Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 667 668 669 670 671 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Meriona
          Inlägg 17-04-2012, 16:50
          Länk hit: #13361


          Gäster






          Vad kul Eva att få besök av dottern! bravo.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 17-04-2012, 18:33
          Länk hit: #13362


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Ja, månaden innan det är dags längtar jag väldigt smile.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 17-04-2012, 21:00
          Länk hit: #13363


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 17-04-2012, 12:18) *
          Imorgon kommer dottern på besök i 1½ vecka och då är det skönt att inte behöva syssla med sånt tråkigt.

          Ni får ha det så trevligt! Hoppas det blir skapligt väder!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 18-04-2012, 08:13
          Länk hit: #13364


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Går snart ned i hobbyrummet och snickrar, dåligt väder för att vara ute.


          --------------------



           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 18-04-2012, 08:20
          Länk hit: #13365


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Tänkte ta mig en titt på en ny bil idag!


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 18-04-2012, 08:25
          Länk hit: #13366


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (ninnisky @ 18-04-2012, 09:20) *
          Tänkte ta mig en titt på en ny bil idag!

          Alltid spännande! tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 19-04-2012, 15:53
          Länk hit: #13367


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Sitter nu med ena benet i luften. Har precis fått knät opererat och det är väldigt skönt att det är gjort.
          Nu är bara läkning och träning som återstår.
          Tänker inte göra ett smack mer idag förutom att värma maten. Är supertrött så det får bli en extremt tidig kväll. d010.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 19-04-2012, 16:10
          Länk hit: #13368


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Äntligen har jag satt potatisen på groddning, tre sorter blev det. Hoppas att sambon tycker att det är okej med köksgolvet fyllt av potatis ...


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          omk
          Inlägg 19-04-2012, 19:53
          Länk hit: #13369


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          CITAT (Skruttis @ 19-04-2012, 16:53) *
          Sitter nu med ena benet i luften. Har precis fått knät opererat och det är väldigt skönt att det är gjort.
          Nu är bara läkning och träning som återstår.

          Grattis, eller vad man ska säga. Jag förmodar du har ont ... Krya på dig ! kompiskram.gif


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 19-04-2012, 20:08
          Länk hit: #13370


          Gäster






          Krya på dig Skruttis! wub.gif


          Jag lyckades haverera cykeln imorse när jag hade ett jätteviktigt möte att passa 07.00. sad.gif Hela däcket sprack, inte slangen utan ytterdäcket. Släpa tillbaka till vettig plats, ringa arbetskamrat som hämtade. Hann precis. Gulliga exmaken hämtade vraket och körde den till cykelreparatören som var lika gullig och lagade den på stört. Så i eftermiddag hämtade jag ut den efter att handlat åt fastern och levererat maten till henne så att hon överlever en vecka till tongue.gif. Pratat i telefon med en moster som inte har det så lätt just nu och tja - så gick den dagen också på nåt märkligt sätt utan att man fått nåt vettigt gjort. sad.gif

          Imorgon kommer äntligen sonen hem från Berlin! Har ingen aning om hur de haft det eftersom han lyckades hysta telefonen i backen redan första dagen så att den slutade funka. Men troligen har de haft askul!:)

           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-04-2012, 21:04
          Länk hit: #13371


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Lite nervös är du allt Meriona när du inte kunnat ha telefonkontakt med honom, eller hur? rolleyes.gif


          Krya på dig Skruttis, säger jag också. smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 19-04-2012, 22:02
          Länk hit: #13372


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Krya på dej Skruttis! smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 19-04-2012, 22:48
          Länk hit: #13373


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Sköt om dig, Skruttis! smiley_small_hug.gif

          Ja, vad har jag gjort idag... vattengympa en hel timma, ett möte med Hälsodisken, smakråd vid yngste sonens klädköp, lagt in en drös med räkningar för betalning och nu funderar jag så smått på att deklarera.
          Imorgon ska det bli en sydag har jag bestämt biggrin.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 20-04-2012, 07:56
          Länk hit: #13374


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Uggi @ 18-04-2012, 09:13) *
          Går snart ned i hobbyrummet och snickrar, dåligt väder för att vara ute.

          Det blir samma idag.

          CITAT (ninnisky @ 19-04-2012, 23:48) *
          Sköt om dig, Skruttis! smiley_small_hug.gif

          Ja, vad har jag gjort idag... vattengympa en hel timma, ett möte med Hälsodisken, smakråd vid yngste sonens klädköp, lagt in en drös med räkningar för betalning och nu funderar jag så smått på att deklarera.
          Imorgon ska det bli en sydag har jag bestämt biggrin.gif

          På det blivande lapptäcket?


          --------------------



           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 20-04-2012, 08:00
          Länk hit: #13375


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Uggi @ 20-04-2012, 06:56) *
          Det blir samma idag.
          På det blivande lapptäcket?


          Du har så rätt, Uggi smiley_small_hug.gif kanske också något annat litet projekt, vi får se!


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 20-04-2012, 08:31
          Länk hit: #13376


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Omk, Meriona, Eva i Skåne, Biggan, Ninnisky: wub.gif Tack snälla ni, vad ni är gulliga!!!! smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 20-04-2012, 19:01
          Länk hit: #13377


          Gäster






          Varit till frissan idag, ryckt åt mig ett par blusar i en butik, jag får prova imorgon. På torsdag ska vi gå på finkrogen och fira av den finaste arbetskamrat man kan ha som går i pension, och han är väl värd att man klär upp sig tycker jag.

          Sonen har kommit hem äntligen från ytlandet. Jag skrattade så jag tjöt när han berättade om reaktionen när de ville beställa kebabpizza. Som tydligen inte finns i Berlin. Ungdomar är bra på att berätta. giggle.gif Men vad tyskarna tyckte att de skulle ha rödbetorna till kan man ju undra. Rödbetor, brukar man ha det till kebab tro?


           
          Citera
          Klint
          Inlägg 20-04-2012, 23:05
          Länk hit: #13378


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Krya på dej Skruttis smiley_small_hug.gif
          Meriona Skönt att grabben ä hemma igen va?
          Själv har jag haft sovmorgon,burit in ved och bakat det var längesen och nu tänkte jag pröva den judiska kakan jag hade köpt hem alla grejor (INTE) Bittermandelpåsen som jag tog i affären hade förvandlat sej till vanlig skållad mandel,vad göra? jag tog dubbelt av den vanliga.sen gjorde jag 3st kakor som alla mer eller mindre fastnade i formarna.Nu hade det varit bra med ett gäng ungar som glatt ätit jag åt en hel del själv för gott var det men det var inget att bjuda på fast jag lyckades få 1 ganska ok resten funderade jag på om man kunde göra nån smaskig efterätt av med glass? Jag blev iallafall ganska sur,men sen röjde jag upp i köket och livet går vidare


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-04-2012, 23:15
          Länk hit: #13379


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Klint @ 21-04-2012, 00:05) *
          Själv har jag haft sovmorgon,burit in ved och bakat det var längesen och nu tänkte jag pröva den judiska kakan jag hade köpt hem alla grejor (INTE) Bittermandelpåsen som jag tog i affären hade förvandlat sej till vanlig skållad mandel,vad göra? jag tog dubbelt av den vanliga.sen gjorde jag 3st kakor som alla mer eller mindre fastnade i formarna.Nu hade det varit bra med ett gäng ungar som glatt ätit jag åt en hel del själv för gott var det men det var inget att bjuda på fast jag lyckades få 1 ganska ok resten funderade jag på om man kunde göra nån smaskig efterätt av med glass? Jag blev iallafall ganska sur,men sen röjde jag upp i köket och livet går vidare

          Usch, det är inte kul när man lägger ner jobb och pengar på något som misslyckas! trostar.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-04-2012, 15:51
          Länk hit: #13380


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har klippt ner och tagit sticklingar av Fuchsior och Änglatrumpeter! Planterat stora Änglatrumpet skott som jag har övervintrat i vatten! Möblerat om i Blomrummet också för nu börjar utrymmet inte räcka till för allt som växer!!Fika med yngsta dottern har jag hunnit med också!

          Ska åka till Heby om ett par timmar och fika hos kompisen där!
           
          Citera

          867 sidor V  « < 667 668 669 670 671 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 16:14
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon