CITAT (Klint @ 26-04-2012, 10:50)

Nämen Måns mår du inte bra? Tror nog veterinären kan hjälpa dej,själv har jag blivit av med kragen och får vara ute igen

Hoppas du piggar på dej och matte också förresten hur går det för henne?

/Tilda
Jag (Pia) har krattat upp dikeskanten och sått ängsblommor där, några småplantor med prästkragar smörboll och blåklocka sätte jag med så för min del gör det inget att det regnar det blir lite innepyssel idag före jobbet,för visst ska det väl bli SOL till helgen!
Hej Tilda!
Skruttis här. Jag försökte få Måns att svara men han är sååååå trött och sover tungt. Ville inte väcka honom.
Vad kul att höra att du slipper kragen och få gå ut igen. Lite lättare att dricka vatten från kranen också antar jag?
Hoppas du mår bra nu!
Måns är trött, hängig och illamående. Det visade sig att han har problem med njurarna som inte riktigt funkar som de ska.
Han får äta specialfoder en stund, för att avlasta njurarna och så tas det nya blodprover om några veckor.
Det kan vara så att han fått i sig något olämpligt utomhus som fått njurarna "ur spel" men det är inte säkert. Vi får avvakta och se vad de nya proverna kommer att säga och hur han reagerar på det nya fodret.
Mig själv är det ingen fara för. Det går lite upp och ner men i stort sett har det gått framåt.
Var rädda om er Tilda och Pia!