Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 677 678 679 680 681 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Aqvakul
          Inlägg 17-05-2012, 09:01
          Länk hit: #13561


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Städa och ta det lite lugnt. Vädret inbjuder inte till några uteaktiviteter...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 17-05-2012, 09:35
          Länk hit: #13562


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag skulle verkligen behöva tvätta, men här i stugan torkar jag tvätten ute och det är inte en chans. Hoppas verkligen det blir bättre väder resten av långhelgen. Jag har massor jag vill/behöver göra ute. Nu i regnet sitter jag här framför datorn och slappar.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 17-05-2012, 10:10
          Länk hit: #13563


          Gäster






          Även jag har en full tvättkorg som väntar, men hade tänkt att plantera mina småplantor och mina rosor kommer i morgon, så de ska också i jorden, men känner mig såååå trött i kroppen att jag kommer nog inte igång fullt ut idag ...... sick.gif .. och i morgon är det gymn igen ..... sick.gif sick.gif idea.gif

          Regnet hänger här och vad hinner man då .....?

          Redigerat av Ugglemormor: 17-05-2012, 10:11
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 17-05-2012, 11:04
          Länk hit: #13564


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Nu var det längesen jag var inne på odla.Kul att läsa vad ni gjort och att denna tråd fortfarande håller en trevlig ton! Jag har väl mest jobbat och varit trött,gubben jobbade xtra hela helgen så i lördags klippte jag allt gräs jobbigt även om jag åkte på de stora områdena.Jag har börjat fixa i trädgården men inte alls hunnit med det jag tänkt anlägga 2 rabatter och rensa rensat hälften och nästan klat med en ny.Själv jobbade jag xtra mån och tisdag,var trött för förra veckan när vi jobbade natt var vi i Skövde och tittade på en bil var inte alls i det skick som de utlovat thumbdown.gif men på torsadag hittade vi en fin V70 -05 i Uddevalla det var en liten spricka i framrutan men annars var den jättefin och automat,gud va de ä skönt! Men man får aldrig vara helt nöjd idag 1 vecka efter köpet hade sprickan gett sej iväg rutan måste bytas.Nu håller jag på att tvätta tvätten får ju hänga inne och jag har bara ett ihopfällbart grejs så det får inte plats så mycket.Städar huset byter påskbegoniorna mot pelargoner som gubben varit och köpt nu på fm.Till helgen kommer min bror,svägerska och mamma det ska bli kul mamma har ju inte sett vårt hus i färdigt skick så då vill man ju ha det städatannars hade det nog gått att vara ute mellan skurarna idag.Gårdagen gick åt till att sy båtgardiner det är konstigt vad lång tid det tar ibland,första gardinen fick jag tänka ut och prova hela tiden eftersom jag inte fick tag på nya krokar så det blev lite mockligt,den andra skulle jag sy på ett kick då sydde jag helt fel 2ggr Antagligen är jag väl dum eller så syr jag för sällan eller...kan det vara båda?
          Har även kollat in lite på fb och reggat mej men tycker det är svårt att hitta några disskutioner på odla,kanske är på fel ställe? Nu ska jag betala en räkning,stryka,hänga tvätt och städa....kommer nog att kolla lite här också!


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 17-05-2012, 11:38
          Länk hit: #13565


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Klint @ 17-05-2012, 10:04) *
          Nu var det längesen jag var inne på odla.Kul att läsa vad ni gjort och att denna tråd fortfarande håller en trevlig ton! Jag har väl mest jobbat och varit trött,gubben jobbade xtra hela helgen så i lördags klippte jag allt gräs jobbigt även om jag åkte på de stora områdena.Jag har börjat fixa i trädgården men inte alls hunnit med det jag tänkt anlägga 2 rabatter och rensa rensat hälften och nästan klat med en ny.Själv jobbade jag xtra mån och tisdag,var trött för förra veckan när vi jobbade natt var vi i Skövde och tittade på en bil var inte alls i det skick som de utlovat thumbdown.gif men på torsadag hittade vi en fin V70 -05 i Uddevalla det var en liten spricka i framrutan men annars var den jättefin och automat,gud va de ä skönt! Men man får aldrig vara helt nöjd idag 1 vecka efter köpet hade sprickan gett sej iväg rutan måste bytas.Nu håller jag på att tvätta tvätten får ju hänga inne och jag har bara ett ihopfällbart grejs så det får inte plats så mycket.Städar huset byter påskbegoniorna mot pelargoner som gubben varit och köpt nu på fm.Till helgen kommer min bror,svägerska och mamma det ska bli kul mamma har ju inte sett vårt hus i färdigt skick så då vill man ju ha det städatannars hade det nog gått att vara ute mellan skurarna idag.Gårdagen gick åt till att sy båtgardiner det är konstigt vad lång tid det tar ibland,första gardinen fick jag tänka ut och prova hela tiden eftersom jag inte fick tag på nya krokar så det blev lite mockligt,den andra skulle jag sy på ett kick då sydde jag helt fel 2ggr Antagligen är jag väl dum eller så syr jag för sällan eller...kan det vara båda?
          Har även kollat in lite på fb och reggat mej men tycker det är svårt att hitta några disskutioner på odla,kanske är på fel ställe? Nu ska jag betala en räkning,stryka,hänga tvätt och städa....kommer nog att kolla lite här också!


          Kul också att läsa vad gjort, Klint biggrin.gif Ha en trevlig helg med familjen!


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Mollis
          Inlägg 17-05-2012, 12:11
          Länk hit: #13566


          Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem sedan:
          12-06-2007
          Medlem nr: 10 996



          Angående flicknamn så är mina favoritnamn sen länge, Melissa och Lovisa. När det gäller killar så tycker jag att Torsten, Malcolm och Ellis är lite kul, fast det finaste är Jonathan.
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-05-2012, 12:18
          Länk hit: #13567


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          Har klippt ytterligare en bit av gräsmattan - kan man säga att "många bäckar små blir en stor gräsmatta....." ?? biggrin.gif


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 17-05-2012, 16:41
          Länk hit: #13568


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Har varit ute och spanat på var man kan gräva upp lite gräsmatta till och bilda ett buskland. g.gif Har ett par buskar och ett träd som man nog kan knyta ihop till ett land.


          --------------------





           
          Citera
          Tikka
          Inlägg 17-05-2012, 21:02
          Länk hit: #13569


          Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem sedan:
          17-12-2002
          Medlem nr: 497



          Marknaden i Rebbalshede va roligt smile.gif Fick en härlig utflykt o kaffe o bullar intogs mellan regnskurarna wink.gif
          Fick med mig fina makrilldrag, en härlig kudde, rökt kött, ostar o en underbart mörkröd poncho i ylle biggrin.gif
          Nu har ostarna smakats av i samband med hockeyn på tv wink.gif


          --------------------
          ************************************************************
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 18-05-2012, 06:06
          Länk hit: #13570


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Igår satte vi all potatis, vi fick gräva upp ett par kvadratmeter land till för att få plats. Fast antagligen har jag satt potatisen för tätt ändå. Idag åker vi och shoppar i handelsträdgården, granngården, fiskebutiken och så ska vi söka efter någon slags list eller väv som fungerar på dasstaket. Kanske blir det äntligen någon rabarberplanta ... fast nu har jag ju satt potatis i det tänkta rabarberlandet.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 18-05-2012, 07:55
          Länk hit: #13571


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Följa med frugan och veckohandla och göra det sista på släpkärran.


          --------------------



           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 18-05-2012, 09:26
          Länk hit: #13572


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Ska snart ut och forsätta göra spaljeer och buskstöd av sly! Perfekt att använda när man ändå måste ta bort!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 18-05-2012, 13:20
          Länk hit: #13573


          Gäster






          Har varit på sjukgymn. och fick gå dit ...... lite tufft men det gick ...... maken fixade lavendelplantor åt mig och hämtade fr. posten mina rosor ..... Tänker gräva ner dem i morgon ...... tummenupp.gif
          Har flyttat ut några växter till växthuset, men nu blir det vila under em ....... yahoo.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 18-05-2012, 16:52
          Länk hit: #13574


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (hattstugan @ 18-05-2012, 10:26) *
          Ska snart ut och forsätta göra spaljeer och buskstöd av sly! Perfekt att använda när man ändå måste ta bort!



          Det har jag också gjort idag smile.gif Nu ramlar förhoppningsvis inte vallmoblommorna tvärs över trädgårdsgången.. Har även varit ute i skogen med hunden och lagt nytt kitt på tre fönster, vilket har visat sig vara en konst i sig men till slut fick jag till det sweatingbullets.gif Ska fortsätta med fönstren imorgon som då ska målas. En av altandörrarna behöver en ny "spegel" för den gamla går inte att fixa mera och några fönster behöver byta en del av träet så det lär bli mitt "fritidsnöje" de närmaste veckorna... sad.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 18-05-2012, 17:43
          Länk hit: #13575


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Vilken skön em det blev, har fått riktigt mycket gjort i trädgården, men nu känns det bra att komma in.


          --------------------



           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 18-05-2012, 18:35
          Länk hit: #13576


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Har först fösökt tömma två pallkragar på små plantor. Hittade rätt bra platser för dem i olika land.
          Sen har varit ute och tagit hand om självsådder.
          När vi flyttade hit för två år sedan stod det en JÄTTEstor daggkåpa vid entrén som jag grävde upp och gav bort. Sen ångrade jag mig men det behövde jag inte göra jag fick hur många självsådder som helst förra året och i år med.
          Och så nävor, kungsljus, purpurklätt, blåklockor och aklejor. Så nu är pallkragarna fulla igen.Bifogad bild


          --------------------





           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 18-05-2012, 19:08
          Länk hit: #13577


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          I förmiddags jagade vi runt efter sättpotatis, men de var slut överallt i grannskapet. Vi brukar inte ha potatis, men maken hade fått för sig att vi skulle ha några i säckar. Det kunde ju varit gott till semestern i augusti...
          I eftermiddag har det blivit en del utearbete. Jag har grävt ner mina dahlior, planterat ut en del från barnkammarpallkragen och några lejongap som jag köpte förra helgen.
          Imorgon ska gräset klippas för första gången och så hoppas jag få hjälp att ställa i ordning på uteplatserna. nu är det så att jag lätt kan sitta där själv i röran, men det är ju trevligt om man vågar släppa in bekanta också utan att behöva röja en plats först yes.gif
           
          Citera
          Rebecca
          Inlägg 18-05-2012, 20:44
          Länk hit: #13578


          Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem sedan:
          16-03-2010
          Medlem nr: 28 483



          Nu popcorn och tv. Resten av helgen ägnas åt den förbannade C-uppsatsen... jag orkar inte. ranting.gif


          --------------------
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 18-05-2012, 23:07
          Länk hit: #13579


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Rebecca @ 18-05-2012, 21:44) *
          Nu popcorn och tv. Resten av helgen ägnas åt den förbannade C-uppsatsen... jag orkar inte. ranting.gif


          Känner med dig Rebecca och du orkar visst !!! smiley_small_hug.gif Det är tufft med C-uppsatser. När jag skrev min slet jag med den i månader. Höll på att stupa av utmattning för jag kunde inte släppa ämnet ens när jag låg och sov sweatingbullets.gif Men....kommer aldrig att glömma den underbara känslan när det var klart och oppositionen var över...vilken glädje och så var man inte så lite stolt över det man åstadkommit blush.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 19-05-2012, 07:33
          Länk hit: #13580


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Ska snart gå ut och gräva upp lite växter som sedan ska planteras på min kompis balkong! Vi ska fira våra föselsedagar idag!
          Senare idag blir det fortsatt fixande med växtstöd och spaljeer! Plantera lita blötlagda frön hinns nog med det med innan mat behövs! I kväll ska jag ev till en kompis och ta ngr öl! (om jag orkar)
           
          Citera

          867 sidor V  « < 677 678 679 680 681 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 10:16
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon