Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 669 670 671 672 673 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Krolliljan
          Inlägg 24-04-2012, 10:18
          Länk hit: #13401


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539




          Har väntat på varmare väder för att kunna måla altanräcket, ett plank och altangolvet. Få se hur varmt det blir nu då.


          --------------------





           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-04-2012, 12:23
          Länk hit: #13402


          Gäster






          Packat upp min resväska och sett till hur mina växter mår efter min bortvaro ..... och det var väl godkänt! tummenupp.gif
          Ska sortera mina papper och anteckningar från kurstiden och försöka "landa" så sakterliga här hemma...... unsure.gif dock kollat ev. ytterligare utbildningar under kommande hösten, men är redan bokad till nästa vårvinter till fortsättning av det jag gick nu..... Saknar det fina, stora slottet, hann inte lära mig att hitta där mer än det nöden krävde ....... giggle.gif
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 24-04-2012, 15:31
          Länk hit: #13403


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Så var altanräcket grundat och ena sidan av planket målat. Skönt.


          --------------------





           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 24-04-2012, 20:15
          Länk hit: #13404


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Har idag fått in fönstren till altan, de glider så lätt, vi är belåtna, nu är det bara att vänta på fakturan. tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-04-2012, 07:16
          Länk hit: #13405


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          I går kväll vann vårt orutinerade och höghandikappade lag sin första match i Lundaligan i Bridge. Trots att vi meritmässigt är svagast, ligger vi nu faktiskt på övre halvan inför sista omgången.. smile.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-04-2012, 13:05
          Länk hit: #13406


          Gäster






          Aqvakul ...... tummenupp.gif ..... bravo.gif

          Har varit på sjukgymn. och nu har man landat här hemma ....... whistling.gif kanske jag får mina växter snart fr. Odla så att jag kan plantera dem tills vidare ...... 000.gif .... annars tar man det lugnt så länge man inte kan jobba ute, maken puttsar ju på båten innan den sätts i hamnen för sommaren, så det blir lite ensamt när man har haft full rulle nu ett bra dag med olika resor ........... dock nu den sista under våren avklarats ..... d010.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 25-04-2012, 16:10
          Länk hit: #13407


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har jobbat halva dagen idag! På em har jag rensat bort ännu mera nässlor och kvickrot på min kulle som till största delen består av just nässlor! Vill kunna sätta något annat där! Tagit en runda med kammeran och njutit av vårblommorna! Men jag är osams med haren för han har grävit upp varenda tulpanlök i ena rabatten så det blir inga fina tulpaner där i år!

          Ska kanske fixa lite mat sen kommer dottern med minste sonen ett tag på fika!
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 25-04-2012, 16:16
          Länk hit: #13408


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Dagsregn. Inget målat idag men alla plantor vi satt den senaste veckan jublar nog. tummenupp.gif
          Gjort mat och fryst in i stället.

          Redigerat av Krolliljan: 25-04-2012, 16:16


          --------------------





           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 25-04-2012, 20:36
          Länk hit: #13409


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Aqvakul @ 25-04-2012, 08:16) *
          I går kväll vann vårt orutinerade och höghandikappade lag sin första match i Lundaligan i Bridge. Trots att vi meritmässigt är svagast, ligger vi nu faktiskt på övre halvan inför sista omgången.. smile.gif

          Kul! Grattis! blomma.gif
          Lycka Till i nästa omgång!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 25-04-2012, 20:48
          Länk hit: #13410


          Gäster






          Jag har varit och hjälpt och umgåtts med min faster. smile.gif Måste vara "kul" när räkningarna gör att det blir 15 kronor över på pensionen till mat den här månaden. Tur att hon har lite sparkapital. tongue.gif
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 26-04-2012, 08:53
          Länk hit: #13411


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Har precis knappat in räkningarna och om en stund ska vi åka till smådjurskliniken.
          Måns mår inte särskilt bra och är trött och hängig. Hoppas vår eminenta veterinär kan hitta vad som är fel.
          Hoppas kunna pyssla lite i trädgården i em.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 26-04-2012, 08:55
          Länk hit: #13412


          Gäster






          Oj Skruttis! Håller tummarna för Måns! trostar.gif
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 26-04-2012, 09:02
          Länk hit: #13413


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Tack snälla Skeppsråttan! smiley_small_hug.gif
          Tror inte det är något allvarligt men är orolig ändå.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 26-04-2012, 09:50
          Länk hit: #13414


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Nämen Måns mår du inte bra? Tror nog veterinären kan hjälpa dej,själv har jag blivit av med kragen och får vara ute igen tummenupp.gif Hoppas du piggar på dej och matte också förresten hur går det för henne?

          kompiskram.gif /Tilda

          Jag (Pia) har krattat upp dikeskanten och sått ängsblommor där, några småplantor med prästkragar smörboll och blåklocka sätte jag med så för min del gör det inget att det regnar det blir lite innepyssel idag före jobbet,för visst ska det väl bli SOL till helgen!


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 26-04-2012, 13:24
          Länk hit: #13415


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Så har jag äntligen kommit till torpet igen, tänk en långhelg med avkoppling, fågelkvitter och lite rota runt i jorden! Så fort regnet lugnat ned sig lite ska jag kolla runt i trädgården för att se om något hänt sedan sist ... jag hann i alla fall upptäcka att scillan blommar och att lupinerna skymtar i jorden.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-04-2012, 13:46
          Länk hit: #13416


          Gäster






          Och jag bara ser på regnet och tar hand om min huvudvärk ....... -cry-.gif
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 26-04-2012, 14:57
          Länk hit: #13417


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          CITAT (Klint @ 26-04-2012, 10:50) *
          Nämen Måns mår du inte bra? Tror nog veterinären kan hjälpa dej,själv har jag blivit av med kragen och får vara ute igen tummenupp.gif Hoppas du piggar på dej och matte också förresten hur går det för henne?

          kompiskram.gif /Tilda

          Jag (Pia) har krattat upp dikeskanten och sått ängsblommor där, några småplantor med prästkragar smörboll och blåklocka sätte jag med så för min del gör det inget att det regnar det blir lite innepyssel idag före jobbet,för visst ska det väl bli SOL till helgen!


          Hej Tilda!
          Skruttis här. Jag försökte få Måns att svara men han är sååååå trött och sover tungt. Ville inte väcka honom.
          Vad kul att höra att du slipper kragen och få gå ut igen. Lite lättare att dricka vatten från kranen också antar jag?
          Hoppas du mår bra nu!

          Måns är trött, hängig och illamående. Det visade sig att han har problem med njurarna som inte riktigt funkar som de ska.
          Han får äta specialfoder en stund, för att avlasta njurarna och så tas det nya blodprover om några veckor.
          Det kan vara så att han fått i sig något olämpligt utomhus som fått njurarna "ur spel" men det är inte säkert. Vi får avvakta och se vad de nya proverna kommer att säga och hur han reagerar på det nya fodret.

          Mig själv är det ingen fara för. Det går lite upp och ner men i stort sett har det gått framåt.

          Var rädda om er Tilda och Pia! smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 26-04-2012, 16:29
          Länk hit: #13418


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Tack det samma Skruttis! smiley_small_hug.gif
          Jag förstår att det måste va jobbigt och att du funderar mycket på Måns,vad det är för fel på njurarana hoppas nu att dieten hjälper du kan ju bara vänta och se vad proverna visar nästa gång trostar.gif


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 26-04-2012, 20:47
          Länk hit: #13419


          Gäster






          Fortsätter att hålla tummar! kompiskram.gif
           
          Citera
          Tikka
          Inlägg 27-04-2012, 07:21
          Länk hit: #13420


          Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem sedan:
          17-12-2002
          Medlem nr: 497



          Idag blir det sjösättning av båten, ledig idag o klämdagen på måndag så 5 dagar att hoppa o leka på biggrin.gif
          Båten har varit på verkstad hela veckan då de gjorde inbrott i vintras men nu e den lagad.
          Hoppas på att det blir någorlunda väder så man kan vara ute mycket!


          --------------------
          ************************************************************
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
           
          Citera

          867 sidor V  « < 669 670 671 672 673 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 15:08
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon