jag var igång hela tiden med uppackning.
          Det hade varit så skönt om allt varit klart...
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 11-03-2012, 14:59
          Länk hit: #13095


          Gäster






          Har tvättstugan, så sängkläder ska bytas. Spånsäckar har släpats till källarn, nu ska även en del burar och kartonger släpas till vinden. Varit på Överby och handlat lite mat och medicin till sjuk unge. Måste försöka snabbstäda lite också.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-03-2012, 17:02
          Länk hit: #13096


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Satt ihop tre BILLY-bokhyllor - fikat hos sambons dotter - tvättar...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 12-03-2012, 16:12
          Länk hit: #13097


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har skolat om en del plantor och sticklingar! Suttit på trappan och fikat i omgångar i dag! Sett första Krokusknoppen så nu ÄR det vår!

          Ska fixa lite mat om nån timme sen blir det nog inte så mkt mera gjort idag!
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-03-2012, 19:08
          Länk hit: #13098


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Jag har just tagit mej ett härligt skumbad i badkaret! Det hör inte till vanligheterna eftersom jag mest använder duschen. Men det var gudomligt skönt för benmusklerna efter en promenad på 12,2 km! sweatingbullets.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Tikka
          Inlägg 12-03-2012, 19:16
          Länk hit: #13099


          Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem sedan:
          17-12-2002
          Medlem nr: 497



          Har försökt att läsa ikapp lite o vill säga till Jan Lindgren att det du säger är bra, ibland tror jag man stressar runt o glömmer att ta vara på varandra. Härligt att höra att ni gör det och att ni får bra vård hemma nu.
          Kram på er! smiley_small_hug.gif

          Blomstertanten klart sorgligt det som hänt men du har goa minnen oxå att ha med dig smiley_small_hug.gif

          Just nu sitter jag o slappar efter en härlig massage. Jobbar som en galning känns det som, ny chef o övertid för den som vill för att få rätsida på saker o ting. Gör inget annat än att jobba o sova känns det som jaja sen kan man ta komp ledigt några dagar framöver när ännumera vår visat sig smile.gif

          Önskar trevlig vår till alla biggrin.gif

          Redigerat av Tikka: 12-03-2012, 19:19


          --------------------
          ************************************************************
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 12-03-2012, 19:33
          Länk hit: #13100


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Biggan_ @ 12-03-2012, 19:08) *
          Jag har just tagit mej ett härligt skumbad i badkaret! Det hör inte till vanligheterna eftersom jag mest använder duschen. Men det var gudomligt skönt för benmusklerna efter en promenad på 12,2 km! sweatingbullets.gif


          Jag har också gått "tolvan" idag smile.gif med hunden som även passade på att premiärdoppa benen i det iskalla havet fear.gif
          Har precis skrivit en "att göra lista" till helgen. Alla i familjen får ett lagomt litet extra-uppdrag den här veckan som att sopa gården, vårstäda altanen och liknande.
           
          Citera

          867 sidor V  « < 653 654 655 656 657 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 07-07-2026, 00:59
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon