Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 664 665 666 667 668 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Ugglemormor
          Inlägg 08-04-2012, 17:34
          Länk hit: #13301


          Gäster






          Nog ska maken kunna hålla mina växter i vid liv under den tiden jag kommer att vara borta ....... tummenupp.gif han klarar ju allt under mina 2 bortaveckor varje juli, så jag är inte orolig och mina senaste beställningar kommer i slutet av månaden då jag också kommer hem för denna gången ....... laugh.gif

          Ville inte ha för mycket av småplantor innan min resa utan la till det som info till mina beställningar fr. Odla. Sedan har jag full koll tills jag åker igen efter midsommar ....... yes.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 09-04-2012, 09:07
          Länk hit: #13302


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall ta det lite lungt idag, har åkt på en förkylning och känner mig inte i form, det blir nog lite vid datorn och en del korsordslösning, och snart är denna dagen över.


          --------------------



           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 09-04-2012, 09:11
          Länk hit: #13303


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Usch Uggi, som du säger. Snart är denna dagen över sad.gif Jag har ju nyss stigit upp och imorgon är det jobbedag igen. Jag vill att dagen ska vara riktigt länge.
          Jag förstår dock hur du känner. Krya på dig trostar.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 09-04-2012, 12:06
          Länk hit: #13304


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Hatr precis oljat farstubron och husets två balkonger. Ska skala potatis och morötter om en stund till en grönsakssoppa smile.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 09-04-2012, 12:15
          Länk hit: #13305


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Vad du är flitig Merlin! Jag känner mig så onyttig när jag läser hur duktiga du, Klint och andra är. smile.gif
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 09-04-2012, 13:21
          Länk hit: #13306


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Har köpt 860 liter jord idag så nu väntar jag bara på bättre väder så det går att gräva i trädgården.
          Får ta och plantera om några tomater istället. De växer som hoppsan just nu. smile.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 09-04-2012, 13:43
          Länk hit: #13307


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Eva i Skåne @ 09-04-2012, 13:15) *
          Vad du är flitig Merlin! Jag känner mig så onyttig när jag läser hur duktiga du, Klint och andra är. smile.gif


          Nej känn inte så. Man kan ju inte klara mer än vad man orkar med eller hur? Orkar du inte behöver du knappast ha dåligt samvete för det trostar.gif Du får delegera uppdragen till människorna runt om dig istället biggrin.gif
          Jag gör så - t ex håller mellandottern just på att tvätta fönster på nedervåningen tummenupp.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-04-2012, 13:47
          Länk hit: #13308


          Gäster






          Har nu planterat/rotslagit de sista av det som behövdes göra just nu ..... det får nog bli lite vila em. för har ju muskelvärk av allt konkande och maken har ont i ryggen, så där får man inte hjälp just nu ........ sweatingbullets.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-04-2012, 15:25
          Länk hit: #13309


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har varit ute och rensat bort fjolårsris i rabatterna, petat ner Tulpanlökar som HAREN envisas med att peta upp och äta av det gröna på! Så nu har jag klippt taggigt ris och lagt över lökväxterna och hoppas det får vara i fred!
          Jordslagit ca 16 st Dahliaknölar och ska kanske fortsätta med det för det är några kvar ännu! Skulle behöva skola en del blommor men det får vänta för nu börjar det bli ont om plats här inne!!
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 09-04-2012, 15:43
          Länk hit: #13310


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Så har vi ägnat hela påskhelgen åt att transportera jord, gödsel och sopor. Skönt att ha allt på ungefär rätt ställe. Vi ställde i ordning fyra nya pallkragar och jordfyllde dem och två till. Fast det var omöjligt att blanda eftersom jorden fortfarande var till hälften frusen.

          För första gången beskar vi syrenbersån. Efter att jag sågat av fyra tjocka stammar avslöjade sambon att han har en maskin för sånt. Sedan gick det hur smidigt som helst. Under grillpausen haglade det och lite av trädgårdsstämningen kom av sig, men sedan var det full fart igen.

          Nu väntar vi bara på värmen ...


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 09-04-2012, 16:00
          Länk hit: #13311


          Gäster






          Har haft en trevlig stund med Wilmer i stallet, det är alltid kul att se andra jobba. whistling.gif Funderar på om det blir nån fortsättning på Monopolspelet här......
           
          Citera
          omk
          Inlägg 09-04-2012, 16:34
          Länk hit: #13312


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Vi har haft besök i påsk; vi har fällt vinterveden och forslat upp den på gårdsplan. Nu är det "bara" kubbning, klyvning och stapling kvar ... sweatingbullets.gif

          Jag har jobbat natten som var. Klev upp för några timmar sen, ska jobba inatt igen, så det blir nog inte så mycket gjort här. Har iaf diskat och håller på att tvätta.

          Redigerat av omk: 09-04-2012, 16:35


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 10-04-2012, 15:16
          Länk hit: #13313


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Lämnar Odla, det är kaffdags.


          --------------------



           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 10-04-2012, 16:43
          Länk hit: #13314


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har haft yngsta dottern med huns här nästan hela dgaen! Dottern ville ha hjälp med att lägga upp auktioner på Tradera co det har vi roat oss med på fm! På em har jag packat saker jag har sålt och varit till posten med det! Skyddslingen har fixat en reservdel till min bil så ev blir det lite byten av bilar i helgen!
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 11-04-2012, 06:35
          Länk hit: #13315


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311




          Har sovit men funderar på att sova lite till. sleeping.gif
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 11-04-2012, 07:49
          Länk hit: #13316


          Gäster






          Hämta pass får det bli idag. Och eftersom jag förlorade Monopolspelet får vi nog börja med Nya Finans. tongue.gif
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 11-04-2012, 08:13
          Länk hit: #13317


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Träffade en representant från vårt försäkringsbolag igår.
          Jag har aldrig varit med om någon så dåligt insatt som denna person. H*n visste i förväg vad vi skulle diskutera och ändå så kunde h*n inte ens hitta information om saken på deras eget nätverk. Efter en timme så började kollegan (som tack och lov satt och "tjuvlyssnade") lägga sig i det hela. Då fick vi i a f veta något mer än när vi kom dit.
          Det riktiga lågvattenmärket var när h*n helt plötsligt började prata om arvsrätt för särkullbarn.... wacko.gif Vi hade redan talat om att barn-biten var helt ointressant. Ja, ja, den saken kunde människan mycket om i a f. slap.gif
          Vid den tidpunkten tittade vi på varann, tackade för oss och gick.
          Ja jisses amalia..... laugh.gif

          Idag får det bli omskolning av diverse plantor. Ösregnar ute igen.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 11-04-2012, 08:38
          Länk hit: #13318


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Är ledig och ska ut med hunden strax. Har lovat att ta med en annan familjs hund också så det lär bli mycket spring och lek idag trots regnvädret... yaay.gif

          Själv ser jag inte fram emot att gå ut men är man hundägare så får man bita ihop ibland + bra regnkläder!
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 11-04-2012, 08:49
          Länk hit: #13319


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Jag skall nog inte göra så mycket idag... heller. Mina besvär med ögonen sätter hinder för det jag vill göra så det lär bli rätt långtråkigt.
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 11-04-2012, 14:28
          Länk hit: #13320


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Nu har barnbarnet med föräldrar åkt hem. Det känns lite tomt. Min lilla Johanna tyckte att de kunde åtminstone stannat i några veckor eller flyttat hit. Ensamt barn med fem vuxna är naturligtvis toppen för att inte tala om hästar och lamor.
          Igår var KVH här. En kvinnlig läkare och en manlig sjuksköterska. Johanna var med när de tog ett blodprov och blodtrycket. Läkaren tyckte att det var utmärkt att Johanna var med och förklarade och berättade. Det minskar framtida sjukhusskräck.
          Min son och svärdotter fyllde släpet med grejor och växter. Det är mycket som ska tas omhand nu när vi inte orkar längre. Nästa gång ungarna är här så ska de gräva upp en massa Rhododendron. Jag har en del sorter som de inte förökat ännu.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera

          867 sidor V  « < 664 665 666 667 668 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 17:29
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon