Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 657 658 659 660 661 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Biggan_
          Inlägg 22-03-2012, 14:43
          Länk hit: #13161


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 22-03-2012, 14:37) *
          Har varit hos tandläkaren idag på vanlig kontroll. Jag är lika glad varje gång jag går därifrån. smile.gif
          Lite öm i tänderna efter att han tagit bort tandsten, men det går över och jag slipper träffa honom på ett halvår, hoppas jag.

          Nästan värt en godispåse eller chokladkaka! angel_not.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-03-2012, 15:10
          Länk hit: #13162


          Gäster






          Och mina tandläkarbesök är nu över för denna gången ...... det sista lagade jag precis efter att vi kom hem fr. söderns sol. .... coolgleam.gif det är gott att slippa käftissen ett tag .....
          Varit på sjukgym. och fått nu tider som passar mig bättre och fler gånger i veckan än innan .... jag brukar bli lite deppig på våren så det är en bra stöd att ha dessa tider bokade .... annars blir jag liggande i sängen .....
          men det hela brukar vända rätt så bra efter några veckor ,..... orsaken till detta vet jag ju så inget nytt under solen ... wacko.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-03-2012, 18:31
          Länk hit: #13163


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Biggan_ @ 22-03-2012, 14:43) *
          Nästan värt en godispåse eller chokladkaka! angel_not.gif


          tummenupp.gif Tack Biggan! Tur jag inte läste det tidigare. Nu orkar jag inte handla något.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-03-2012, 18:35
          Länk hit: #13164


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Håller på att småflytta. På söndag sker huvudflytten.. Sen blir det mkt som ska fixas i den nya bostaden....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 22-03-2012, 18:52
          Länk hit: #13165


          Gäster






          Men det är kuliga jobbigheter AQ! kompiskram.gif

          Jag har dängt luren i örat på älskade Wilmer idag igen. Men det var kaos! ohmy.gif

          Hämtat lite medicin till djuren, handlat till fastern, nu samlar jag kraft för att sätta igång med stödmatningen av sjuklingarna Ulla och Qnut. Ulla är en ål. Nej det är hon inte, hon är en gerbil, men hon uppför sig som en ål. Vilket gör att man inte ser jättemycket fram emot projektet. Frågan är om inte medicineringen av annan sjukling får vänta till imorgon bitti. Måste sanera min nyinköpta transportbox så att han (Ebbe) inte behöver riskera få mer baskilusker från djuraffärn. Annars tror jag att han kommer att gilla den, samma fina mörkgrå färg som han själv. smile.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 22-03-2012, 19:28
          Länk hit: #13166


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har fått jord under naglarna för första gången i år. En nässelfjäril och en humla förgyllde arbetet,och dammen var full av skräddare(var dom nu kommer ifrån).


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 22-03-2012, 21:32
          Länk hit: #13167


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          Har bytt till sommardäcken på bilen! Så skönt! Och varit en promenad ute på Alvaret. Där står vattnet kvar i stoooora pölar och min gamla hanhund tog sig årets första dopp smile.gif


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 23-03-2012, 09:09
          Länk hit: #13168


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Slutar här nu, går ut och snickrar på altan så att det blir klart till glasmästarna kommer.


          --------------------



           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 23-03-2012, 10:25
          Länk hit: #13169


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Jag har räfsat lite löv framför farstun, så att marken kan torka upp åtminstone vid entrén. Nu ska jag åka och hämta vatten, handla lite mat och sedan blir det att sitta i solen och njuta till ljudet av en ljudbok ... med fågelkvitter i bakgrunden.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 23-03-2012, 10:41
          Länk hit: #13170


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          jag ska kasta ned lite kläder å en tandborste i en väska, konferens på Ålandsbåten.


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-03-2012, 10:46
          Länk hit: #13171


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Natur liv @ 23-03-2012, 10:25) *
          Jag har räfsat lite löv framför farstun, så att marken kan torka upp åtminstone vid entrén. Nu ska jag åka och hämta vatten, handla lite mat och sedan blir det att sitta i solen och njuta till ljudet av en ljudbok ... med fågelkvitter i bakgrunden.

          Det låter härligt yes.gif
          Ungefär så vill jag ha det i helgen i stugan. Hoppas hoppas solen vill visa sig.
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 23-03-2012, 11:41
          Länk hit: #13172


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          I förrgår skrubbade jag av utsidan av växthuset. Igår blev det insidan.
          Idag, när det är full sol och nästan +15, så ska jag skrapa och måla om två av bänkarna.
          Jisses vad skönt med lite värme.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-03-2012, 11:47
          Länk hit: #13173


          Gäster






          Slänge in 2 maskiner tvätt under tiden när maken (tvingad av mig) beställde tid till veterinären, så nu vet jag inte alls vad som väntar oss i det närmaste ...... tar ett steg i taget just nu ..... confused.gif
          En härlig, solig och varm dag ute men känner inte för det .....
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-03-2012, 14:33
          Länk hit: #13174


          Gäster






          Har sovit lite extra på morgonen, uppe med vovvsingen också inatt. Beskedet blev att det kan sluta hur som helst, ta en dag i sänder för troligen somnar hon nu snart in av sig självt, men om hon skulle få det mer jobbigt så in med henne då ......... crying.gif DET HELA KÄNNS SÅ LEDSAMT O JOBBIGT!

          Ska plantera mina pelargoner som kom igår och få igång den nya iPodén som släpptes ut på marknaden i Sverige igår och som maken köpte åt mig på direkten.
          Resten blir det att ta det lugnt och se efter den lilla ......... trostar.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 24-03-2012, 14:45
          Länk hit: #13175


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har varit ute ett par timmar, räfsat löv, i första hand från rabatter.
          Nu värker det lite varstans och jag sitter inne och dricker te. Kanske går jag ut igen om en timme och tar ett tag bland mina pelargoner.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-03-2012, 14:56
          Länk hit: #13176


          Gäster






          Träningsvärk är ingen värk säger min sjukgymnast, men jag håller inte med om det helt ....... så ta det lugnt blad buskar med räffsan, Eva ......... kompiskram.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 24-03-2012, 15:31
          Länk hit: #13177


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Tack Ugglemormor
          Det gäller bara att inte låta latmasken totalhärska. wink.gif
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 24-03-2012, 16:48
          Länk hit: #13178


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          I torsdags fick min fru en ny dos cytostatika. Hon klarade denna dos lite bättre än de tidigare.
          Jag har testat några kosttillskott. De smakade vidrigt. Jag föredrar nog att svälta ihjäl. Just nu har jag extra svårt att äta. Magen är svullen så jag ser högdräktig ut. Kompisen ska till England några dagar så jag kan inte åka till sjukhuset förrän hen är tillbaks. Någon måste mata alla djuren. Det får gå med hjälp av smärtstillande tabletter. Förhoppningsvis så kan någon sticka in en slang i min buk i slutet av nästa vecka.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-03-2012, 17:58
          Länk hit: #13179


          Gäster






          Jan,
          Ingen bra situation som ni båda har ........ har du möjlighet att be hjälp fr. din vårdcentral? En distriktsköterka eller så som kunde åka förbi, eller en arbetsterapeut? Det är nog jobbigt som det är så om någon som du vet kan komma och hjälpa till lite åtminståne ......... trostar.gif

          Redigerat av Ugglemormor: 24-03-2012, 17:59
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 24-03-2012, 18:52
          Länk hit: #13180


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Jag har inte gjort så många knop idag. Suttit i solen och fikat, läst en god bok (och fikat wink.gif) och sovit en stund på eftermiddagen vilket jag nästan aldrig bruka göra. Lite nytta har jag dock gjort nämligen skrapat bort ojämheter från skåpluckor som jag håller på att göra om i mitt "renovera köket för en spottstyver" projekt smile.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 657 658 659 660 661 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 22:30
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon