Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 678 679 680 681 682 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Uggi
          Inlägg 19-05-2012, 07:52
          Länk hit: #13581


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall hyra en vertikalskärare och gå över min gräsmatta, det känns så bra då det är gjort, m.a.o trädgårdsarbete.


          --------------------



           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 19-05-2012, 09:02
          Länk hit: #13582


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Ska ha barn och barnbarn på middag så det blir en del köksarbete men troligen också en stund i trädgården.


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 19-05-2012, 10:21
          Länk hit: #13583


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Har delat ett par svärmorstungor och rensat i planteringshörnan. Nu kommer snart regnet så det blir väl till att städa fågelburen. yes.gif


          --------------------





           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-05-2012, 13:57
          Länk hit: #13584


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har planterat en del krukor och amplar, men som vanligt så tog jorden slut. Att det ska vara så svårt att köpa hem tillräckligt confused.gif
          Kanske för att det är tungt med säckarna...
          Maken handlade fyra säckar kogödsel till mig tidigare idag så jag vågar inte fresta hans tålamod med att krukjorden tagit slut giggle.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 19-05-2012, 18:03
          Länk hit: #13585


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Stor runda med hunden och sen har jag målat fönster och målat fönster och målat ... wacko.gif Behöver jag säga att jag avskyr att måla fönster? Finns inget tråkigare thumbdown.gif Imorgon ska jag såga till en ny dörrspegel till en altandörr för den gamla var murken och jag fick ta bort den. Sen är jag i a f klar med fönstren på en sida av huset sweatingbullets.gif Tur att vädret var så fint fast jag hade solen i ryggen hela tiden så jag blev bara solbränd på baksidan av kroppen giggle.gif
           
          Citera
          Rebecca
          Inlägg 19-05-2012, 19:57
          Länk hit: #13586


          Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem sedan:
          16-03-2010
          Medlem nr: 28 483



          CITAT (merlin68 @ 19-05-2012, 00:07) *
          Känner med dig Rebecca och du orkar visst !!! smiley_small_hug.gif Det är tufft med C-uppsatser. När jag skrev min slet jag med den i månader. Höll på att stupa av utmattning för jag kunde inte släppa ämnet ens när jag låg och sov sweatingbullets.gif Men....kommer aldrig att glömma den underbara känslan när det var klart och oppositionen var över...vilken glädje och så var man inte så lite stolt över det man åstadkommit blush.gif


          Åh, tack för peppen! Det värmde. smile.gif Idag har jag fått undan en del vilket känns skönt. Fast i mitten var det lite kaos - nu är inte riktigt rätt läge att strukturera om 38 sidor text... wacko.gif Nu ska jag släppa uppsatsen för ikväll. Åtminstone datorn... som du säger är det ju svårt att släppa ämnet när man egentligen borde. smile.gif Snart snart snart är det över, slutinlämning på onsdag och sedan presentation och opponering veckan efter. Snart!

          Edit: Jag kan gärna byta med dig och måla fönster istället! wink.gif

          Redigerat av Rebecca: 19-05-2012, 19:57


          --------------------
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 19-05-2012, 23:00
          Länk hit: #13587


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Jag har gjort så mycket nu så jag vet inte vad jag gjort giggle.gif men mycket plantering av gurkor har det blivit som ska in i växtthuset !
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 19-05-2012, 23:22
          Länk hit: #13588


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Rebecca @ 19-05-2012, 20:57) *
          Åh, tack för peppen! Det värmde. smile.gif Idag har jag fått undan en del vilket känns skönt. Fast i mitten var det lite kaos - nu är inte riktigt rätt läge att strukturera om 38 sidor text... wacko.gif Nu ska jag släppa uppsatsen för ikväll. Åtminstone datorn... som du säger är det ju svårt att släppa ämnet när man egentligen borde. smile.gif Snart snart snart är det över, slutinlämning på onsdag och sedan presentation och opponering veckan efter. Snart!

          Edit: Jag kan gärna byta med dig och måla fönster istället! wink.gif


          Håller tummarna att du blir klar i tid och att opponeringen går bra! Det är just i mitten det brukar köra ihop sig, ofta vill man för mycket...Jag fick för mig att jag skulle göra en blandning av kvantitativ och kvalitativ analys vilket ställde till det ganska rejält slap.gif samt att jag i ett anfall av hybris valt ett jobbigare ämnesområde än vad jag hade behövt egentligen yaay.gif

          CITAT (Motti @ 20-05-2012, 00:00) *
          Jag har gjort så mycket nu så jag vet inte vad jag gjort giggle.gif men mycket plantering av gurkor har det blivit som ska in i växtthuset !


          Oj ska du ställa ut dem redan? Du har kanske uppvärmning i ditt växthus? Själv har jag aldrig vågat ställa ut mina gurkplantor i mitt kallväxthus innan juni månad unsure.gif

          Redigerat av merlin68: 19-05-2012, 23:23
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 20-05-2012, 08:10
          Länk hit: #13589


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall strax ta en cykelrunda runt Mösseberg, skall bli så skönt.


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-05-2012, 08:47
          Länk hit: #13590


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Uggi @ 20-05-2012, 09:10) *
          Skall strax ta en cykelrunda runt Mösseberg, skall bli så skönt.

          Du är en friskus! tummenupp.gif





          Edit: Blev "dubbelt!

          Redigerat av Aqvakul: 20-05-2012, 08:48


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-05-2012, 14:21
          Länk hit: #13591


          Gäster






          Har plockat efter mig det som blev kvar efter igårdagens planteringsdag i rabatterna ....... satt upp stöd och även planterat om en del av inneväxter ........ tummenupp.gif --- att det ska göra så j... ranting.gif ont i ryggen även att jag vilar mellanåt ........ devil.gif --- men ok, nu är det färdigt, endast flytten till växthuset är inte klar ........
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 20-05-2012, 15:26
          Länk hit: #13592


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Ugglemormor @ 20-05-2012, 15:21) *
          Har plockat efter mig det som blev kvar efter igårdagens planteringsdag i rabatterna ....... satt upp stöd och även planterat om en del av inneväxter ........ tummenupp.gif --- att det ska göra så j... ranting.gif ont i ryggen även att jag vilar mellanåt ........ devil.gif --- men ok, nu är det färdigt, endast flytten till växthuset är inte klar ........


          Stackars dej trostar.gif

          Har precis bakat årets första rabarbersmulpaj som serveras med vaniljsås och kaffe om fem minuter smile.gif
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 20-05-2012, 15:38
          Länk hit: #13593


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Har varit till återvinningen med ett lass skräp idag och om en liten stund skall jag grilla fläskkarré i solskenet. biggrin.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 21-05-2012, 07:40
          Länk hit: #13594


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall göra en ny trappa till altan.


          --------------------



           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 21-05-2012, 16:53
          Länk hit: #13595


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          I morse städade vi färdigt i planteringshörnan( innan värmen kom).
          Alltid lika skönt när alla krukorna är tvättade.
          Har just varit ute och inspekterat blåregnet. Hyfsat många knoppar.


          --------------------





           
          Citera
          omk
          Inlägg 21-05-2012, 23:16
          Länk hit: #13596


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Jösses, vet inte var jag ska börja. Har varit ledig fr jobbet i 10 dar och det har verkligen varit en blandning av grejer som blivit gjorda.

          Vinterveden färdigkluven, ska bara bäras in i vedboden.

          Två 1750-talsrockar färdigsydda, ska bara på 35 knappar VARDERA !! Kommer förmodligen att avsky knapphålssömnad ... biggrin.gif

          Två dagars uppvisning i Ängelholm (fre-lör) med en historisk förening. Jättekul ! Men SÅ trött i fötterna efteråt ...

          Chiliplantor omplanterade. Pelargoner utplanterade. Sått dill.
          Rensning av torrt 2011-års skräp på en slags "äng". Eldat upp detsamma plus en massa annat trädgårdsavfall.

          Nedmontering av ett gammalt bösigt skjul, samt sortering av dess olika beståndsdelar.

          Heldag hos en kompis som gör egen korv ! Vi kommer att få en del av den ! tummenupp.gif


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 22-05-2012, 06:03
          Länk hit: #13597


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Idag ska jag nog bara lukta på syrenerna. wub.gif ( en underbar tid)


          --------------------





           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-05-2012, 07:35
          Länk hit: #13598


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Igår kväll var jag hemma hos en kompis. Vilken kväll det var!!! Som en högsommarkväll. Vi satt ute till halv tio och inte en jacka eller kofta behövdes. Kanon biggrin.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 22-05-2012, 07:42
          Länk hit: #13599


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall fortsätta med altantrappan och sedan gräsklippning.


          --------------------



           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-05-2012, 10:27
          Länk hit: #13600


          Gäster






          Ska iväg till badet, men i morgon blir det ett läkarbesök pga. att det är något som inte ligger rätt till kring operarionsstället i ryggen ....... Ja vill ha det röntgat på en gång för att undvika ev. komplikationer ..... tummenupp.gif
          Värken ger sig inte och nu värker det direkt när jag stiger upp på morgonen ..... så har det inte varit innan och detta har nu pågått ca. 3 veckor o blivit värre ........ trostar.gif

          Jag har pratat med andra i liknande situation och de klagar över smärtor och en del går på morfin sen flera år tillbaka. Jag vill inte hamna i ett sådant läge, har endast 1 alvedon morgon o kväll och har inte ökat det pga att kunna mota Olle i grind .......... ranting.gif -- jag har ju varit smärtfri därifrån ändå tills nyligen ..... confused.gif
          ( sjukgymn. trodde att det kanske finns någon nerv som är i klämm för tillfället för att det är ju inte färdigläkt ännu ...)
           
          Citera

          867 sidor V  « < 678 679 680 681 682 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 09:02
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon