Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 668 669 670 671 672 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Skruttis
          Inlägg 21-04-2012, 16:11
          Länk hit: #13381


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          CITAT (Klint @ 21-04-2012, 00:05) *
          Krya på dej Skruttis smiley_small_hug.gif


          smiley_small_hug.gif Tack snälla Klint!


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 21-04-2012, 16:32
          Länk hit: #13382


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Det blev en bra cykeltur på fm, efter maten blev det lite i trädgården, nu får det bli lite här,
          Bifogad bild


          --------------------



           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 21-04-2012, 16:57
          Länk hit: #13383


          Gäster






          Varit och försökt göra ärenden, men det blev mest ogjorda ärenden tyvärr. sad.gif Har tvättstugan i eftermiddag, så så mycket mer lär inte hinna bli gjort.
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 21-04-2012, 18:22
          Länk hit: #13384


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Undrar om jag gjort någon nytta idag?? Mannen flydde hemmet för att vårstäda landet så dagen blev min och
          hittills har jag bara gjort just ingenting. Jo, jag polerade diskbänken och därmed ser köket väldigt rent ut (vilseledande) och sedan blev jag fast vid symaskinen igen. Är man lapphäxa så är man......


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 21-04-2012, 18:57
          Länk hit: #13385


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          ninnisky Nog har du väl åstakommit nåt där vid din symaskin tummenupp.gif


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 21-04-2012, 19:04
          Länk hit: #13386


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Klint @ 21-04-2012, 17:57) *
          ninnisky Nog har du väl åstakommit nåt där vid din symaskin tummenupp.gif



          Ja, det har jag och är ganska nöjd med det! Hoppas den som ska få också är nöjd g.gif giggle.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 21-04-2012, 19:13
          Länk hit: #13387


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          En tung doft av hönsgödsel vilar över nejden, eller åtminstone tomten, efter att jag har sprätt höneskit i landen. Inhandlade även 10 säckar kogödsel och lagt ut en säck vid varje land så allt är klart när plantorna skall i backen. Kors vad redig jag varit om jag får säga det själv.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 21-04-2012, 20:55
          Länk hit: #13388


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Jag har också varit duktig i dag ihop med mitt älsta barnbarn som är här över helgen smile.gif vi har såt massor av frön i dag bla till växthuset ,två sorterters Tomater och två sorters slamggurka Melongurka Äppelgurka och det ska in i växthuset sedan .En himmla massa blomor har vi också såt bla Kejsarvinda och Clematis Höstvädd och mycket annat .Mitt nio åriga barnbarn har en box med sig hem i morgon med diverse blommor och bönor rolleyes.gif och en Pelargon stickling !
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-04-2012, 21:03
          Länk hit: #13389


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Nu när dottern är här passade vi på att hälsa på svärfar tillsammans. Ikväll sitter vi i stugan och har det gott.
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 21-04-2012, 21:08
          Länk hit: #13390


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          CITAT (Motti @ 21-04-2012, 21:55) *
          Jag har också varit duktig i dag ihop med mitt älsta barnbarn som är här över helgen smile.gif vi har såt massor av frön i dag bla till växthuset ,två sorterters Tomater och två sorters slamggurka Melongurka Äppelgurka och det ska in i växthuset sedan .En himmla massa blomor har vi också såt bla Kejsarvinda och Clematis Höstvädd och mycket annat .Mitt nio åriga barnbarn har en box med sig hem i morgon med diverse blommor och bönor rolleyes.gif och en Pelargon stickling !

          Visst är våren en härlig tid trots risk för ryggskott o div krämpor innan man vant sig vid utomhuslivet. Uj vad fåglarna har fört oväsen idag. laugh.gif


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Keka64
          Inlägg 22-04-2012, 09:29
          Länk hit: #13391


          Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem sedan:
          13-06-2011
          Medlem nr: 54 979



          Tog mig tid att fixa till moppen som har stått i garaget sen i höstas med punka på bakdäcket. När det var fixat skulle jag starta upp, men den var kinkig. Jag höll på en halvtimma och felsökte tillslut hittade jag felet.

          Det var täppt från vakuumkranen, så den fick ingen bensin. När det var fixat så hoppa den igång på ett kick.

          Sen hjälmen på och premiärtur för året put-put-put skönt. coolgleam.gif



          --------------------
          2001 tangerade jag världsrekordet i bowling över en serie d.v.s = 300
          När klockan har roligt - går tiden fort...
          Tiden har roligt - När man har någon att prata med...
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 22-04-2012, 15:22
          Länk hit: #13392


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Höll på med massomplantering av förodlade tomater, chilisar och paprikor bland annat. Har även sått frön av squash, vintersquash, pumpa, vattenmelon, majs, slanggurka och massa annat. Ska fortsätta imorgon sweatingbullets.gif
          Sedan håller vi ju på med köksrenoveringen, maken har jobbat på hela dagen så att skåpen ser inbyggda ut och om jag orkar ska jag måla väggen om en stund...Sedan är det "bara" golvlisterna, dörrtrösklarna och nya arbetsbänkar med diskho som ska på plats men det får bli nästa helg eller så...man behöver vara lite ledig ibland också...
          Nu ska jag slänga ihop en ny hink med rabarbervin av fjolårets sista rabarber från frysen så den blir klar lagom till sommaren smile.gif
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 22-04-2012, 16:22
          Länk hit: #13393


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Igår sådde jag lite perenner och satte i mitt plastväxthus. Så här sent brukar jag inte så men med tanke på vädret tror jag inte att jag hade tjänat så mycket på att så innan. Sen sådde jag sommarblommr i en av pallkragarna. Räknar med att få fina buketter av blåklint, atlasblommor, lövkojor, luktärtor och sömntutor.
          Idag har den snälle maken wub.gif grävt ett nytt land till.
          Då fick jag ner perenner från Odla, några självsådder och plantor från Granngården i ett land och i veckan ska äntligen lite växter som stått i krukor länge ( funkior, daggkåpor och nävor) få komma ner i det senaste landet.
          Sen får det vara slut med att gräva upp gräsmattan whistling.gif


          --------------------





           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 22-04-2012, 17:22
          Länk hit: #13394


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Krolliljan @ 22-04-2012, 17:22) *
          Sen får det vara slut med att gräva upp gräsmattan whistling.gif


          Man kan aldrig gräva upp tillräckligt med gräsmatta whistling.gif fast vildängär är fina smile.gif
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 23-04-2012, 18:26
          Länk hit: #13395


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Ryggen säger ifrån. Blir det fler rabatter så får nog maken fixa upphöjda bäddar till mig, som många beskrivit så bra i andra trådar.

          Idag kom nästan alla plantor från pallkragarna och krukorna ner i rabatterna. ( + 10 till inköpta hos Granngården idag blush.gif )
          Nu ska jag gå ut och titta på hur allt kommer upp i värmen. smile.gif


          --------------------





           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-04-2012, 19:26
          Länk hit: #13396


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Imorgon ska både jag och hunden klippas, men vi har olika frisörer smile.gif
          och olika frisyrer också

          Bifogad bild
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 23-04-2012, 20:51
          Länk hit: #13397


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Klockan börjar på att bli mycket och inget särskilt på TV, så det blir snart sängen.


          --------------------



           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 23-04-2012, 23:45
          Länk hit: #13398


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 23-04-2012, 20:26) *
          Imorgon ska både jag och hunden klippas, men vi har olika frisörer smile.gif
          och olika frisyrer också

          Bifogad bild

          Samma pris, eller?


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 24-04-2012, 06:06
          Länk hit: #13399


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Inte jättestor prisskillnad, men hundfrisören är ändå dyrast.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 24-04-2012, 08:25
          Länk hit: #13400


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall nog börja att måla en del utomhus tror att värmen finns.


          --------------------



           
          Citera

          867 sidor V  « < 668 669 670 671 672 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 15:07
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon