Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 654 655 656 657 658 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Skruttis
          Inlägg 13-03-2012, 17:26
          Länk hit: #13101


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Har "invigt" växthuset för säsongen idag.
          Rosmarinplantorna fick flytta ut och så har jag börjat städa upp. Känns konstigt att vara ute igen, men otroligt skönt.... yes.gif
          Blev på så bra humör så jag snabbstädade lite i garaget på en gång.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-03-2012, 15:36
          Länk hit: #13102


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har just satt en kaka i ugnen. Mannens favoritkaka och eftersom det är hans födelsedag så... smile.gif

          Lite omständig, men förbaskat god. Innehåller hackade nötter, bittermandel, farin, kanel, gräddfil mm. Ingen vanlig jä..a sockerkaka naughty.gif
          Judisk kaffekaka heter den i mitt recept från 70-talet. Är namnet oetiskt idag?
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 14-03-2012, 15:52
          Länk hit: #13103


          Gäster






          Låter spännande Eva! Judisk kaka. Vet inte om det är så oetiskt, men jag säger fortfarande negerboll också, så är det bra med det.
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 14-03-2012, 16:25
          Länk hit: #13104


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Håller på och fixar ihop ett bredare fönsterbräde i makens arbetsrum så Måns (katten) kan få ligga i fönstret hos husse när han jobbar.
          Den stackarna - katten alltså - har klamrat sig fast så gott han kan på den lilla kanten vi haft fram till nu.
          Kommer att bli kul att se hans min när det är klart och han kan ligga hur han vill.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Mollis
          Inlägg 14-03-2012, 16:28
          Länk hit: #13105


          Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem sedan:
          12-06-2007
          Medlem nr: 10 996



          CITAT (Skruttis @ 14-03-2012, 16:25) *
          Håller på och fixar ihop ett bredare fönsterbräde i makens arbetsrum så Måns (katten) kan få ligga i fönstret hos husse när han jobbar.
          Den stackarna - katten alltså - har klamrat sig fast så gott han kan på den lilla kanten vi haft fram till nu.
          Kommer att bli kul att se hans min när det är klart och han kan ligga hur han vill.


          Vad gulligt wub.gif Och vad glad lille Måns ska bli!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 14-03-2012, 16:29
          Länk hit: #13106


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Jag var på Lidl och köpte två blomlådor i svart plåt och en höstflox Bright eyes, fackellilja och rosa strävklint för 12,95 påsen. Skitbilligt ju bravo.gif Sen har jag planterat pelargonsticklingar i de nya lådorna som får stå i tvättstugan tills det bli tillräckligt varmt att ta ut dem.
          Snart ska jag slänga ihop morotsbiffarna till kvällsmaten och hänga en maskin med tvätt.
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 15-03-2012, 18:37
          Länk hit: #13107


          Gäster






          Jag har tvättat och dammsugit min bil, nu är Pärlan snart redo för våren, bara däcken som behöver skiftas. smile.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 15-03-2012, 21:12
          Länk hit: #13108


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Meriona @ 15-03-2012, 18:37) *
          Jag har tvättat och dammsugit min bil, nu är Pärlan snart redo för våren, bara däcken som behöver skiftas. smile.gif


          Även jag har sett över bilen, Bilprovningen i morgon kl.15.00.


          --------------------



           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-03-2012, 06:47
          Länk hit: #13109


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          I eftermiddag kör vi till stugan. Det ska bli så kul! Jag känner hur vårkänslorna börjat vakna.
          Jag undrar om jag har några pelargoner som överlevt. Det brukar gå hyfsat, men jag har passat dom sämre än tidigare vintrar.
           
          Citera
          Blomstertanten
          Inlägg 16-03-2012, 06:53
          Länk hit: #13110


          Medlem
          Antal inlägg: 5 380
          Medlem sedan:
          03-08-2003
          Medlem nr: 2 004



          I dag ska jag skriva kontrakt på nya lägenheten! yahoo.gif Äntligen ska jag bli med egen trädgård!!! bravo.gif


          --------------------
          Glanshammar Närke Zon 3

          Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

          Vår vision är självklar och enkel, och samtidigt helt omvälvande. Den är allas lika värde och allas frihet. Vi kan inte drömma om, inte arbeta för, något mindre. Därför är vi socialister och feminister.


           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-03-2012, 06:57
          Länk hit: #13111


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Grattis! Då finns det en stor fördel med lägenheten som jag inte hört om tidigare.
          Bra att flytta dit nu på våren!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 16-03-2012, 08:33
          Länk hit: #13112


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Om en stund ska jag gå "lilla fredagsrundan" med hunden. Den är på 6,5 km och den är ganska så lagom tycker både jag och hunden wink.gif. I eftermiddag ska jag klippa ner lite perenner om det inte börja regna, det ser lite väl grått ut på himlen g.gif
          Ska även ta en runda till affären och köpa lite färskost till morotskakan jag ska baka senare i eftermiddag.

          CITAT (Blomstertanten @ 16-03-2012, 06:53) *
          I dag ska jag skriva kontrakt på nya lägenheten! yahoo.gif Äntligen ska jag bli med egen trädgård!!! bravo.gif


          Härligt smile.gif Finns det mycket befintliga växter eller ska du göra om?
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 16-03-2012, 15:50
          Länk hit: #13113


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Grattis Blomstertanten!
          Ikväll efter jobbet ska vi åka å hämta sonens hund som ska vara hos oss under helgen.Hoppas det går bra med katten bara,de har ju setts förut men aldrig "bott" ihop.De är iallafall jämnstora ska bli lite spännande.
          På lördag blir det en tur till tippen med gamla halvruttna pallar,kanske hinner man med att klippa lite buskar också och få med riset.Behöver städa upp lite i förråd men känner att jag inte kommer att ha nån lust vill va ute om det inte blåser allför kallt.


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 16-03-2012, 17:09
          Länk hit: #13114


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          CITAT (Blomstertanten @ 16-03-2012, 06:53) *
          I dag ska jag skriva kontrakt på nya lägenheten! yahoo.gif Äntligen ska jag bli med egen trädgård!!! bravo.gif


          Hej!
          En egen trädgård höjer livskvalitén.

          Vi har varit i Kristianstad där min fru tittat på peruker. Det gäller att ha en peruk innan håret faller av. Landstinget är vänliga nog att betala.
          Jag har fått hem en låda kosttillägg. Än en gång är landstinget vänliga nog att kraftigt subventionera flaskorna. Det är lite blandade smaker som jag ska testa. Man ska inte ta kosttilläget istället för mat utan som extra kalorier. Jag äter så mycket jag kan nu så jag begriper inte riktigt hur jag ska få plats med mera.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-03-2012, 17:38
          Länk hit: #13115


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Flyttar grejer: Skadade ryggen rejält i ett knepigt lyft... sad.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 16-03-2012, 18:05
          Länk hit: #13116


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Klint @ 16-03-2012, 15:50) *
          Ikväll efter jobbet ska vi åka å hämta sonens hund som ska vara hos oss under helgen.Hoppas det går bra med katten bara,de har ju setts förut men aldrig "bott" ihop.De är iallafall jämnstora ska bli lite spännande.


          Är de lika stora så brukar katten "vinna" om hunden blir för närgången tongue.gif Min katt brukar örfila upp besökande småhundar som tar sig ton biggrin.gif Sen blir de ofta kompisar efter det...
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 16-03-2012, 18:42
          Länk hit: #13117


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Aqvakul @ 16-03-2012, 17:38) *
          Flyttar grejer: Skadade ryggen rejält i ett knepigt lyft... sad.gif


          Jag hoppas på snar bättring.


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-03-2012, 18:50
          Länk hit: #13118


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Uggi @ 16-03-2012, 18:42) *
          Jag hoppas på snar bättring.

          thanks.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Blomstertanten
          Inlägg 16-03-2012, 18:55
          Länk hit: #13119


          Medlem
          Antal inlägg: 5 380
          Medlem sedan:
          03-08-2003
          Medlem nr: 2 004



          CITAT (merlin68 @ 16-03-2012, 08:33) *
          Om en stund ska jag gå "lilla fredagsrundan" med hunden. Den är på 6,5 km och den är ganska så lagom tycker både jag och hunden wink.gif. I eftermiddag ska jag klippa ner lite perenner om det inte börja regna, det ser lite väl grått ut på himlen g.gif
          Ska även ta en runda till affären och köpa lite färskost till morotskakan jag ska baka senare i eftermiddag.
          Härligt smile.gif Finns det mycket befintliga växter eller ska du göra om?

          Det finns lite växter (som jag planterat) men i sommar ska det göras om totalt så det blir som jag vill biggrin.gif

          CITAT (Aqvakul @ 16-03-2012, 17:38) *
          Flyttar grejer: Skadade ryggen rejält i ett knepigt lyft... sad.gif

          Krya på dej! Be nån snäll människa om lite massage!

          CITAT (Jan Lindgren @ 16-03-2012, 17:09) *
          Hej!
          En egen trädgård höjer livskvalitén.

          Vi har varit i Kristianstad där min fru tittat på peruker. Det gäller att ha en peruk innan håret faller av. Landstinget är vänliga nog att betala.
          Jag har fått hem en låda kosttillägg. Än en gång är landstinget vänliga nog att kraftigt subventionera flaskorna. Det är lite blandade smaker som jag ska testa. Man ska inte ta kosttilläget istället för mat utan som extra kalorier. Jag äter så mycket jag kan nu så jag begriper inte riktigt hur jag ska få plats med mera.
          MVH
          Jan Lindgren

          Skönt att det finns hjälp att få när man behöver det! Hoppas kosttillskottet hjälper!


          --------------------
          Glanshammar Närke Zon 3

          Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

          Vår vision är självklar och enkel, och samtidigt helt omvälvande. Den är allas lika värde och allas frihet. Vi kan inte drömma om, inte arbeta för, något mindre. Därför är vi socialister och feminister.


           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 16-03-2012, 21:08
          Länk hit: #13120


          Gäster






          Grattis Blomstertanten! bravo.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 654 655 656 657 658 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 23:48
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon