Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 658 659 660 661 662 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Jan Lindgren
          Inlägg 24-03-2012, 18:56
          Länk hit: #13181


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej Ugglemor!
          Jag har fantastiskt fin omvårdnad. Varje vecka så kommer det hem en trevlig sjuksköterska och kollar hur jag mår och om jag behöver några mediciner. Det finns alltid någon att ringa till om jag behöver det. Mina erfarenheter av Hässleholms KVH (Kvalificerad Vård i Hemmet ) är mycket positiva. Det är tryggt men gör trots det inte livet särskilt lätt. Jag var lite deppig när läkaren var här och han kollade direkt om jag hade några vapen. En klok läkare och några vapen hade jag inte.
          Vi har dessutom en läkare som bor hos oss. Vid vår ålder och krasslighet så är det bra att ha någon som kan se till oss på natten.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 24-03-2012, 18:57
          Länk hit: #13182


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Idag köpte jag halvårskort på badhuset, det blir både hälsosamt och praktiskt eftersom jag saknar vatten i torpet. Fast idag blev det bara en snabbdusch utan simning eftersom det skulle bli simtävling ... och en annan platsar knappast där.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 25-03-2012, 11:15
          Länk hit: #13183


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Nu ska jag byta kläder och gå ut i solskenet och kanske jag gitter göra lite nytta också, annars kan det bli en kopp te i solen smile.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 25-03-2012, 11:56
          Länk hit: #13184


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 25-03-2012, 12:15) *
          Nu ska jag byta kläder och gå ut i solskenet och kanske jag gitter göra lite nytta också, annars kan det bli en kopp te i solen smile.gif

          Ha det gott! kompiskram.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 25-03-2012, 12:54
          Länk hit: #13185


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Varit ute med hunden i det lite kyliga men fina vädret. Nu ska jag fixa med renoveringen av skåpluckorna -de nya framsidorna ska limmas på med trälim som ska torka ett dygn innan sidorna kan spacklas...Sonen har lovat mig att köra bort växtrester från trädgården som inte kan komposteras bästa att passa på när man har hjälp så jag ska följa med ut och klippa ner perenner allt jag orkar smile.gif.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-03-2012, 13:59
          Länk hit: #13186


          Gäster






          Tack Jan ......
          För ditt svar ..... trots allt tänker man på er båda (och andra) i den situationen och undrar vad mer kan jag bidra till än min medkänsla.
          Känner mig trygg att du har ordnat det bra för familjen och i sådana situationer behöver man hjälp, sen varifrån den kommer, men blev lite orolig .... så ta inte illa vid dig utan ta emot empatin fr. mig istället.....
          Jag önskar bara att ni kan ha det någorlunda bra även vid nergångar och kunna komma upp igen så gott det går ........ :kram!:
          Jag är bara den jag är ...... vill väl.
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 25-03-2012, 16:32
          Länk hit: #13187


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Tack Ugglemor!
          Jag tar emot alla uppmuntande ord med glädje.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 25-03-2012, 18:16
          Länk hit: #13188


          Gäster






          Igår var vi i Götet och såg Rampfeber på Lorensbergsteatern. Jösses vad Claes Månsson och Ulla Skoog var bra! wub.gif

          Idag har jag och brorsan skurat i pappas båt som vi ska försöka sälja. Jag får fortsätta imorgon, jag ligger ett antal timmar efter... tongue.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 25-03-2012, 18:27
          Länk hit: #13189


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Har kommit hem från stugan och är öm i hela kroppen efter trädgårdsarbete. Dessutom är jag frusen, vilket är ovanligt för mig, men det är ju ofta så på våren när man börjar lätta på kläderna. Strax blir det en varm skön dusch.

          Bifogad bild

          Innan jag hann så långt lyfte maken in hunden i badkaret och nu när hon skakat av sig vet jag inte om jag behöver duscha längre... biggrin.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 26-03-2012, 21:11
          Länk hit: #13190


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Ingen som har gjort nånting idag? Jag har putsat fönstren i uterummet.... och välkomnat hem yngsta dottern med familj efter att dom varit tre veckor i Thailand. Barnen ville inte följa med hem! giggle.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 26-03-2012, 21:15
          Länk hit: #13191


          Gäster






          Jodå. Jag har skurat vidare på pappas båt, avlivat ett par husdjur och gjort en jävla groda på jobbet. Mycket hinns med på en dag ibland. sad.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 26-03-2012, 21:16
          Länk hit: #13192


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Meriona @ 26-03-2012, 22:15) *
          Jodå. Jag har skurat vidare på pappas båt, avlivat ett par husdjur och gjort en jävla groda på jobbet. Mycket hinns med på en dag ibland. sad.gif


          trostar.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Klint
          Inlägg 26-03-2012, 21:24
          Länk hit: #13193


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Jo men jag har gjort en hel del! Men alla fönster i hela huset behöver fortfarande putsas. Vi har varit nån mil bort och tittat på 2 båtar men det var inget för oss.Sen har vi lastat 6 kärror med grus och slängt ut på uppfarten och parkeringen,det känns i armarna men i morgon blir det fortsättning.Jag var rejält svett och varm men kände också att jag blev lite frusen på kvällen,lyxigt att ha dusch i samma hus som man bor bravo.gif


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 26-03-2012, 21:25
          Länk hit: #13194


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Putsat fönster! Det behövs. När vill du komma Biggan? rolleyes.gif

          Jag har haft en gammal kompis från skoltiden på besök. Vi brukar träffas ibland och äta lunch eftersom vi jobbar i Lund båda, men ses inte så ofta på kvällstid. Det var trevligt med lite längre tid idag så vi hann med mer prat biggrin.gif

          Nu kallar sängen

          Bifogad bild
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 26-03-2012, 21:26
          Länk hit: #13195


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          CITAT (Meriona @ 26-03-2012, 22:15) *
          Jodå. Jag har skurat vidare på pappas båt, avlivat ett par husdjur och gjort en jävla groda på jobbet. Mycket hinns med på en dag ibland. sad.gif


          trostar.gif


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 26-03-2012, 21:30
          Länk hit: #13196


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 26-03-2012, 22:25) *
          Putsat fönster! Det behövs. När vill du komma Biggan? rolleyes.gif

          Tyvärr Eva! Jag är mer än nöjd med fönsterputsning när jag klarat av mina egna! sweatingbullets.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 27-03-2012, 08:33
          Länk hit: #13197


          Gäster






          Idag blir det en paus i båtskurandet, det blir burskurande istället. Tänkte att Gösta skulle föräras en större bur nu när det blev en ledig. Inget ont som inte har något gott med sig.

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-03-2012, 08:44
          Länk hit: #13198


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Meriona @ 26-03-2012, 22:15) *
          Jodå. Jag har skurat vidare på pappas båt, avlivat ett par husdjur och gjort en jävla groda på jobbet. Mycket hinns med på en dag ibland. sad.gif


          trostar.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 27-03-2012, 08:51
          Länk hit: #13199


          Gäster






          Nä, har inte gjort nåt vettigt än men ska iväg till frissan och få lite färg i mitt hår, det skulle visst bli flera sorter ..... fear.gif . tack för det, men vill ha det ljusare ........ tummenupp.gif efter det blir det nog inget mer gjort än de "vanliga fruntimmerssysslor" här inne ......
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 27-03-2012, 14:51
          Länk hit: #13200


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har handlat, grävt i trädgården och kört ett varv med dammsugaren. Köpte även på mig lite fröpåsar. Ett beroende verkar det som. Bara en fröpåse eller två.
          Det blev tre. laugh.gif


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera

          867 sidor V  « < 658 659 660 661 662 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 21:21
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon