Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 673 674 675 676 677 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Ugglemormor
          Inlägg 05-05-2012, 12:08
          Länk hit: #13481


          Gäster






          Har också haft en låååång sovmorgon, kört iväg maken till stan o köpa lecakulor och div. ...... flirting.gif blev färdig redan igår med plantering/jorsslående av växter som kom fr. Odla.nu, så nu fattas det inte så mycket att göra på den biten ........ tummenupp.gif
          Ska nog ha en vilodag, det säger min rygg till mig, men ska börja läsa på mina läxor/uppgifter fr. englandskurssen så att jag inte blir efter med det......... rtfm.gif
          Det kommer att medföra att maken får finna sig i att jag snackar engelska! ..... a0a.gif jag "översätter" inte språket utan då gäller det språket som jag har även i tankarna ....... det går snabbast så ..... 000.gif

          Redigerat av Ugglemormor: 05-05-2012, 12:09
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 05-05-2012, 12:29
          Länk hit: #13482


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Det har gått snabbt för dig att ställa om dig så du redan tänker på engelska Ugglemormor wink.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-05-2012, 14:42
          Länk hit: #13483


          Gäster






          Jo, men det är inte första gången som jag studerar utomlands, så engelskan är ett andra språk hos mig. Läser också mycket på engelska deckare och pga att mina läroböcker har varit/är på det språket och har behövt hålla föredrag framför publik samt tentor under de perioderna ....... tummenupp.gif då blir man helt hänvisad att anpassa sig med sina klasskamrater så man tänker inte på det mer ...... yes.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 05-05-2012, 15:13
          Länk hit: #13484


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Har legat lågt, varit och sett mitt barnbarn löpa och hoppa på idrottsplatsen samt klippt gräsmattan.


          --------------------



           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 05-05-2012, 18:35
          Länk hit: #13485


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Storhandlat mat för närmaste veckan. Inhandlat kakelfärg och målat kaklet på ena sidan i köket och det blev riktigt fint! Maken sågade till ena arbetsbänken. Det får räcka för idag, nu är det rast och vila sweatingbullets.gif
           
          Citera
          Iren
          Inlägg 05-05-2012, 18:49
          Länk hit: #13486


          Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem sedan:
          08-11-2010
          Medlem nr: 35 230



          Planterat om en massa sådder o nu titta på Lewis :-)!


          --------------------
          Irene zon 3 :-)
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 06-05-2012, 08:58
          Länk hit: #13487


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Bifogad bild

          Skall gå ifrån datorn nu, arbete väntar i trädgården.


          --------------------



           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 06-05-2012, 10:06
          Länk hit: #13488


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag borde göra som Uggi.... kanske lite senare bara
          Sitter här nu och dricker te och så länge jag skjuter upp frukosten kan jag mygla blink.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 06-05-2012, 21:56
          Länk hit: #13489


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har skjutsat kompisen att uträtta ärenden då hennes man jobbat natten! Fick ett par byxor och ett par skor för besväret!
          Köpte 20 fina plantor av Petunia som nu får stå i växthuset och må gott!
          Sått Solrosor och pysslat lite ute!
          Ska väl försöka sova snart om inte månen stökar till det inatt igen!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 06-05-2012, 22:18
          Länk hit: #13490


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Här gjorde vi inte många knop idag, bara lite småpyssel och matlagning..
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-05-2012, 13:39
          Länk hit: #13491


          Gäster






          Har hunnit med både sjukgymn och sedan plantera om en del stoooora växter, så nu räcker det för denna dag ....... ska packa min väska till vtn. gym. tills i morgon, blir roligt att få komma i den stora bassängen som omväxling ...... giggle.gif
          Ska köpa mat till Gojan och kolla om det finns plantor till mina balkonlådor, mellan pelargonerna när jag ska ändå till stan och lite annat ....... flirting.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 07-05-2012, 15:49
          Länk hit: #13492


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Sov alldeles för länge idag!!! Men med en förkylning och fullmåne så blir nattsömnen störd! Men på em har jag rensat ogräs, klippt bort vildhallon och grävt upp Lungört som jag sålt lite av! Plantert om några Palettblad har jag hunnit med också! Ska snart hämta mors hund för promenad då mor ligger nerbäddad idag!
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 08-05-2012, 12:17
          Länk hit: #13493


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Dom ringde och behövde hjälp på jobbet, så jag får väl gå och piffa till mej lite och försöka få bort jorden under naglarna. Fy fasiken vad fingrarna är svåra att få rena när man har varit ute och rotat i trädgården.


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          EKLO
          Inlägg 08-05-2012, 13:26
          Länk hit: #13494


          Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem sedan:
          10-08-2007
          Medlem nr: 11 952



          Jag har just planterat ut mina sallatsplantor och purjolökar som jag sått i en bytta. Samt målat altanen med ett slags anti-alg-medel.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-05-2012, 16:47
          Länk hit: #13495


          Gäster






          Varit i stora bassängen ........ härligt! ...... smiley_small_hug.gif men nu har man lite täningsvärk, men vad gör det.
          Hann inte med frissan o annat idag .... kanske i morgon?!? ...... wacko.gif men har planterat om min stora bouganvillea och klippt ner den något, så att den får plats sedan i växthuset ...... bravo.gif hoppas att den blommar igen i år, samt den andra gulblommiga som inte alls är så stor än. Har en planta som heter bugambilla (rosa blom.) som ser ut att växa bra ....... rose.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 08-05-2012, 19:18
          Länk hit: #13496


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Idag har jag kantskurit rabatterna så nu har jag ont lite varstans i benen...grävarmusklerna har inte vaknat till riktigt för i år rolleyes.gif Nu ser det i alla fall liiiiite bättre ut i trädgården, inte lika rörigt som det brukar vara den här årstiden whistling.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 08-05-2012, 20:57
          Länk hit: #13497


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Idag har det varit segt. Har inte gjort många knop. Lite plantering o smårensning har det dock blivit. Efter middagen gjorde jag som Kronblom. Sköna soffa.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-05-2012, 08:13
          Länk hit: #13498


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Eftersom det regnar så får jag försöka hitta på inomhusjobb idag! Städa kanske?
           
          Citera
          silos
          Inlägg 09-05-2012, 08:26
          Länk hit: #13499


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Idag måste jag uppgradera alla mina bloggar och ut och så solrosor och andra frön.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-05-2012, 16:00
          Länk hit: #13500


          Gäster






          Jag har varit en sväng i stan och fått håret toppklippt, beställt en tid till toning och slingor till mitt hår.....
          o utträttat en del småärenden , men hann inte med allt ........ innocent.gif men det får bli nästa gång jag åker till stan, nu ska jag endast kolla mina mail , svara på FB och sen ta det lugnt ..... tongue.gif
          Lille vovven är i en skov igen, få se hur det går ....... sick.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 673 674 675 676 677 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 12:34
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon