| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
Meriona
|
17-04-2012, 16:50
|
Gäster

|
Vad kul Eva att få besök av dottern!
|
|
|
|
|
|
|
|
17-04-2012, 21:00
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Eva i Skåne @ 17-04-2012, 12:18)  Imorgon kommer dottern på besök i 1½ vecka och då är det skönt att inte behöva syssla med sånt tråkigt. Ni får ha det så trevligt! Hoppas det blir skapligt väder!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2012, 08:13
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
Går snart ned i hobbyrummet och snickrar, dåligt väder för att vara ute.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2012, 08:20
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem sedan: 29-06-2004
Medlem nr: 3 958

|
Tänkte ta mig en titt på en ny bil idag!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2012, 08:25
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
CITAT (ninnisky @ 18-04-2012, 09:20)  Tänkte ta mig en titt på en ny bil idag! Alltid spännande!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2012, 15:53
|

Medlem
Antal inlägg: 1 659
Medlem sedan: 28-03-2008
Medlem nr: 14 868

|
Sitter nu med ena benet i luften. Har precis fått knät opererat och det är väldigt skönt att det är gjort. Nu är bara läkning och träning som återstår. Tänker inte göra ett smack mer idag förutom att värma maten. Är supertrött så det får bli en extremt tidig kväll.
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2012, 16:10
|
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem sedan: 08-05-2011
Medlem nr: 43 937

|
Äntligen har jag satt potatisen på groddning, tre sorter blev det. Hoppas att sambon tycker att det är okej med köksgolvet fyllt av potatis ...
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2012, 19:53
|

Medlem
Antal inlägg: 3 549
Medlem sedan: 25-07-2010
Medlem nr: 32 435

|
CITAT (Skruttis @ 19-04-2012, 16:53)  Sitter nu med ena benet i luften. Har precis fått knät opererat och det är väldigt skönt att det är gjort. Nu är bara läkning och träning som återstår. Grattis, eller vad man ska säga. Jag förmodar du har ont ... Krya på dig !
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
19-04-2012, 20:08
|
Gäster

|
Krya på dig Skruttis! Jag lyckades haverera cykeln imorse när jag hade ett jätteviktigt möte att passa 07.00.  Hela däcket sprack, inte slangen utan ytterdäcket. Släpa tillbaka till vettig plats, ringa arbetskamrat som hämtade. Hann precis. Gulliga exmaken hämtade vraket och körde den till cykelreparatören som var lika gullig och lagade den på stört. Så i eftermiddag hämtade jag ut den efter att handlat åt fastern och levererat maten till henne så att hon överlever en vecka till  . Pratat i telefon med en moster som inte har det så lätt just nu och tja - så gick den dagen också på nåt märkligt sätt utan att man fått nåt vettigt gjort.  Imorgon kommer äntligen sonen hem från Berlin! Har ingen aning om hur de haft det eftersom han lyckades hysta telefonen i backen redan första dagen så att den slutade funka. Men troligen har de haft askul!:)
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2012, 22:02
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
Krya på dej Skruttis!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2012, 22:48
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem sedan: 29-06-2004
Medlem nr: 3 958

|
Sköt om dig, Skruttis! Ja, vad har jag gjort idag... vattengympa en hel timma, ett möte med Hälsodisken, smakråd vid yngste sonens klädköp, lagt in en drös med räkningar för betalning och nu funderar jag så smått på att deklarera. Imorgon ska det bli en sydag har jag bestämt
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2012, 07:56
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
CITAT (Uggi @ 18-04-2012, 09:13)  Går snart ned i hobbyrummet och snickrar, dåligt väder för att vara ute. Det blir samma idag. CITAT (ninnisky @ 19-04-2012, 23:48)  Sköt om dig, Skruttis! Ja, vad har jag gjort idag... vattengympa en hel timma, ett möte med Hälsodisken, smakråd vid yngste sonens klädköp, lagt in en drös med räkningar för betalning och nu funderar jag så smått på att deklarera. Imorgon ska det bli en sydag har jag bestämt  På det blivande lapptäcket?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2012, 08:00
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem sedan: 29-06-2004
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Uggi @ 20-04-2012, 06:56)  Det blir samma idag. På det blivande lapptäcket? Du har så rätt, Uggi  kanske också något annat litet projekt, vi får se!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2012, 08:31
|

Medlem
Antal inlägg: 1 659
Medlem sedan: 28-03-2008
Medlem nr: 14 868

|
Omk, Meriona, Eva i Skåne, Biggan, Ninnisky:  Tack snälla ni, vad ni är gulliga!!!!
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
20-04-2012, 19:01
|
Gäster

|
Varit till frissan idag, ryckt åt mig ett par blusar i en butik, jag får prova imorgon. På torsdag ska vi gå på finkrogen och fira av den finaste arbetskamrat man kan ha som går i pension, och han är väl värd att man klär upp sig tycker jag. Sonen har kommit hem äntligen från ytlandet. Jag skrattade så jag tjöt när han berättade om reaktionen när de ville beställa kebabpizza. Som tydligen inte finns i Berlin. Ungdomar är bra på att berätta.  Men vad tyskarna tyckte att de skulle ha rödbetorna till kan man ju undra. Rödbetor, brukar man ha det till kebab tro?
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2012, 23:05
|

Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem sedan: 06-08-2008
Medlem nr: 18 069

|
Krya på dej Skruttis Meriona Skönt att grabben ä hemma igen va? Själv har jag haft sovmorgon,burit in ved och bakat det var längesen och nu tänkte jag pröva den judiska kakan jag hade köpt hem alla grejor (INTE) Bittermandelpåsen som jag tog i affären hade förvandlat sej till vanlig skållad mandel,vad göra? jag tog dubbelt av den vanliga.sen gjorde jag 3st kakor som alla mer eller mindre fastnade i formarna.Nu hade det varit bra med ett gäng ungar som glatt ätit jag åt en hel del själv för gott var det men det var inget att bjuda på fast jag lyckades få 1 ganska ok resten funderade jag på om man kunde göra nån smaskig efterätt av med glass? Jag blev iallafall ganska sur,men sen röjde jag upp i köket och livet går vidare
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2012, 23:15
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Klint @ 21-04-2012, 00:05)  Själv har jag haft sovmorgon,burit in ved och bakat det var längesen och nu tänkte jag pröva den judiska kakan jag hade köpt hem alla grejor (INTE) Bittermandelpåsen som jag tog i affären hade förvandlat sej till vanlig skållad mandel,vad göra? jag tog dubbelt av den vanliga.sen gjorde jag 3st kakor som alla mer eller mindre fastnade i formarna.Nu hade det varit bra med ett gäng ungar som glatt ätit jag åt en hel del själv för gott var det men det var inget att bjuda på fast jag lyckades få 1 ganska ok resten funderade jag på om man kunde göra nån smaskig efterätt av med glass? Jag blev iallafall ganska sur,men sen röjde jag upp i köket och livet går vidare Usch, det är inte kul när man lägger ner jobb och pengar på något som misslyckas!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2012, 15:51
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem sedan: 19-12-2009
Medlem nr: 27 097

|
Har klippt ner och tagit sticklingar av Fuchsior och Änglatrumpeter! Planterat stora Änglatrumpet skott som jag har övervintrat i vatten! Möblerat om i Blomrummet också för nu börjar utrymmet inte räcka till för allt som växer!!Fika med yngsta dottern har jag hunnit med också!
Ska åka till Heby om ett par timmar och fika hos kompisen där!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|