Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 660 661 662 663 664 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Aqvakul
          Inlägg 29-03-2012, 20:48
          Länk hit: #13221


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag har ätit härliga tre rätter och druckit gott vin med dottern på krogen. Sen valde hon att följa med hem en stund och träffa min nya kärlek. Det kändes väldigt bra!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 29-03-2012, 21:09
          Länk hit: #13222


          Gäster






          Låter trevligt AQ! Jag är glad för din skull! kompiskram.gif
          Jag har varit och handlat åt faster och fikat med henne ett par timmar. Mycket finns att lära sig av de äldre. smile.gif
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 29-03-2012, 21:10
          Länk hit: #13223


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Jaha du har en ny kärlek AQ har inte riktigt fått kläm på din(a) flyttar Men då är allt bra med dej tummenupp.gif kompiskram.gif


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 29-03-2012, 21:20
          Länk hit: #13224


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          CITAT (Aqvakul @ 29-03-2012, 21:48)
          1533309[/url]']
          Jag har ätit härliga tre rätter och druckit gott vin med dottern på krogen. Sen valde hon att följa med hem en stund och träffa min nya kärlek. Det kändes väldigt bra!

          jag saknar en gillaknapp! smile.gif


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 30-03-2012, 08:32
          Länk hit: #13225


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Det får bli en del bokföring, snart månadsskifte.


          --------------------



           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 30-03-2012, 11:15
          Länk hit: #13226


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har varit några ärenden med mellansonen i förmiddag. Nu väntar jag på att det ska bli dags att köra till verkstan och få bytt hjulen. Sen blir det stugan när maken kommer hem.
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 30-03-2012, 14:28
          Länk hit: #13227


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Gårdagen tillbringade jag på Hässleholms hospice.Trevlig personal. De har en egen kokerska som lyckades göra något så äckligt som grönsakssoppa till en kulinarisk upplevelse. Kommer jag att dö där så får jag åtminstone god mat under tiden.
          Jag skulle punktera buken. Det var en mycket trevlig ST-läkare där som gjort det förut men med mig fungerade det inte. Hon stack två hål och bökade runt i dem men fick inte katetern på plats. Det gjorde rejält ont när hon bökade runt. Det fanns ingen kompetent läkare på sjukhuset som kunde hjälpa till. En ST-läkare är under utbildning så det borde alltid finnas en bakjour om något går fel. Tösen försökte få Kristianstads sjukhus att hjäpa mig men de vägrade. ( Och så undrar en del varför jag vill ha privatsjukhus.) Jag fick åka hem och öka dosen smärtstillande istället. På lördag kommer den ordinarie läkaren och vi ska göra ett nytt försök. Det är tungt att andas, äta och dricka med en uppsvullen buk.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 30-03-2012, 14:51
          Länk hit: #13228


          Gäster






          Har gjort mitt obligatoriska läkarbesök, fått mina knölar fr. Odla, de måste jag sätta ut i garaget för hinner inte ta hand om dem innan vi reser bort.
          Det sista av alla "måsten" gjorda här hemma och endast bevattning av växterna återstår ......... tummenupp.gif

          Härligt att komma ifrån igen ett tag ......... giggle.gif
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 30-03-2012, 17:38
          Länk hit: #13229


          Gäster






          Vatt på ÖB och gjort månadens inköp. smile.gif
           
          Citera
          Keka64
          Inlägg 30-03-2012, 19:45
          Länk hit: #13230


          Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem sedan:
          13-06-2011
          Medlem nr: 54 979



          Jag har skruvat ihop en byrå från Ikea som ska stå i hallen. Just nu 20.45 så njuter jag av en 10-årig whiskey-pinne.

          Imorgon tidigt 05:00 ska jag slå på Viasat motor för att se GP-speedway som den äkta sport-nörd man är....

          Skål och ha en fortsatt trevlig kväll


          --------------------
          2001 tangerade jag världsrekordet i bowling över en serie d.v.s = 300
          När klockan har roligt - går tiden fort...
          Tiden har roligt - När man har någon att prata med...
           
          Citera
          Tikka
          Inlägg 30-03-2012, 21:06
          Länk hit: #13231


          Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem sedan:
          17-12-2002
          Medlem nr: 497



          Skål!
          Själv sitter gubba o jag o dricker lite vin o äter lite ost o bara är...vi har 10 dagars semester från idag smile.gif
          Så vad ska jag göra ...tja bara vara o ta det lugnt, åka till Roslagen några dagar o vara i naturen med en god vän smile.gif Ska bli skönt!


          --------------------
          ************************************************************
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 30-03-2012, 23:39
          Länk hit: #13232


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Aqvakul @ 29-03-2012, 21:48) *
          Jag har ätit härliga tre rätter och druckit gott vin med dottern på krogen. Sen valde hon att följa med hem en stund och träffa min nya kärlek. Det kändes väldigt bra!

          tummenupp.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 30-03-2012, 23:53
          Länk hit: #13233


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Tikka @ 30-03-2012, 22:06) *
          Skål!
          Själv sitter gubba o jag o dricker lite vin o äter lite ost o bara är...vi har 10 dagars semester från idag smile.gif
          Så vad ska jag göra ...tja bara vara o ta det lugnt, åka till Roslagen några dagar o vara i naturen med en god vän smile.gif Ska bli skönt!

          Det låter härligt! Ha det gott! kompiskram.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Tikka
          Inlägg 31-03-2012, 08:01
          Länk hit: #13234


          Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem sedan:
          17-12-2002
          Medlem nr: 497



          CITAT (Biggan_ @ 31-03-2012, 00:53) *
          Det låter härligt! Ha det gott! kompiskram.gif


          Tack smile.gif


          --------------------
          ************************************************************
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 31-03-2012, 10:01
          Länk hit: #13235


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har gjort något som var lite halvläskigt. sick.gif Läs inte om du är känslig.

          Jag får ofta små hudflikar på halsen och dom är irriterande. Förutom att det ser lite fult ut så kan smycken eller en tråd från något klädesplagg fastna och det är inte skönt.
          Nu satte jag på bedövningssalva som fick verka en timme. Sen skar jag med en brytbladskniv. Det kändes inte, men var lite svårt att komma till. Höll med en pincett och försökte skära närmast halsen.
          Några plåster gick det åt och kanske kommer det svida när bedövningen släppt, men några flärpar mindre har jag. Fler finns dock sad.gif
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 31-03-2012, 10:47
          Länk hit: #13236


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Eva i Skåne @ 31-03-2012, 09:01) *
          Jag har gjort något som var lite halvläskigt. sick.gif Läs inte om du är känslig.

          Jag får ofta små hudflikar på halsen och dom är irriterande. Förutom att det ser lite fult ut så kan smycken eller en tråd från något klädesplagg fastna och det är inte skönt.
          Nu satte jag på bedövningssalva som fick verka en timme. Sen skar jag med en brytbladskniv. Det kändes inte, men var lite svårt att komma till. Höll med en pincett och försökte skära närmast halsen.
          Några plåster gick det åt och kanske kommer det svida när bedövningen släppt, men några flärpar mindre har jag. Fler finns dock sad.gif


          Aj, aj aj - så håll nu fingrarna borta nono.gif

          Mindre blodigt är att linda om flärparna med sytråd och "svälta" ut dom....


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 31-03-2012, 11:14
          Länk hit: #13237


          Gäster






          Eva,

          Jag har börjat få samma beskymmer, just vid axlarna mot halsen. Min läkare har knippsat bort några och utan bedövning när han haft tid, men flera kommer och de fastnar i halskedjor......... thumbdown.gif
          Tänker ta itu med dem själv och klippa av dem innan de blir för stora .......... så himla svårt ska det nu inte vara? ......... confused.gif
          Hade en vid ena "tutten" men den fick han bedöva och sen klippa bort ........
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 31-03-2012, 14:29
          Länk hit: #13238


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Jan Lindgren Visst borde det ha funnits med en erfaren läkare,du har ju såmycket att kämpa med och borde inte behöva åka hem utan att få det du kom för att göra gjort,jag har läst en del av dina inlägg vill vä lbara säja att du är beundransvärd som orkar med och även känna för den unga läkaren trostar.gif

          I tisdags var vi till veterinären med vår Tilda(katt) hon hade blivit rejält biten av en annan katt,hon blev rakad och hade 3 stora sår och varbölder,hon blev sövd och renskrapad och sen sköljde de ifrån ett sår till ett annat jag tyckte det var så jobbigt när hon var sövd,det kan ju sluta illa,dessutom hade hon så ont så de fick ge en spruta till,sen tog de hela eftermiddagen innan hon vakna ordentligt.
          Nu får vi kämpa och ge henne medicin och tvätta såren hon har en krage och får inte gå ut,Tilda är inte speciellt intresserad av att gå ut på vintern men nu nu är det ju vår thumbdown.gif

          Nåt jätteroligt är att vi köpt båt! En Nidelv22 men för att få plats med den var vi tvungna att köra bort en stor hög med grus så det har resten av veckan gått åt till.Vi hämtade båten igår och det var lite nervöst hur det skulle va att dra den men det gick jättebra,när vi kom hem satte vi ut varningstrianglar samt ställde vår andra bil med varningsblinkers på infarten eftersom det var lite trångt att komma in med båten.En bil fick stå och vänta men han vinkade så glatt. När allt var fixat tog vi lite grillad kyckling och vin med några vänner som kom förbi på en snabb-båttitt.Jag kände mej lite frusen så jag övveraskade gubben med glögg i varsin kaffekopp om det var glöggen vet jag inte men jag blev trött gick o la mej somnade som en stock och har sovit riktigt länge idag,tror det var nattarbetet+att man gick upp tidigt varje dag+orolig för katten +nervös inför båttransport som tog ut sin rätt.Känns nästan skönt att det blåser här idag ska bli en "rötehelg!

          edit:glömde skriva va jag gjort själv


          Redigerat av Klint: 31-03-2012, 14:46


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 31-03-2012, 14:43
          Länk hit: #13239


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har varit på Antik och Samlarmässa! Mor gjorde en del fynd bland saltkar som hon samlar på! Själv fick jag en liten flaska med propp som är ett av mina samlar objekt! Annars hittade vi inget som tilltalade oss!

          Nu väntar jag på att dotter med yngsta barnet ska komma på besök! Stora barnet får vara hemma då han blivti förkyld!
           
          Citera
          Keka64
          Inlägg 31-03-2012, 15:59
          Länk hit: #13240


          Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem sedan:
          13-06-2011
          Medlem nr: 54 979



          Tog mig en promenad till staden idag och jag kom hem med denna pryl....



          --------------------
          2001 tangerade jag världsrekordet i bowling över en serie d.v.s = 300
          När klockan har roligt - går tiden fort...
          Tiden har roligt - När man har någon att prata med...
           
          Citera

          867 sidor V  « < 660 661 662 663 664 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 20:04
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon