Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 661 662 663 664 665 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Eva i Skåne
          Inlägg 31-03-2012, 16:13
          Länk hit: #13241


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Grattis! Då behövde du väl inte promenera hem? smile.gif

          Jag skulle också behöva en bra cykel...
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 31-03-2012, 16:41
          Länk hit: #13242


          Gäster






          Vatt både här och där och gjort ärenden, tvättat en jäkla massa tvätt, småpysslat och plockat och putsat lite silver. Får se om jag ids skura ugnen också. Jag borde gjort dubbelt så mycket, men lusten fanns där inte. sad.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 31-03-2012, 16:56
          Länk hit: #13243


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har haft spaden i handen mest hela dagen. Slitsamt, javisst men när kroppen värker jublar själen. Och synda hinns ju inte med. laugh.gif


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 31-03-2012, 19:46
          Länk hit: #13244


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Har just sett ett underbart TV-program om Simon and Garfunkel , ett par av mina stora idoler.

          Man fick veta en massa om hur låtarna kom till osv.

          Vilka minnen , så många kvällar med levande ljus och deras låtar på grammofonen .

          Blev så sentimental , om man kunde bli 20 år och leva om den tiden !



          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 31-03-2012, 19:50
          Länk hit: #13245


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Lika sentimental som du Maggan. Programmet var bra. Tänk vilken tid det var wub.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-03-2012, 20:05
          Länk hit: #13246


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Varit på cykelutflykt, besökt konsthallen, varit på 6-årskalas, besökt IKEA, ätit och druckit på krogen och rensat bort tre SPAM....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 31-03-2012, 20:08
          Länk hit: #13247


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          CITAT (Eva i Skåne @ 31-03-2012, 20:50) *
          Lika sentimental som du Maggan. Programmet var bra. Tänk vilken tid det var wub.gif



          Kan man kontakta den där klockgubben i reklamen och se till att han vrider tiden tillbaka ?


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-03-2012, 20:10
          Länk hit: #13248


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Aqvakul @ 31-03-2012, 21:05) *
          Varit på cykelutflykt, besökt konsthallen, varit på 6-årskalas, besökt IKEA, ätit och druckit på krogen och rensat bort tre SPAM....


          Usch vad jag får dåligt samvete! Jag har inte gjort ett dugg idag! sad.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-03-2012, 20:24
          Länk hit: #13249


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Biggan_ @ 31-03-2012, 21:10) *
          Usch vad jag får dåligt samvete! Jag har inte gjort ett dugg idag! sad.gif

          Ibland är det det precis det man ska göra... kompiskram.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-03-2012, 20:29
          Länk hit: #13250


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Aqvakul @ 31-03-2012, 21:24) *
          Ibland är det det precis det man ska göra... kompiskram.gif

          Tack kompis! smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 31-03-2012, 21:18
          Länk hit: #13251


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har haft 2 av 3 barn på visit för att ge mig en för tidig födelsedagspresent som är ett Mini Växthus!! nu har jag problem med var jag ska ställa det!! Kan inte ha det på Altanen för den vetter mot söder!!!
          Förslag någon?
          Vill ju inte att vinden drar iväg med det!!!
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-03-2012, 21:23
          Länk hit: #13252


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Kan du inte förankra det med snören och tältpinnar?


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 31-03-2012, 21:29
          Länk hit: #13253


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097



          Tack för tippset Biggan!!
          Tja det är ett allternativ! Får tänka på det!
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 01-04-2012, 09:08
          Länk hit: #13254


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Ta en paus från Odla och gå och dricka en kopp te, därefter en runda i trädgården.


          --------------------



           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 01-04-2012, 11:33
          Länk hit: #13255


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (mamamaggan @ 31-03-2012, 20:46) *
          Har just sett ett underbart TV-program om Simon and Garfunkel , ett par av mina stora idoler.

          Man fick veta en massa om hur låtarna kom till osv.

          Vilka minnen , så många kvällar med levande ljus och deras låtar på grammofonen .

          Blev så sentimental , om man kunde bli 20 år och leva om den tiden !


          Nu har jag t o m lyckats se reprisen. Det var inte planerat, men när maken bläddrade bland kanalerna så hamnade vi där igen smile.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 01-04-2012, 13:47
          Länk hit: #13256


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Nu skall jag ta en powerwalk och göra av med lite kalorier! sweatingbullets.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Klint
          Inlägg 01-04-2012, 14:49
          Länk hit: #13257


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Idag har jag tvättat,hängt ut tvätt,bärt in tvätt,hängt den inne,pga ett riktigt aprilväder sol regn hagel om vartannat +halv storm! Nu här inne vid datorn ser det jätteskönt ut men sticker man ut näsan brrr

          17000 tranor säjer du Uggi,vi funderar på att åka en sväng till Tisdagen och även ta en sväng runt sjön de ska va väldigt fint har jag hört.

          Igår kväll gjorde vi nåt halvtokigt men mysigt,vi tände levande ljus i båten sen satt vi där drack lite öl lyssna på Springsteen och mös!

          Slappardag ida nu kommer mannen med pizza längesen men nu blev vi sugna måste sluta


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 01-04-2012, 18:18
          Länk hit: #13258


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Nu har jag kommit hem från min första natt på hospice. I lördags så fick en erfaren läkare in en kateter i min buk. Jag var inte särskilt känslig för bedövningsmedel så i fortsättningen måste jag säga till om dubbel dos. Min läkarkompis var med för att hen åtminstone skulle få se hur processen går till. Läkaren tappade av två liter och sen var man tvungen att göra en paus på ett par timmar. Två liter innebar att jag kunde dra djupa andetag. På hospicet tappade man av en liter till. På kvällen fick jag ont där de tre sticken var gjorda. Misstankar om infektion. Två liter avtappades och antibiotikadropp satts in. Smärtstillande och lite prover och mer antibiotika på morgonen. Det var troligen ingen infektion utan en blödning i bukhinnan men ont gjorde det. På förmiddagen så tappade man av ytterigare en och en halv liter. Totalt sex och en halv liter. Inte undra på att jad hade ont.
          Jag har ätit massor av morfin och begriper inte hur man kan bli beroende. Det är underbart mot en del smärtor men i övrigt blir jag bara trött.

          Det är verkligen duktiga, engagerade och empatiska människor som jobbar på hospicet. Jag skulle aldrig klarat ett jobb där alla patienter snart är döda. En fin förmåga att alltid vara glad trots en massa ledsna människor med smärtor.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-04-2012, 18:21
          Länk hit: #13259


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Jan Lindgren @ 01-04-2012, 19:18) *
          Hej!
          Nu har jag kommit hem från min första natt på hospice. I lördags så fick en erfaren läkare in en kateter i min buk. Jag var inte särskilt känslig för bedövningsmedel så i fortsättningen måste jag säga till om dubbel dos. Min läkarkompis var med för att hen åtminstone skulle få se hur processen går till. Läkaren tappade av två liter och sen var man tvungen att göra en paus på ett par timmar. Två liter innebar att jag kunde dra djupa andetag. På hospicet tappade man av en liter till. På kvällen fick jag ont där de tre sticken var gjorda. Misstankar om infektion. Två liter avtappades och antibiotikadropp satts in. Smärtstillande och lite prover och mer antibiotika på morgonen. Det var troligen ingen infektion utan en blödning i bukhinnan men ont gjorde det. På förmiddagen så tappade man av ytterigare en och en halv liter. Totalt sex och en halv liter. Inte undra på att jad hade ont.
          Jag har ätit massor av morfin och begriper inte hur man kan bli beroende. Det är underbart mot en del smärtor men i övrigt blir jag bara trött.

          Det är verkligen duktiga, engagerade och empatiska människor som jobbar på hospicet. Jag skulle aldrig klarat ett jobb där alla patienter snart är döda. En fin förmåga att alltid vara glad trots en massa ledsna människor med smärtor.
          MVH
          Jan Lindgren


          Sköt om dig!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 01-04-2012, 18:38
          Länk hit: #13260


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Skall försöka värma lite mat i micron och se om jag kan få i mig något, har inte ätit någonting alls idag och nörjar känna mig hungrig. Vet att mina problem är mindre än Jans men det gör inte mig gladare precis.
           
          Citera

          867 sidor V  « < 661 662 663 664 665 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 20:05
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon