Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 659 660 661 662 663 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Ugglemormor
          Inlägg 27-03-2012, 17:19
          Länk hit: #13201


          Gäster






          Usch .... det tog ju flera timmar att ändra färg i håret ---- färga i 2 olika nyanser och alla dessa slingor uppepå det hela ......... crazy.gif ... det var en lång sittning hos min favoritfrissa, men vad gör det för han är såååå himla duktig det han gör ...... tummenupp.gif
          Maken blev ordentligt förvånad, positivt sätt ..... sen har man inte orkat mer vettig efter det, men nöjd är jag.... thanks.gif
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 27-03-2012, 20:15
          Länk hit: #13202


          Gäster






          Här har varit sommarvärme idag, 21-22 grader och helt stilla (förutom mot kvällningen). Ungdomarna har fått fram shortsen och folk satt utmed hela kanalbryggan och gottade sig i solen. Jag cyklade ner till slussarna och satt där och lapade lite sol. Gött! yaay.gif
           
          Citera
          omk
          Inlägg 27-03-2012, 22:06
          Länk hit: #13203


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Här har det varit lite "innejobb" eftersom det blev så fint väder !

          Denna motsägelse bottnar i, att jag insåg, att idag och imorron är perfekt väder att torka trasmattor i. Raskt samlades dessa vintertrötta trasor ihop och tvättandet började. Fast när man har rena trasmattor, så BÖR man ju ha rena golv att lägga dem på, så då satte jag igång med värsta golvrengöringen.
          Nu doftar det såpa på 2/3 av övervåningen och halva undervåningen.

          Tog bara halva huset idag, men jag är ledig imorron också, så ...

          Redigerat av omk: 27-03-2012, 22:06


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 28-03-2012, 06:29
          Länk hit: #13204


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Ska på möte med "vårt" försäkringsbolag om ett par timmar.
          Diskutera och bestämma försäkringsvillkor är verkligen inget jag ser fram emot.
          Hoppas på fortsatt varmt väder i em så jag och katten kan fortsätta röja i rabatterna sedan. Betydligt roligare. smile.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 28-03-2012, 09:21
          Länk hit: #13205


          Gäster






          Idag ska jag på ITP-forum efter lunch. Bra att uppdatera sig litegrann. Ikväll blir det nog fortsatt burstäd, så blir det inte så snärjigt i helgen.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 28-03-2012, 10:32
          Länk hit: #13206


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          omk. Vågar du tvätta trasmattor i din tvättmaskin? Jag gör det i min gamla tvättmaskin i stugan, men vågar inte hemma. Tänker att den nya kanske är klenare...

          Meriona. Vad är ITP?
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 28-03-2012, 10:34
          Länk hit: #13207


          Gäster






          ITP: Individuell Tjänste Pension (för privanställda tjänstemän)
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 28-03-2012, 11:44
          Länk hit: #13208


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Ska till tandläkaren idag. Bet av en liten bit på en framtand häromdagen! thumbdown.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-03-2012, 12:10
          Länk hit: #13209


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag ska hämta barnbarnen vid två och passa dem till sex...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-03-2012, 13:24
          Länk hit: #13210


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har gjort småkrukor då jag inte har råd att köpa och det kommer att gå åt mååånga!
          Varit ute och rensat gammalt gräs och ryckt bort massor av nässlor!! Nu har jag ont i handen efter att nässlorna bränt igenom handskarna!

          Ska snart så lite mera frön innan det blir dags att fundera på vad jag ska äta!!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 28-03-2012, 13:55
          Länk hit: #13211


          Gäster






          Har varit på sjukgym. och lite mör och ska vila under em....... + lite småpyssel ...... tummenupp.gif
           
          Citera
          omk
          Inlägg 28-03-2012, 17:42
          Länk hit: #13212


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          CITAT (Eva i Skåne @ 28-03-2012, 11:32) *
          omk. Vågar du tvätta trasmattor i din tvättmaskin? Jag gör det i min gamla tvättmaskin i stugan, men vågar inte hemma. Tänker att den nya kanske är klenare...

          Oh ja !! Min är en stark gammal skorv som hängt med sen förra århundradet ! happy.gif
          Tvättmaskin är nog den absolut bästa uppfinningen efter boktryckeriet !

          Idag har resten av golven blivit ordentligt rengjorda och mattorna fladdrar ute i den starka vinden. Tyvärr regnade det kring lunch, en riktig störtskur, så de som var halvtorra blev blöta igen, men det löser sig ju. Hela hemmet doftar såpa ! yes.gif


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 28-03-2012, 17:46
          Länk hit: #13213


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (omk @ 28-03-2012, 18:42) *
          Idag har resten av golven blivit ordentligt rengjorda och mattorna fladdrar ute i den starka vinden. Tyvärr regnade det kring lunch, en riktig störtskur, så de som var halvtorra blev blöta igen, men det löser sig ju. Hela hemmet doftar såpa ! yes.gif


          Härligt när man är färdig med det! Känn dej nöjd! bravo.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 28-03-2012, 19:18
          Länk hit: #13214


          Gäster






          CITAT (Meriona @ 28-03-2012, 11:34) *
          ITP: Individuell Tjänste Pension (för privanställda tjänstemän)

          Herregud sån tur att jag fick en uppfräschning! Industrins och Handelns Tilläggs Pension! sweatingbullets.gif
           
          Citera
          omk
          Inlägg 28-03-2012, 22:11
          Länk hit: #13215


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          CITAT (Biggan_ @ 28-03-2012, 18:46) *
          Härligt när man är färdig med det! Känn dej nöjd! bravo.gif

          Jag ÄR nöjd !! Tack Biggan !


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 29-03-2012, 08:05
          Länk hit: #13216


          Gäster






          Igår kväll var jag och lyssnade på ett föredrag om ljungväxter - föredragshållare var Margareta Dahlin - en av de kunnigaste på området här i vårt land. Jag har planer på att rensa ut ett ganska stort område från diverse perenner och anlägga ljungrabatter med inslag av barrväxter.

          Ljung är inte så vanlig i odlingar, undrar varför? Det är en mycket vacker växt som alltid är vacker att se på, oavsett årstid, och finns i mängder av arter/sorter som är möjliga att odla i vårt land.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 29-03-2012, 08:33
          Länk hit: #13217


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall snart gå ut och fortsätta arbetet på altan, kan även bli en biltvätt.


          --------------------



           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-03-2012, 11:00
          Länk hit: #13218


          Gäster






          Ja, har alltid gillat ljung i olika sätt att arangera i planteringar --- köper mina fr. Tyskland där det finns alla möjliga färger att blanda med, men det brukar bli när jag är där på hösten..... tummenupp.gif .
          Maken åkte till en fabrik som gör bommar till bryggorna där vi har båten för att de gamla har gjort sitt och behöver nya ......
          Det blir nog lagom lat mellandag idag för min del ....... tummenupp.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 29-03-2012, 17:10
          Länk hit: #13219


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Nu ska jag på middag hos en av mina väninnor smile.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 29-03-2012, 20:40
          Länk hit: #13220


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har varit hos grannen och putsat fönster + skjutsat henne till Optikern! Väl hemma blev det omskolning av lite Palettblad och sen kom dottern med yngsta barnet!
          Nu ska jag slappa en stund sen blir det sängen!
           
          Citera

          867 sidor V  « < 659 660 661 662 663 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 21:21
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon