Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 675 676 677 678 679 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          hattstugan
          Inlägg 11-05-2012, 18:30
          Länk hit: #13521


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          HAr mellan regnskurarna planterat om lite blommor, rensat fram krolliljebebisar och börjat göra iordning en liten pallkrage! Lagat mat och nu ska jag göra en hallonpaj!
           
          Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 11-05-2012, 20:19
          Länk hit: #13522


          Gäster






          Har inte gjort så mycket nyttigt idag mer än att jobba. Tvättat bara.
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 11-05-2012, 20:46
          Länk hit: #13523


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har precis varit inne på Min pension.se. Svårt att få en överblick hur mycket man får i ålderspension när det blir aktuellt. Ja den tiden den sorgen.
          Såg att Gullvivan blommade så vackert. Har ju knappt varit ute på grund av vädret. Nu blåser det kraftigt ute så inspektera trädgården kommer inte på fråga.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 12-05-2012, 09:37
          Länk hit: #13524


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Ska skjutsa man och son till starten av Göteborgsvarvet på Slottsskogsvallen och sedan ska jag och barnbarnet stå och heja på dom och bekantas bekanta. Brukar vara en festlig stämning i stan. Det verkar inte bli något regn tummenupp.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-05-2012, 12:38
          Länk hit: #13525


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Uggi @ 11-05-2012, 10:06) *
          Skall snart följa med frugan och veckohandla.

          Härligt att frugan är på benen igen Uggi! tummenupp.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 12-05-2012, 14:12
          Länk hit: #13526


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          I förmiddags var det då guidad visning på Åbergs plantskola. Mycket trevligt trots det blåsiga kyliga vädret.
          Fika i deras café med supergoda mackor och hembakade bullar och sen blev det förstås lite växtshoppande biggrin.gif

          När jag kom hem och kände mig lagom trött och genomblåst hade maken bakat en rabarberkaka och lagat te. wub.gif
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 12-05-2012, 16:49
          Länk hit: #13527


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Undrar om jag inte tycker att detta är den bästa tiden i trädgården. Jag kan nästan inte få nog av att gå rundor och se när allt växer fram rolleyes.gif


          --------------------





           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 12-05-2012, 17:49
          Länk hit: #13528


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har planterat om blommor! Fikat med dotter och kompis med hundar! Utfodrat Kisse som legat inne idag för han har troligen varit i närkamp med en Huggis igen!
          Ska kanske fixa nåt att äta också åt mig!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 12-05-2012, 20:12
          Länk hit: #13529


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (hattstugan @ 12-05-2012, 18:49) *
          Har planterat om blommor! Fikat med dotter och kompis med hundar! Utfodrat Kisse som legat inne idag för han har troligen varit i närkamp med en Huggis igen!
          Ska kanske fixa nåt att äta också åt mig!


          Oh nej fear.gif ! Hoppas kissekatten snart mår bättre trostar.gif Otäckt det där med huggormsbett särskilt om de blir bitna i ansiktet...är han/hon svullen i ansiktet måste ni kanske åka till vet?

          Här har vi kämpat på med sista biterna av köksrenoveringen, lagt på den nya bänkskivan och satt dit ny diskho och avloppssystem.
          Ser riktigt trevligt ut numera, som ett "normalt" kök....vi hade nästan vant oss vid vårt gamla orangea kök med sjukhusgröna köksluckor efter nästan 9 år i huset . Gamla köket var original 70-tal av värsta sort, vi hade t ex en helgjuten diskbänk/väggbänk i plast sick.gif

          Hunden har fått en ny sommarklippning, han är semilånghårig eller vad man kan kalla det. Oklippt brukar han mest likna en hyena så jag klipper honom i vad jag kallar "valpklippning" så han ser lite gulligare ut och inte så stripig och byrackig wub.gif Pälsen fick även en omgång med ferminatorn en jättebra borste som tar bort löst underhår. Även katten borstades och klipptes så nu är de så fiiiina tummenupp.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 13-05-2012, 08:13
          Länk hit: #13530


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Idag blir det en fin dag i trädgården. tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 13-05-2012, 09:50
          Länk hit: #13531


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Ska nog parkera mig på terassen - men ska också sy lite inför morgondagens väsksykurs biggrin.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 13-05-2012, 10:04
          Länk hit: #13532


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Har varit hemma för permission från sjukhuset över helgen men ikväll (kl. 19.10) skall jag åka tillbaka och på tisdag skrivs jag ut. Frisk...? Knappast men 7 kg lättare.

          Redigerat av malcolm: 13-05-2012, 10:05
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 13-05-2012, 15:14
          Länk hit: #13533


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Har gått några varv i trädgården igen. Nu är alla möbler och pynt ute förutom fontänen.
          Ska åka och köpa ett träd till imorgon. Kanske en prydnadsapel till.


          --------------------





           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 13-05-2012, 17:39
          Länk hit: #13534


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Har njutit av det vackra vädret och suttit i trädgården med kaffe och skorpor med hallonsylt och "bara varit" smile.gif
          Jo förresten det blev en långpromenad med hunden också på förmiddagen...
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 13-05-2012, 18:10
          Länk hit: #13535


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Är belåten med dagen, alla fröer är i jorden, och grävt upp ett hundratal påskliljor som nu får ligga på tork till i höst, det låter avlägset.


          --------------------



           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 13-05-2012, 20:44
          Länk hit: #13536


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Merlin det är ingen fara med Kisse han blev ev biten i benet ej ansiktet! Enligt Vet. förra gången så ska han hållas inne ett tag! Vilket för min Kisse iinebär max ett dygn! Nu är han som vanligt igen! Ligger framför element och myser!

          Har varit och köpt blommor idag! 1 ampelpensee, 1 vit nejlika och 1 murgröna!
          Rensat ogräs och sått en del frön samt delat några Afrikas Blå lilja! Ätit middag hos mor och far!

          Nu ser jag på TV!
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 14-05-2012, 08:22
          Länk hit: #13537


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall snart åka till vårdcentralen med frugan hon har blivit sämre igen, hostar och har hög feber.
          Hon vill bli frisk och fortsätta med vårstädningen.


          --------------------



           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-05-2012, 09:06
          Länk hit: #13538


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Tråkigt Uggi att hustrun blivit sämre igen sad.gif Hoppas hon får hjälp på vårdcentralen så hon tillfrisknar snart
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-05-2012, 09:26
          Länk hit: #13539


          Gäster






          Det växer som det knakar i rabatterna ..... giggle.gif . hann få undan en del under helgen, men nu behöver jag hjälp att gräva för att flytta/ plantera nytt, så jag hoppas att han hinner innan regnet kommer ...... confused.gif ska iväg till sjukgymn. först, men sedan hoppas jag kunna få hjälp ........ tummenupp.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-05-2012, 11:54
          Länk hit: #13540


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag ska försöka hitta mitt maskrosjärn. jag såg några praktexemplar vid tomtgränsen när jag var ute med hunden och jag vill inte att dom växer där för då sprider dom sig snart upp mot huset.
          Maskrosor är vackra, javisst, men dom kan lätt ta över. För drygt tio år sedan började jag kampen. Då tror jag jag rensade bort tusentals maskrosor varje sommar. Nu stannar det nog runt femtio.
          Sen har jag så mycket annat ogräs som jag inte rår på, kirskålen t ex, men mot maskrosorna vinner jag smile.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 675 676 677 678 679 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 11:20
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon